Ο Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης αποτελεί ίσως, μετά το Κόρινθος – Πάτρα, το πιο πολύπαθο δρόμο της Ελλάδας. Ο ΒΟΑΚ εξαγγέλλεται εδώ και… 20 χρόνια, αλλά δεν έχει κατασκευαστεί, με αρνητικές συνέπειες στην οδική ασφάλεια.
Του Φώτη Φωτεινού
Στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών αποφάσισαν να μην προχωρήσουν σε σποραδικές επεμβάσεις 4 – 5 χλμ., που δεν δίνουν συνολική απάντηση στο συγκοινωνιακό πρόβλημα της Κρήτης.
Στο πλαίσιο αυτό, διεξάγονται συζητήσεις, με την ΕΤΕπ και ιδιώτες, για τη χρηματοδότηση ενός μεγάλου τμήματος, όχι όλου του έργου, που ανέρχεται στο 1,5 δις.
Οι συζητήσεις αναφέρονται σε ένα τμήμα από 60 έως 100 χιλιομέτρων, που συνδέει μεγάλες πόλεις του νησιού. Το έργο θα κατασκευαστεί, είτε με σύμβαση παραχώρησης, είτε με ΣΔΙΤ, είτε με πληρωμές διαθεσιμότητας. Το τελευταίο σενάριο συγκεντρώνει αρκετές πιθανότητες για περίοδο 30-35 ετών.
«Η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων έχει κατανοήσει πλήρως και την αναγκαιότητα, αλλά και τις αναπτυξιακές δυνατότητες που μπορεί να προσφέρει στο νησί και στη χώρα η έναρξη κατασκευής του ΒΟΑΚ.
Πιστεύω ότι, μέχρι το τέλος του χρόνου, το αργότερο στις αρχές της ερχόμενης χρονιάς θα έχομε οριστικοποιήσει τις συζητήσεις με την ΕΤΕΠ, ώστε να έχουμε γρήγορα σχέδιο κατασκευής του ΒΟΑΚ.
Καταφέραμε επίσης και αυξήσαμε τη χρηματοδότηση για το Πρόγραμμα Οδικής Ασφάλειας στα 25 εκ. ευρώ, ενώ αντίστοιχα με 4 περίπου εκατ. ευρώ χρηματοδοτείται η Στρατηγική Μελέτη για τον ΒΟΑΚ.
Έχει γίνει μια εξαιρετική δουλειά-συνεργασία, τόσο με την Περιφέρεια Κρήτης, όσο και με τον ΟΑΚ και τη Γ.Γ. Υποδομών», ανέφερε, από τη Κρήτη, ο γενικός γραμματέας Υποδομών Γιώργος Δέδες.