Η πανδημία του Covid – 19 έχει πλήξει την αυτοκινητοβιομηχανία και την αγορά επαγγελματικού αυτοκινήτου, καθώς η βιομηχανική παραγωγή και το εμπόριο σημειώνουν συρρίκνωση το τρέχον έτος.
Επιμέλεια: Βάσω Βεγιάζη
Τον Ιούλιο του 2020, σύμφωνα με την ACEA, οι συνολικές εγγραφές επαγγελματικών οχημάτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση σημείωσαν ελάχιστες απώλειες (-0,9%) σε σύγκριση με τους προηγούμενους μήνες, με τρεις από τις τέσσερις μεγαλύτερες αγορές στην περιοχή να σημειώνουν αύξηση: Ιταλία (+16,2%), Ισπανία (+ 2,9%) και Γαλλία (+ 1,6%).
Ωστόσο, η πτώση των πωλήσεων διευρύνθηκαν ξανά τον Αύγουστο, όταν η ζήτηση μειώθηκε κατά 18,0%, σε 126.710 μονάδες.
Όλα τα τμήματα οχημάτων σημείωσαν πτώση στις νέες ταξινομήσεις και, με εξαίρεση την Ιταλία (+ 2,6%), οι μεγάλες αγορές σημείωσαν συρρίκνωση στη ζήτηση τον περασμένο μήνα: Ισπανία (-23,0%), Γερμανία (-22,7%) και Γαλλία (- 3,1%).
Κατά τους πρώτους οκτώ μήνες του 2020, η ζήτηση για νέα επαγγελματικά οχήματα μειώθηκε κατά 28,2% σε ολόκληρη την ΕΕ.
Διψήφια ποσοστιαία μείωση σημειώθηκε σε καθεμία από τις 27 αγορές της ΕΕ, συμπεριλαμβανομένων των τεσσάρων σημαντικών: Ισπανία (-36,5%), Ιταλία (-26,1%), Γαλλία (-25,7%) και Γερμανία (-25,1 %).
Νέα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα (LCV) έως 3,5t
Τα στοιχεία του Αυγούστου δείχνουν ότι η αγορά ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων στην ΕΕ συρρικνώθηκε κατά 18,6% τον περασμένο μήνα, συνολικά 107.881 μονάδες.
Η Γαλλία, η μεγαλύτερη αγορά ελαφρών φορτηγών, σημείωσε πτώση 2,1% τον Αύγουστο μετά την αύξηση της ζήτησης τον Ιούλιο (+ 2,0%).
Η Ισπανία (-24,4%) και η Γερμανία (-22,2%) κατέγραψαν διψήφια πτώση τον Αύγουστο, ενώ η Ιταλία ήταν η μόνη σημαντική αγορά που σημείωσε ανάπτυξη για δύο συνεχόμενους μήνες (+ 15,1% τον Ιούλιο και + 4,1% τον Αύγουστο).
Μέχρι στιγμής φέτος, οι εγγραφές νέων ελαφρών φορτηγών στην Ευρωπαϊκή Ένωση μειώθηκαν κατά 26,7%.
Μεταξύ των τεσσάρων μεγάλων αγορών, η Ισπανία σημείωσε τη μεγαλύτερη πτώση της ζήτησης (-37,1%), ακολουθούμενη από την Ιταλία (-26,4%), τη Γαλλία (-24,8%) και τη Γερμανία (-22,4%).
Νέα βαρέα επαγγελματικά οχήματα (HCV) 16t και άνω
Ενώ ο Ιούλιος (+ 2,8%) αντιπροσώπευε τον πρώτο μήνα ανάπτυξης φέτος, οι εγγραφές βαρέων φορτηγών στην ΕΕ επέστρεψαν σε πτώση τον Αύγουστο (-11,7%).
Κοιτάζοντας τις μεγάλες αγορές της ΕΕ, η Γερμανία σημείωσε τη μεγαλύτερη πτώση (29,0%), ακολουθούμενη από τη Γαλλία (-6,7%).
Αντίθετα, τόσο η Ιταλία (+ 19,4%) όσο και η Ισπανία (+ 2,2%) σημείωσαν αύξηση τον προηγούμενο μήνα.
Από τον Ιανουάριο έως τον Αύγουστο του 2020, 121.655 βαρέα φορτηγά ταξινομήθηκαν σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση, μειωμένα κατά 37,9% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πέρυσι.
Η ζήτηση για επαγγελματικά οχήματα 16 τόνων και άνω μειώθηκε κατά 36,7% στη Γερμανία, ακολουθούμενη από τη Γαλλία (-35,3%), την Ισπανία (-30,8%) και την Ιταλία (-23,8%).
Νέα μεσαία και βαρέα επαγγελματικά οχήματα (MHCV) άνω των 3,5 τόνων
Τον Αύγουστο του 2020, το τμήμα των μικρών φορτηγών παρουσίασε απογοητευτικά αποτελέσματα (-11,9%) μετά τη θετική του απόδοση τον Ιούλιο (+ 3,1%).
Η Γερμανία – η κορυφαία αγορά αυτών των οχημάτων – κατέγραψε τη μεγαλύτερη πτώση (26,0%) από τις τέσσερις μεγαλύτερες αγορές, ενώ η Ιταλία σημείωσε έντονη ανάπτυξη (+ 20,6%).
Κατά τους πρώτους οκτώ μήνες του έτους, η Ευρωπαϊκή Ένωση υπολόγισε συνολικά 152.844 νέα φορτηγά ταξινομημένα ή 35,8% λιγότερο από ό, τι το 2019.
Οι μεγάλες αγορές της ΕΕ αντιμετώπισαν σημαντικές απώλειες: Γερμανία (-33,9%), Γαλλία (-33,7%) , Ισπανία (-29,7%) και Ιταλία (-23,5%).
Νέα μεσαία και βαρέα λεωφορεία και πούλμαν (MHBC) άνω των 3,5 τόνων
Τον περασμένο μήνα, η ζήτηση της ΕΕ για νέα λεωφορεία και πούλμαν μειώθηκε κατά 26,7%, μια σημαντική αντίθεση με τα θετικά αποτελέσματα που παρατηρήθηκαν τον Ιούλιο (+ 18,1%).
Οι εγγραφές Αυγούστου μειώθηκαν περισσότερο από το ήμισυ στην Ιταλία (-63,4%), ακολουθούμενες από την Ισπανία (-34,0%), τη Γαλλία (-23,9%) και τη Γερμανία (-5,3%).
Οκτώ μήνες έως το 2020, οι εγγραφές λεωφορείων και πούλμαν στην Ευρωπαϊκή Ένωση μειώθηκαν κατά 29,0%, υπολογίζοντας συνολικά 17.890 νέα οχήματα.
Η Ισπανία (-46,6%) και η Ιταλία (-29,1%) συνεχίζουν να σημειώνουν ισχυρές απώλειες, ενώ η ύφεση μειώνεται στη Γαλλία (-17,1%) και στη Γερμανία (-12,0%).