Το έργο της πλήρους κατασκευής της αρτηρίας του κάθετου άξονα 70, μήκους 10,76 χλμ. περίπου, προκήρυξε η Εγνατία Οδός.
Το έργο προβλέπει την κατασκευή τεσσάρων ισόπεδων κόμβων:
-Μελιβοίων – ανατολικά,
-Αιμόνιου/Μελιβοίων – δυτικά,
-Κοτύλης και
-Δημαρίου, με τις συνδετήριες σε αυτούς οδούς, συνολικού μήκους 2,0 χλμ. περίπου, καθώς και την αποκατάσταση του υφιστάμενου τοπικού οδικού δικτύου.
Στο έργο περιλαμβάνονται οι απαιτούμενες εργασίες χωματουργικών, γεωτεχνικών, τεχνικών (γεφυρών, Ανω/Κάτω διαβάσεων, τοίχων αντιστήριξης), υδραυλικών (οχετών, αποχέτευσης- αποστράγγισης ομβρίων), οδοστρωσίας, ασφαλτικών, σήμανσης – ασφάλειας, οδοφωτισμού και πρασίνου, με εκτιμώμενη συνολική αξία χωρίς ΦΠΑ 39,37 εκατ. ευρώ.
Ο κάθετος άξονας “Ξάνθη – Εχίνος – Ελληνοβουλγαρικά Σύνορα” συνδέει την Εγνατία Οδό με τα ελληνοβουλγαρικά σύνορα σε θέση νέου μεθοριακού σταθμού.
Αποτελεί τμήμα του Διευρωπαϊκού Οδικού Δικτύου και με την κατασκευή του θα συνδεθεί το Σμόλιαν και το Ρούντοζεμ της Βουλγαρίας με τον οδικό άξονα προς Ξάνθη, μέσω της υφιστάμενης οδού και κατ’ επέκταση με τον αυτοκινητόδρομο της Εγνατίας Οδού μέσω των Α.Κ. Βανιάνου και Α.Κ. Βαφέικων.