Ποιος δεν έχει ακούσει τον όρο “Αutobahn”; Όλοι τον γνωρίζουν – είτε έχουν οδηγήσει σε αυτόν, είτε όχι. Και παρά το ότι πολλοί το πιστεύουν μέχρι σήμερα: Τους γερμανικούς αυτοκινητοδρόμους δεν τους έφτιαξαν οι Ναζί.
Ο σημερινός A555, ο πρώτος αυτοκινητόδρομος στη Γερμανία, μεταξύ Βόννης και Κολωνίας εγκαινιάστηκε 90 χρόνια πριν, όπως αναφέρει η DW.
Το χαρακτηριστικό του: Παντελής απουσία διασταυρώσεων, παρά μόνο έξοδοι και κόμβοι. Και φυσικά χωρίς κανένα φωτεινό σηματοδότη, ενώ υπάρχουν τουλάχιστον δυο λωρίδες κυκλοφορίας.
Ο δρόμος συνδέθηκε με τον Χίτλερ, καθώς ο ναζί δικτάτορας έχει συνδεθεί ιστορικά με τους γερμανικούς αυτοκινητοδρόμους.
Ο λόγος; Μετά την κατάληψη της εξουσίας από τους Ναζί επιτάχυνε την κατασκευή τους, εξυπηρετώντας έτσι την προπαγάνδα του Εθνικοσοσιαλισμού.
Μετά τον Β’ Παγκόσμιο ξεκίνησε άμεσα η ανακατασκευή των γερμανικών αυτοκινητοδρόμων, κυρίως στο δυτικό τμήμα της τότε χωρισμένης Γερμανίας.
Το χαρακτηριστικό που έχει κάνει τους γερμανικούς αυτοκινητοδρόμους διάσημους – και αρκετά αγαπητούς για πολλούς – είναι ότι το όριο ταχύτητας απουσιάζει εντελώς σε πάνω από 9.000 χιλιόμετρα απόσταση – εφόσον φυσικά η κίνηση το επιτρέπει.
Κάτι τέτοιο δεν υπάρχει σε καμία άλλη χώρα της Ευρώπης. Φυσικά οι αντιδράσεις για θέματα ασφάλειας και περιβάλλοντος είναι πολλές.
Ο Α555 διαρκώς επισκευάζεται και ανανεώνεται. Έτσι για να παραμένει ακόμα και στα 90 του “σε φόρμα”.