Ο Harald Seidel, πρόεδρος της DAF Trucks, εξελέγη νέος πρόεδρος του Συμβουλίου Επαγγελματικών Οχημάτων της ACEA για το 2024.
«Το 2024 θα είναι μια χρονιά που θα αλλάξει το παιχνίδι για την ευρωπαϊκή βιομηχανία φορτηγών. Πρώτον, οι διαπραγματεύσεις για τον κανονισμό CO2 για τα βαρέα επαγγελματικά οχήματα, ο οποίος θεσπίζει νόμους πιο φιλόδοξους στόχους απαλλαγής από τις εκπομπές άνθρακα για φορτηγά και λεωφορεία, θα πρέπει να ολοκληρωθούν τους επόμενους μήνες», δήλωσε ο Seidel.
Όπως είπε, «Ας μην υπάρχει καμία αμφιβολία: οι κατασκευαστές φορτηγών και λεωφορείων αφιερώνουν όλες τις προσπάθειές τους για να βοηθήσουν στην απομάκρυνση των εκπομπών από τις οδικές μεταφορές. Αλλά οι υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής πρέπει να ανταποκρίνονται στους φιλόδοξους στόχους για τους κατασκευαστές οχημάτων με εξίσου φιλόδοξους όρους για να επιτρέψουν την υιοθέτησή τους στην αγορά».
Ο Seidel προειδοποίησε ότι: «Ολόκληρο το ευρωπαϊκό οικοσύστημα μεταφορών βαρέως τύπου απαιτεί έναν γρήγορο μετασχηματισμό, που περιλαμβάνει προσπάθειες από ένα ευρύ φάσμα δημόσιων και ιδιωτικών παραγόντων – όχι μόνο κατασκευαστών φορτηγών» και συμπλήρωσε ότι «παίζουμε το ρόλο μας επενδύοντας δισεκατομμύρια σε οχήματα με ηλεκτρικές μπαταρίες και υδρογόνο με μηδενικές εκπομπές ρύπων, και αυτό ήδη αποδίδει μερίσματα για την πράσινη μετάβαση της Ευρώπης».
«Ωστόσο, οι προσπάθειές μας εμποδίζονται από την έλλειψη τριών κρίσιμων στοιχείων: υποδομή φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων και υδρογόνου, αποτελεσματικά συστήματα τιμολόγησης άνθρακα και μέτρα υποστήριξης των μεταφορέων για να αντικαταστήσουν τα συμβατικά οχήματα με μοντέλα μηδενικών εκπομπών», πρόσθεσε ο Seidel.
«Τα φορτηγά παραμένουν ο πιο ευέλικτος και οικονομικός τρόπος μεταφοράς, διασφαλίζοντας ότι τα αγαθά φτάνουν στους καταναλωτές και κρατώντας την κοινωνία σε κίνηση. Οι ευρωπαίοι υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής δεν πρέπει να το χάσουν αυτό ενόψει των κρίσιμων ευρωπαϊκών εκλογών και μιας νέας εντολής της Ευρωπαϊκής Επιτροπής το 2024», είπε ο Seidel, καταλήγοντας ότι: «Μαζί, μέσω καλύτερης συνεργασίας, μπορούμε να αντιμετωπίσουμε την κλιματική αλλαγή και να διαφυλάξουμε την ανταγωνιστικότητα».
Να σημειωθεί ότι, ο κ. Seidel εξελέγη από μέλη του Συμβουλίου Επαγγελματικών Οχημάτων της ACEA, το οποίο αποτελείται από τους διευθύνοντες συμβούλους των DAF Trucks, Daimler Truck, Ford Trucks, Iveco Group, MAN Truck & Bus, Scania και Volvo Group.
Αναλαμβάνει τα καθήκοντά του από τον Martin Lundstedt, διευθύνοντα σύμβουλο του ομίλου Volvo, ο οποίος κατείχε την εν λόγω θέση τα τελευταία δύο χρόνια.