Με 297 ψήφους υπέρ, 190 κατά και 37 αποχές, οι βουλευτές του Ευρωκοινοβουλίου ενέκριναν τη συμφωνία που επιτεύχθηκε με το Συμβούλιο σχετικά με τον κανονισμό Euro 7 (έγκριση τύπου και εποπτεία της αγοράς μηχανοκίνητων οχημάτων).
Πλέον, επιβατικά αυτοκίνητα, φορτηγά, λεωφορεία, βαν και ρυμουλκούμενα θα πρέπει να συμμορφώνονται με τα νέα πρότυπα για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα, διασφαλίζοντας ότι παραμένουν καθαρότερα καθ’ όλη τη διάρκεια του κύκλου ζωής τους.
Μείωση εκπομπών, αύξηση ανθεκτικότητας της μπαταρίας
Για τα επιβατικά αυτοκίνητα και τα βαν, θα διατηρηθούν οι τρέχουσες συνθήκες του Euro 6 και τα όρια εκπομπών καυσαερίων.
Για τα λεωφορεία και τα φορτηγά θα ισχύουν αυστηρότερα όρια για τις εκπομπές καυσαερίων που μετρούνται σε εργαστήρια και σε πραγματικές συνθήκες οδήγησης, διατηρώντας παράλληλα τις τρέχουσες συνθήκες δοκιμών Euro VI.
Για πρώτη φορά, τα πρότυπα της ΕΕ θα περιλαμβάνουν όρια εκπομπών σωματιδίων από το φρένο (PM10) για αυτοκίνητα και βαν και ελάχιστες απαιτήσεις επιδόσεων για την ανθεκτικότητα των μπαταριών σε ηλεκτρικά και υβριδικά αυτοκίνητα.
Καλύτερη ενημέρωση των καταναλωτών
Ένα περιβαλλοντικό «διαβατήριο οχήματος» θα διατίθεται για κάθε όχημα και θα περιέχει πληροφορίες σχετικά με τις περιβαλλοντικές επιδόσεις του κατά τη στιγμή της ταξινόμησης, όπως τα όρια εκπομπών ρύπων, οι εκπομπές CO2, η κατανάλωση καυσίμου και ηλεκτρικής ενέργειας, η ηλεκτρική αυτονομία και η ανθεκτικότητα της μπαταρίας.
Οι χρήστες των οχημάτων θα έχουν επίσης πρόσβαση σε επικαιροποιημένες πληροφορίες σχετικά με την κατανάλωση καυσίμου, την μπαταρία, τις εκπομπές ρύπων και άλλες σχετικές πληροφορίες που παράγονται από τα συστήματα και τις οθόνες.
Ο εισηγητής Alexandr Vondra (Συντηρητικοί, Τσεχία) δήλωσε: «Πετύχαμε την επίτευξη ισορροπίας μεταξύ των περιβαλλοντικών στόχων και των ζωτικών συμφερόντων των κατασκευαστών. Θέλουμε να διασφαλίσουμε ότι τα νέα μικρότερα αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης παραμένουν οικονομικά προσιτά και ταυτόχρονα να δώσουμε τη δυνατότητα στην αυτοκινητοβιομηχανία να προετοιμαστεί για τον αναμενόμενο μετασχηματισμό του τομέα. Η ΕΕ θα αντιμετωπίσει επίσης τις εκπομπές από τα φρένα και τα ελαστικά και θα εξασφαλίσει μεγαλύτερη ανθεκτικότητα της μπαταρίας».
Να σημειωθεί ότι, το Συμβούλιο της ΕΕ πρέπει να εγκρίνει επισήμως τη συμφωνία πριν τεθεί σε ισχύ.