Την εξέλιξη της αγοράς επαγγελματικών οχημάτων στην ΕΕ για το μήνα Οκτώβριο και το 10μηνο του 2020 έδωσε στη δημοσιότητα η ACEA.
Επιμέλεια: Βάσω Βεγιάζη
Τον Οκτώβριο, η αγορά επαγγελματικών οχημάτων στην ΕΕ συρρικνώθηκε ελαφρά, με τον αριθμό των νέων ταξινομήσεων να είναι μειωμένος κατά 1,2%, στις 172.743 μονάδες, ενώ στο 10μηνο η πτώση ανήλθε στο 22,2%.
Η ζήτηση για ελαφρά επαγγελματικά οχήματα αυξήθηκε τον περασμένο μήνα, αλλά οι εγγραφές νέων φορτηγών και λεωφορείων μειώθηκαν.
Οι κυριότερες αγορές της ΕΕ σημείωσαν μικτά αποτελέσματα, με τη Γερμανία (+ 9,4%) και την Ιταλία (+ 7,4%) να σημειώνουν αύξηση, ενώ οι αγορές της Ισπανίας (-8,3%) και της Γαλλίας (-4,5%) πτώση.
Στο 10μηνο, η ζήτηση για επαγγελματικά οχήματα μειώθηκε κατά 22,2% στην Ευρωπαϊκή Ένωση, υπολογίζοντας περίπου 1,4 εκατομμύρια ταξινομήσεις συνολικά.
Αν και οι μειώσεις ήταν λιγότερο «σοβαρές» από ό,τι στο πρώτο εξάμηνο του έτους, και οι 27 αγορές της ΕΕ συνέχισαν να σημειώνουν διψήφιες πτώσεις τους πρώτους 10 μήνες, συμπεριλαμβανομένων των τεσσάρων σημαντικών: Ισπανία (-30,4%), Γαλλία (-19,8% ), Γερμανία (-18,4%) και Ιταλία (-18,4%).
Νέα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα (LCV) έως 3,5t
Οι εγγραφές νέων φορτηγών τον Οκτώβριο στην ΕΕ αυξήθηκαν ελαφρώς (+ 0,7%) σε σύγκριση με το 2019, σηματοδοτώντας τον δεύτερο συνεχή μήνα ανάπτυξης εφέτος.
Η ζήτηση υποστηρίχθηκε κυρίως από τις πωλήσεις στη Δυτική Ευρώπη (+ 1,7%), με τη Γερμανία (+ 13,5%) και την Ιταλία (+ 9,2%) να σημειώνουν σταθερή άνοδο τον προηγούμενο μήνα. Αντίθετα, οι αγορές στην Κεντρική Ευρώπη συνέχισαν να μειώνονται (-8,5%) τον Οκτώβριο.
Μέχρι στιγμής το 2020, οι εγγραφές ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων μειώθηκαν κατά 20,5% σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση.
Κοιτάζοντας τις τέσσερις μεγαλύτερες αγορές της ΕΕ, η Ισπανία σημείωσε τη μεγαλύτερη μείωση της ζήτησης για νέα φορτηγά (-30,7%), ακολουθούμενη από τη Γαλλία (-18,9%), την Ιταλία (-18,2%) και τη Γερμανία (-15,5%).
Νέα βαρέα επαγγελματικά οχήματα (HCV) άνω των 16 τόνων
Τον περασμένο μήνα, η αγορά βαρέων επαγγελματικών οχημάτων στην ΕΕ συρρικνώθηκε κατά 9,8% και έφτασε συνολικά τις 20.858 εγγραφές.
Με εξαίρεση την Ιταλία (+ 5,5%), οι μεγάλες αγορές σημείωσαν πτώση της ζήτησης τον Οκτώβριο: Ισπανία (-28,7%), Γαλλία (-11,5%) και Γερμανία (-3,0%).
Από τον Ιανουάριο έως τον Οκτώβριο, 161.002 βαρέα φορτηγά ταξινομήθηκαν στην Ευρωπαϊκή Ένωση, μειωμένα κατά 32,4% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του προηγούμενου έτους.
Καθεμία από τις 27 αγορές της ΕΕ σημείωσε διψήφια πτώση μέχρι στιγμής φέτος, συμπεριλαμβανομένων της Γερμανίας (-30,9%), της Γαλλίας (-30,3%), της Ισπανίας (-26,9%) και της Ιταλίας (-17,9%).
Νέα μεσαία και βαρέα επαγγελματικά οχήματα (MHCV) άνω των 3,5 τόνων
Τον Οκτώβριο, η ζήτηση για καινούργια φορτηγά μειώθηκε κατά 9,5%, λόγω των αρνητικών αποτελεσμάτων του τμήματος βαρέων φορτηγών (που αποτελεί το μεγαλύτερο μέρος της συνολικής ζήτησης φορτηγών).
Κατά τους πρώτους 10 μήνες του έτους, οι ταξινομήσεις νέων φορτηγών μειώθηκαν απότομα σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση, επίσης στις τέσσερις μεγάλες αγορές: Ισπανία (-26,0%), Γαλλία (-28,5%), Γερμανία (-28,1%) και Ιταλία (-18,3%).
Συνολικά, 201.258 φορτηγά ταξινομήθηκαν μέχρι στιγμής φέτος, ή 30,3% λιγότερα από τον Ιανουάριο έως τον Οκτώβριο του 2019.
Νέα μεσαία και βαρέα λεωφορεία και πούλμαν (MHBC) άνω των 3,5 τόνων
Τα αποτελέσματα του Οκτωβρίου δείχνουν πτώση 12,6% στις εγγραφές λεωφορείων και πούλμαν στην Ευρωπαϊκή Ένωση.
Οι μεγάλες αγορές παρουσίασαν μικτά αποτελέσματα, με τη Γαλλία (+ 11,4%) και τη Γερμανία (+ 11,1%) να σημειώνουν σταθερή άνοδο τον προηγούμενο μήνα, ενώ η Ισπανία (-35,8%) και η Ιταλία (-18,5%) αντιμετώπισαν σημαντικές πτώσεις.
Από τον Ιανουάριο έως τον Οκτώβριο του 2020, η ζήτηση λεωφορείων και πούλμαν στην ΕΕ μειώθηκε κατά 25,2%, υπολογίζοντας συνολικά 22.882 νέες εγγραφές.
Όσον αφορά τις μεγαλύτερες αγορές της ΕΕ, η Ισπανία (-44,6%) και η Ιταλία (-30,7%) συνέχισαν να πέφτουν στους 10 μήνες του έτους, ενώ η κάμψη ανακόπηκε κάπως στη Γαλλία (-11,4%) και στη Γερμανία (-4,2%).