Υπέρ της δέσμευσης των υπουργών Μεταφορών της Ευρωπαϊκής Ένωσης για καλύτερο συντονισμό κινήσεων στις προκλήσεις που δημιούργησε ο ρωσο-ουκρανικός πόλεμος στον κλάδο των μεταφορών, τάσσεται η IRU.
Επιμέλεια: Βάσω Βεγιάζη
Η εν λόγω απόφαση έρχεται αφότου η Κομισιόν πρότεινε την έναρξη των διαπραγματεύσεων με την Ουκρανία και τη Μολδαβία αναφορικά με την προσωρινή άρση ορισμένων απαιτήσεων για την ενίσχυση του capacity των οδικών μεταφορών και τη διευκόλυνση των εμπορικών συνδέσεων κατά τη διάρκεια της τρέχουσας κρίσης.
Με τα λιμάνια και τις θαλάσσιες διαδρομές της Μαύρης Θάλασσας να παραμένουν κλειστά λόγω του πολέμου, η εμπορική ικανότητα μεταξύ Ουκρανίας και ΕΕ είναι σημαντικά χαμηλότερη.
Οι οδικές μεταφορές είναι ζωτικής σημασίας για τη μεταφορά ορισμένων από αυτά τα αγαθά, ιδίως τα τρόφιμα και τα γεωργικά προϊόντα, στην ΕΕ, ενώ ο πόλεμος συνεχίζει να επηρεάζει τις παραδοσιακές διαδρομές.
Ο Umberto de Pretto, γενικός γραμματέας της IRU, δήλωσε: «Ο καλύτερος συντονισμός μεταξύ των ενεργειών των κρατών-μελών της ΕΕ στον τομέα των μεταφορών είναι ο σωστός τρόπος για να αντιμετωπίσουμε τις περίπλοκες προκλήσεις της μεταφοράς εμπορευμάτων από και προς την Ουκρανία και τη Μολδαβία.
Οι οδικές μεταφορές έπαιξαν, και θα συνεχίσουν να διαδραματίζουν, βασικό ρόλο στη διατήρηση της κίνησης του εμπορίου, ακόμη και στις πιο δύσκολες συνθήκες όπως αυτός ο πόλεμος».
Η Raluca Marian, EU Advocacy Director της IRU, πρόσθεσε: «Η IRU θα χαιρετίσει μια προσέγγιση σε επίπεδο ΕΕ, με προσωρινές συμφωνίες για τη διευκόλυνση του οδικού εμπορίου αγαθών μεταξύ ΕΕ, Μολδαβίας και Ουκρανίας σε αυτήν την εξαιρετική περίσταση. Ωστόσο, οι συμφωνίες πρέπει να λαμβάνουν υπόψη και να ευθυγραμμίζονται με την τρέχουσα περίπλοκη εφαρμογή των νέων κανόνων αγοράς για να διασφαλιστεί ότι οι ευρωπαϊκές οδικές μεταφορές συνεχίζουν να λειτουργούν όσο το δυνατόν αποτελεσματικότερα χωρίς να διακυβεύονται οι ισότιμοι ανταγωνιστικοί όροι ανταγωνισμού. Τυχόν προσωρινές συμφωνίες θα πρέπει επίσης να αξιολογούνται σε τακτική βάση».