Τα στατιστικά στοιχεία του Αυγούστου και του 8μηνου δημοσίευσε ο ΣΕΑΑ, από τα οποία προκύπτει μεγάλη άνοδος τον Αύγουστο για τα αυτοκίνητα, ενώ στα λεωφορεία παραμένει η μεγάλη πτώση.
Σε επίπεδο 8μηνου, στα καινούργια επιβατικά παρατηρείται οριακή πτώση στα επιβατικά, μονοψήφια στα φορτηγά και μεγάλη στα λεωφορεία.
Με βάση τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και την επεξεργασία του ΣΕΑΑ οι ταξινομήσεις καινούργιων οχημάτων τον περασμένο μήνα και από την αρχή του έτους έχουν ως εξής:
Αύγουστος 2022 | Αύγουστος 2021 | Μεταβολή 2022/2021 | |
Καινούργια επιβατικά | 8.659 | 6.198 | +39,7% |
Καινούργια φορτηγά (ελαφρά και βαρέα) | 1.115 | 1.008 | +10,6% |
Καινούργια λεωφορεία | 12 | 33 | -63,6% |
Ιανουάριος – Αύγουστος 2022 | Ιανουάριος – Αύγουστος 2021 | Μεταβολή 2022/2021 | |
Καινούργια επιβατικά | 74.331 | 75.146 | -1,1% |
Καινούργια φορτηγά (ελαφρά και βαρέα) | 6.961 | 7.431 | -6,3% |
Καινούργια λεωφορεία | 151 | 279 | -45,9% |
Σύμφωνα με πρώτους υπολογισμούς, η πρόοδος στα segments επιβατικών και στην κατανομή ανά καύσιμο, ως και τον Αύγουστο, έχει ως εξής:
Segment | Αύγουστος 2022 | Αύγουστος 2021 | Διαφορά (μονάδες μεριδίου) | Ιανουάριος -Αύγουστος 2022 | Ιανουάριος –Αύγουστος 2021 | Διαφορά (μονάδες μεριδίου) |
A | 4,8% | 9,5% | -4,7 | 7,7% | 10,4% | -2,7 |
A-SUV | 3,4% | 1,0% | +2,4 | 1,8% | 1,3% | +0,6 |
A TOTAL | 8,1% | 10,4% | -2,3 | 9,5% | 11,6% | -2,1 |
B | 25,2% | 21,6% | +3,6 | 25,6% | 27,8% | -2,2 |
B-SUV | 29,2% | 22,0% | +7,2 | 25,5% | 21,4% | +4,1 |
B TOTAL | 54,4% | 43,6% | +10,8 | 51,1% | 49,2% | +1,9 |
C | 9,7% | 14,5% | -4,8 | 10,6% | 12,8% | -2,2 |
C-SUV | 22,5% | 23,4% | -0,9 | 21,7% | 20,3% | +1,4 |
C TOTAL | 32,2% | 38,0% | -5,7 | 32,3% | 33,1% | -0,8 |
D | 0,9% | 2,1% | -1,2 | 1,1% | 1,8% | -0,7 |
D-SUV | 2,7% | 3,6% | -0,9 | 4,0% | 2,4% | +1,6 |
D TOTAL | 3,5% | 5,7% | -2,1 | 5,2% | 4,2% | +1,0 |
E | 0,1% | 0,1% | +0,0 | 0,1% | 0,1% | +0,0 |
E-SUV | 0,3% | 0,5% | -0,2 | 0,6% | 0,5% | +0,1 |
E TOTAL | 0,4% | 0,6% | -0,2 | 0,7% | 0,6% | +0,1 |
F-G | 0,0% | 0,0% | +0,0 | 0,1% | 0,0% | +0,0 |
F-G-SUV | 0,1% | 0,1% | +0,0 | 0,1% | 0,1% | +0,1 |
F-G TOTAL | 0,1% | 0,1% | +0,0 | 0,2% | 0,1% | +0,1 |
SPORTS | 0,3% | 0,1% | +0,2 | 0,2% | 0,2% | +0,0 |
MPV | 0,1% | 0,1% | +0,0 | 0,1% | 0,1% | +0,0 |
MPV-M/COMBI | 0,7% | 1,4% | -0,7 | 0,7% | 0,8% | -0,1 |
100,0% | 100,0% | 0,0 | 100,0% | 100,0% | 0,0 | |
(Εκ των οποίων SUV | 58,2% | 50,6% | +7,6 | 53,8% | 45,9% | +7,7) |
Αύγουστος 2022 | Αύγουστος 2021 | Διαφορά (μονάδες μεριδίου) | Ιανουάριος – Αύγουστος 2022 | Ιανουάριος – Αύγουστος 2021 | Διαφορά (μονάδες μεριδίου) | Μερίδιο αγοράς στην ΕΕ Ιαν.-Ιουν. ‘22* | Μερίδιο αγοράς στην ΕΕ Ιαν.-Ιουν. ‘21* | Διαφορά (μονάδες μεριδίου) | |
Βενζίνη | 48,1% | 46,5% | +1,6 | 47,2% | 51,4% | -4,2 | 38,0% | 42,2% | -4,1 |
Πετρέλαιο | 19,0% | 16,3% | +2,8 | 15,3% | 18,0% | -2,7 | 17,5% | 21,7% | -4,2 |
Υβριδικά (HEV) | 23,1% | 26,3% | -3,2 | 27,1% | 22,1% | +5,1 | 22,9% | 19,1% | +3,8 |
Επαναφορτιζόμενα (BEV-PHEV) | 6,7% | 6,3% | +0,4 | 7,1% | 5,6% | +1,5 | 18,7% | 15,0% | +3,7 |
Φυσικό αέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου) | 0,8% | 2,7% | -1,9 | 0,6% | 1,3% | -0,6 | 2,9% | 2,0% | +0,9 |
Υγραέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου) | 2,3% | 2,0% | +0,3 | 2,6% | 1,6% | +1,0 |
*Εκδίδονται σε 3μηνιαία βάση