Όχι μόνο δεν υπάρχει επαρκής ο αριθμός σημείων φόρτισης κατά μήκος του οδικού δικτύου στις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες, αλλά και η συντριπτική πλειονότητά τους δεν φορτίζει αρκετά γρήγορα, σύμφωνα με την ACEA.
Επιμέλεια: Βάσω Βεγιάζη
Μάλιστα, η Ένωση προειδοποιεί τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής για αυτό το διπλό πρόβλημα -το οποίο κινδυνεύει να καθυστερήσει την διείσδυση ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην αγορά- μια εβδομάδα πριν από την ψηφοφορία του Ευρωκοινοβουλίου για τον Κανονισμό για την Υποδομή Εναλλακτικών Καυσίμων (AFIR).
Τα στοιχεία είναι αποκαλυπτικά. Συνολικά, 6 χώρες στην Ευρώπη δεν έχουν ούτε ένα σημείο φόρτισης ανά 100 χλμ. δρόμου, ενώ 17 χώρες έχουν λιγότερα από 5 σημεία φόρτισης ανά 100 χλμ. δρόμου, με μόλις 5 να διαθέτουν πάνω από 10 φορτιστές για κάθε 100 χλμ. δρόμων.
Επίσης, υπάρχει ένα τεράστιο χάσμα μεταξύ των χωρών με τους περισσότερους φορτιστές ανά 100 χλμ. δρόμου και εκείνων με τους λιγότερους. Για παράδειγμα, στην Ολλανδία υπάρχει ένας φορτιστής για κάθε 1,5 χλμ. δρόμου, ενώ η Πολωνία -που είναι 8 φορές μεγαλύτερη- διαθέτει μόλις έναν φορτιστή σε κάθε 150 χλμ.!
Η ταχύτητα φόρτισης αποτελεί επίσης σημαντικό ζήτημα σε ολόκληρη την Γηραιά Ήπειρο, καθώς οι γρήγοροι φορτιστές (με ισχύ άνω των 22 kW) αποτελούν μειοψηφία.
Πράγματι, μόνο 1 στα 7 από όλα τα σημεία φόρτισης στην ΕΕ είναι γρήγορο. Όλα τα υπόλοιπα σημεία έχουν ισχύ 22 kW ή και λιγότερο και δεν φορτίζουν τα οχήματα με αποδεκτή ταχύτητα.
Δραστικές αποφάσεις και φιλόδοξοι στόχοι
«Αν θέλουμε να πείσουμε τους πολίτες στην Ευρώπη να στραφούν στην ηλεκτροκίνηση την επόμενη δεκαετία, η φόρτιση των αυτοκινήτων θα πρέπει να είναι τόσο εύκολη όσο ο ανεφοδιασμός σήμερα», δήλωσε η γενική διευθύντρια της ACEA, Sigrid de Vries.
«Οι άνθρωποι δεν πρέπει να ταξιδεύουν για μίλια για να βρουν φορτιστή, ούτε θα πρέπει να περιμένουν χρόνια για να φορτίσουν το όχημά τους», συμπλήρωσε.
«Καλούμε τους ευρωβουλευτές να ψηφίσουν για αποφασιστική δράση για τις υποδομές φόρτιση την επόμενη εβδομάδα, θέτοντας φιλόδοξους στόχους -με σαφείς μηχανισμούς επιβολής- για κάθε κράτος-μέλος», κατέληξε η κ. de Vries.