Η Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) εξέλεξε τον Martin Lundstedt, Διευθύνοντα Σύμβουλο του Ομίλου Volvo για να προεδρεύσει στο Διοικητικό Συμβούλιο Επαγγελματικών Οχημάτων.
«Το 2022 θα είναι μια αποφασιστική χρονιά για τον δρόμο προς τις οδικές εμπορευματικές μεταφορές μηδενικών εκπομπών», είπε ο κ. Lundstedt.
Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και οι εθνικές κυβερνήσεις συζητούν επί του παρόντος τον προτεινόμενο κανονισμό για την υποδομή εναλλακτικών καυσίμων (AFIR), ο οποίος θα φέρει δεσμευτικούς στόχους για την υποδομή φόρτισης και ανεφοδιασμού καυσίμων για κάθε κράτος μέλος της ΕΕ.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή πρόκειται επίσης να προτείνει αναθεωρημένα πρότυπα CO2 για βαρέα επαγγελματικά οχήματα.
«Τα ηλεκτρικά φορτηγά με μπαταρία είναι έτοιμα να βγουν στο δρόμο σε μεγάλους αριθμούς και τα φορτηγά με κυψέλες υδρογόνου θα ακολουθήσουν σύντομα», εξήγησε ο κ. Lundstedt.
«Ωστόσο, η ικανότητα των μεταφορέων να επενδύουν σε φορτηγά μηδενικών εκπομπών είναι άμεσα συνδεδεμένη με τη διαθεσιμότητα της σωστής υποδομής φόρτισης και ανεφοδιασμού καυσίμων», συμπλήρωσε.
«Οι υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής πρέπει να κατανοήσουν πλήρως ότι ο καθορισμός στόχων AFIR για τα βαρέα οχήματα τώρα – πριν από την αναθεώρηση των προτύπων CO2 αργότερα το 2022 – θα προκαθορίσει ουσιαστικά τις μειώσεις CO2 που μπορούν να αναμένονται από τις οδικές εμπορευματικές μεταφορές μέχρι το τέλος αυτής της δεκαετίας», ανέφερε στην πρώτη του δήλωση.