Σε μια καλή χρονιά εξελίσσεται το 2023 για την εγχώρια αγορά αυτοκινήτου, αφού όλες οι κατηγορίες κινούνται με θετικό πρόσημο σε σχέση με πέρυσι.
Με βάση τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και την επεξεργασία του ΣΕΑΑ οι ταξινομήσεις καινούργιων οχημάτων τον περασμένο μήνα και από την αρχή του έτους έχουν ως εξής:
Μάιος 2023 | Μάιος 2022 | Μεταβολή 2023/2022 | |
Καινούργια επιβατικά | 12.958 | 11.991 | +8,1% |
Καινούργια φορτηγά (ελαφρά και βαρέα) | 860 | 844 | +1,9% |
Καινούργια λεωφορεία | 27 | 29 | -6,9% |
Ιανουάριος – Μάιος 2023 | Ιανουάριος – Μάιος 2022 | Μεταβολή 2023/2022 | |
Καινούργια επιβατικά | 56.969 | 43.707 | +30,3% |
Καινούργια φορτηγά (ελαφρά και βαρέα) | 4.679 | 3.920 | +19,4% |
Καινούργια λεωφορεία | 104 | 89 | +16,9% |
Σύμφωνα με πρώτους υπολογισμούς, η πρόοδος στα segments επιβατικών και στην κατανομή ανά καύσιμο, ως το Μάιο, έχει ως εξής:
Segment | Μάιος 2023 | Μάιος 2022 | Διαφορά (μονάδες μεριδίου) | Ιανουάριος – Μάιος 2023 | Ιανουάριος – Μάιος 2022 | Διαφορά (μονάδες μεριδίου) |
A | 5,2% | 8,6% | -3,4 | 5,9% | 7,7% | -1,7 |
A-SUV | 2,5% | 2,0% | +0,5 | 1,6% | 1,1% | +0,5 |
A TOTAL | 7,8% | 10,6% | -2,8 | 7,6% | 8,8% | -1,2 |
B | 25,8% | 28,2% | -2,4 | 28,9% | 25,0% | +3,8 |
B-SUV | 22,8% | 23,5% | -0,7 | 24,7% | 25,5% | -0,7 |
B TOTAL | 48,6% | 51,7% | -3,1 | 53,6% | 50,5% | +3,1 |
C | 11,0% | 11,2% | -0,2 | 8,7% | 10,1% | -1,4 |
C-SUV | 22,4% | 19,3% | +3,0 | 21,6% | 22,8% | -1,1 |
C TOTAL | 33,4% | 30,5% | +2,9 | 30,4% | 32,9% | -2,5 |
D | 1,2% | 0,9% | +0,3 | 1,3% | 1,3% | -0,0 |
D-SUV | 7,0% | 4,4% | +2,6 | 5,4% | 4,7% | +0,7 |
D TOTAL | 8,2% | 5,3% | +2,9 | 6,7% | 6,0% | +0,7 |
E | 0,1% | 0,1% | +0,0 | 0,1% | 0,1% | +0,0 |
E-SUV | 0,2% | 0,4% | -0,1 | 0,3% | 0,4% | +0,0 |
E TOTAL | 0,3% | 0,5% | -0,1 | 0,4% | 0,5% | -0,1 |
F-G | 0,1% | 0,1% | +0,0 | 0,1% | 0,1% | +0,0 |
F-G-SUV | 0,3% | 0,2% | +0,1 | 0,3% | 0,2% | +0,0 |
F-G TOTAL | 0,4% | 0,3% | +0,1 | 0,4% | 0,4% | +0,1 |
SPORTS | 0,6% | 0,3% | +0,3 | 0,3% | 0,2% | +0,1 |
MPV | 0,0% | 0,0% | +0,0 | 0,1% | 0,0% | +0,0 |
MPV-M/COMBI | 0,7% | 0,9% | -0,2 | 0,5% | 0,7% | -0,2 |
100,0% | 100,0% | 0,0 | 100,0% | 100,0% | 0,0 | |
(Εκ των οποίων SUV | 55,2% | 49,8% | +5,4 | 54,1% | 54,8% | -0,7) |
Μάιος 2023 | Μάιος 2022 | Διαφορά (μονάδες μεριδίου) | Ιανουάριος – Μάιος 2023 | Ιανουάριος – Μάιος 2022 | Διαφορά (μονάδες μεριδίου) | Μερίδιο αγοράς στην ΕΕ Ιαν.-Απρ ‘23 | |
Βενζίνη | 47,4% | 51,9% | -4,5 | 45,4% | 47,0% | -1,6 | 37,6% |
Πετρέλαιο | 10,6% | 13,4% | -2,7 | 14,4% | 15,0% | -0,6 | 14,9% |
Υβριδικά (HEV) | 28,7% | 26,0% | +2,7 | 27,9% | 27,3% | +0,6 | 25,1% |
Επαναφορτιζόμενα (BEV-PHEV) | 11,1% | 6,3% | +4,8 | 9,7% | 7,6% | +2,1 | 19,2% |
Φυσικό αέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου) | 0,4% | 0,4% | +0,0 | 0,3% | 0,7% | -0,3 | 3,1% |
Υγραέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου) | 1,8% | 2,1% | -0,3 | 2,3% | 2,5% | -0,2 |
Σε επίπεδο ΕΕ, με βάση τα στοιχεία του Ευρωπαϊκού Συνδέσμου Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (www.acea.be), η αγορά των επιβατικών κινήθηκε για τον Απρίλιο ως εξής:
Απρίλιος 2023 | Απρίλιος 2022 | Μεταβολή | Ιανουάριος- Απρίλιος 2023 | Ιανουάριος- Απρίλιος 2022 | Μεταβολή | |
ΕΕ(1) | 803.188 | 685.075 | +17,2% | 3.454.935 | 2.932.658 | +17,8% |
ΕΕ 14(2) | 703.765 | 594.524 | +18,4% | 3.030.140 | 2.566.738 | +18,1% |
ΕΕ(1) + EFTA(3) | 831.942 | 711.847 | +16,9% | 3.574.668 | 3.049.217 | +17,2% |
Ελλάδα | 10.239 | 9.289 | +10,2% | 44.011 | 31.716 | +38,8% |
(1) ΕΕ των 27.
(2) Μέλη της ΕΕ ως το 2004.
(3) Νορβηγία, Ισλανδία και Ελβετία.