H ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ φαίνεται ότι κατέθεσε την πιο ανταγωνιστική προσφορά για το οδικό τμήμα Ηράκλειο – Χανιά του ΒΟΑΚ, το οποίο θα κατασκευαστεί μέσω σύμβασης παραχώρησης.
Σύμφωνα με πληροφορίες, η προσφορά της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ προβλέπει το χαμηλότερο ποσό χρηματοδότησης από το δημόσιο και το μικρότερο ποσοστό επιδότησης διοδίων έναντι των άλλων δύο ανταγωνιστικών προσφορών.
Η αιτούμενη, κατά την περίοδο μελετών – κατασκευών, χρηματοδοτική συμβολή του δημοσίου στην πρόταση της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ φαίνεται ότι ανέρχεται στα 693 εκατ. ευρώ (σε τρέχουσες τιμές), ενώ η επιδότηση κατά την περίοδο λειτουργίας (δικαίωμα απόληψης «σκιώδους» διοδίου) αντιστοιχεί σε ποσοστό 64,62% επί των επιβαλλόμενων στους χρήστες διοδίων τελών.
Ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 1,75 δισ. ευρώ. Στο έργο έχει ενταχθεί και το τμήμα Κίσσαμος – Χανιά ως προαίρεση.
Τα τεχνικά χαρακτηριστικά
- Μήκος αυτοκινητοδρόμου: 157,5 χλμ. και παράπλευρου / κάθετου δικτύου περίπου 150 χλμ.
- Η τυπική διατομή του αυτοκινητόδρομου έχει πλάτος οδοστρώματος 21,5 μέτρα από 12,50 σήμερα.
- 2 λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση με ΛΕΑ.
- 26 σήραγγες μονού κλάδου συνολικού μήκους περίπου 34 χλμ.
- 10,80 χλμ. νέες γέφυρες, 23 εκ των οποίων υπερβαίνουν τα 100 μέτρα μήκος.
- 20 νέοι ανισόπεδοι κόμβοι και αναβάθμιση των υπαρχόντων 18 ανισόπεδων κόμβων στις Παρακάμψεις Χανίων, Ρεθύμνου, Ηρακλείου.