Αύξηση 7% κατέγραψε κατά το α’ τρίμηνο του 2023 η Volvo Cars στα λειτουργικά κέρδη της, εξαιρουμένων των κερδών από κοινοπραξίες και συνεργασίες, στα 6,3 δισ. SEK (σουηδικές κορόνες), με περιθώριο κέρδους 6,6%.
Όπως σημειώνεται, «η αύξηση στα κέρδη σημειώθηκε παρά τη διατήρηση των τιμών των πρώτων υλών σε υψηλό επίπεδο, αλλά και τη συνεχιζόμενη αστάθεια ανά τον κόσμο. Συγχρόνως, ο εκτελεστικός μηχανισμός της Volvo Cars παρέμεινε εστιασμένος στις προτεραιότητες του μετασχηματισμού της εταιρείας».
«Ξεκινήσαμε το 2023 με μία βάση σταθερότητας, συνεχίζοντας να ανταποκρινόμαστε με επιτυχία στον εν εξελίξει μετασχηματισμό μας, με αυξημένα έσοδα και κέρδη από την κύρια δραστηριότητά μας κατά το πρώτο τρίμηνο», δήλωσε ο Jim Rowan, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Volvo Cars.
«Με αυτή την επίδοση βάζουμε ένα γερό θεμέλιο για το υπόλοιπο του 2023, αλλά παραμένουμε σε επαγρύπνηση καθώς ο κόσμος βιώνει μία περίοδο αναταραχής. Εστιάζουμε στην εκτέλεση του σχεδίου μας», είπε.
Στη διάρκεια του πρώτου τριμήνου, οι πωλήσεις της Volvo Cars αυξήθηκαν κατά 10% σε σχέση με την ίδια περίοδο του περσινού έτους, με τις πωλήσεις των αμιγώς ηλεκτρικών Volvo να ενισχύονται κατά 157%. Αυτή η επίδοση ώθησε το μερίδιο των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων στο 18% επί του συνόλου, έναντι 8% κατά το περσινό πρώτο τρίμηνο. Καταδεικνύει ότι η Volvo Cars είναι ανάμεσα στις ταχύτερα μετασχηματιζόμενες εταιρείες του κλάδου, ενώ συγχρόνως διατηρεί πειθαρχία όσον αφορά την πολιτική τιμών.
Η ανάπτυξη επετεύχθη με μόνο δύο αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα – το XC40 και το C40. Η Volvo Cars θα παρουσιάσει περισσότερα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα τα προσεχή χρόνια, τουλάχιστον ένα κάθε έτος μέχρι τα μέσα της δεκαετίας. Τα αυτοκίνητα θα βασίζονται σε πλατφόρμες επόμενης γενιάς με ηλεκτρική αρχιτεκτονική και τεχνολογία κεντρικής μονάδας υπολογιστή. Αυτό το σχέδιο ανάπτυξης δρομολογεί αποφασιστικά την επίτευξη των φιλόδοξων στόχων μετασχηματισμού της εταιρείας.
Η νεότευκτη αμιγώς ηλεκτρική ναυαρχίδα των SUV της εταιρείας, το Volvo EX90 που παρουσιάστηκε σε όλο τον κόσμο πέρυσι, έχει εξαιρετικά μεγάλη απήχηση στους πελάτες, υπερβαίνοντας ακόμη και τις πιο φιλόδοξες και τολμηρές εσωτερικές προβλέψεις της εταιρείας.
Αυτό είχε ως αποτέλεσμα η Volvo Cars να κλείσει το βιβλίο παραγγελιών προς το παρόν, διότι η πρώτη παρτίδα της παραγωγής έχει ήδη εξαντληθεί. Ωστόσο, η εταιρεία θα αρχίσει σύντομα να δέχεται και πάλι παραγγελίες. Η μεγάλη ανταπόκριση των πελατών ανανέωσε την εμπιστοσύνη της εταιρείας στη στρατηγική της και στον οδικό χάρτη της για το μέλλον.
Οι προσπάθειες της Volvo Cars να μειώσει το αποτύπωμα CO2 ανά αυτοκίνητο προχωρούν επίσης σύμφωνα με το σχέδιο. Κατά το πρώτο τρίμηνο, οι εκπομπές CO2 ήταν 20% χαμηλότερες σε σχέση με το έτος αναφοράς 2018, υποστηρίζοντας τους στόχους της εταιρείας για τα μέσα της δεκαετίας, που προβλέπουν μείωση 40% ανά αυτοκίνητο.
Λειτουργικές και οικονομικές επιδόσεις 1ου τριμήνου
Τα έσοδα για τους πρώτους τρεις μήνες αυξήθηκαν κατά 29% σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο, στα 96 δισ. SEK. Η αύξηση ακολούθησε τη διψήφια ενίσχυση των πωλήσεων λιανικής για το πρώτο τρίμηνο σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2022.
Τα λειτουργικά κέρδη (EBIT) στη διάρκεια του πρώτου τριμήνου, εξαιρουμένου του μεριδίου εσόδων από κοινοπραξίες και συνεργασίες, αυξήθηκαν κατά 7% σε σχέση με το περσινό πρώτο τρίμηνο, αγγίζοντας τα 6,3 δισ. SEK.
Η αύξηση των κερδών πραγματοποιήθηκε παρά τη διατήρηση των τιμών των πρώτων υλών σε υψηλό επίπεδο. Αυτή η επίδοση ήταν αποτέλεσμα υψηλότερων όγκων πωλήσεων στη διάρκεια της περιόδου, αυξημένης μέσης τιμής ανά αυτοκίνητο, ενός ευνοϊκού γεωγραφικού μίγματος και των αποτελεσμάτων των ενεργειών τιμολόγησης που ξεκίνησαν το περασμένο έτος, ιδιαίτερα στην Ευρώπη.
Η βελτιστοποίηση πόρων σε όλο το εύρος λειτουργίας της εταιρείας και η πρωτοβουλία αποδοτικότητας επιταχύνονται μέσω της άμεσης εξοικονόμησης που συνέβαλε στην υποκείμενη κερδοφορία. Η εταιρεία θα συνεχίσει την προσήλωσή της σε αυτή την πρωτοβουλία.
2023, με το βλέμμα στο υπόλοιπο του έτους
Το 2023 θα είναι ακόμη ένα κρίσιμο έτος για τον εν εξελίξει μετασχηματισμό της εταιρείας. Σε λίγους μήνες, η Volvo Cars θα παρουσιάσει στον κόσμο ένα νέο αμιγώς ηλεκτρικό μικρό SUV, το οποίο θα φέρει την εταιρεία σε μία νέα ηλικιακή ομάδα πελατών και σε ένα ανταγωνιστικό επίπεδο τιμής.
Αυτό το νέο αυτοκίνητο θα βασιστεί στην ισχυρή απήχηση που είχε στους πελάτες το Volvo EX90. Με αυτά τα δύο νέα προηγμένα SUV, η Volvo Cars θα καλύψει τόσο την κορυφαία όσο και την εισαγωγική κατηγορία στην αγορά των premium ηλεκτρικών.
Από κοινού, τα δύο μοντέλα θα συμπληρώσουν την υφιστάμενη σειρά των αμιγώς ηλεκτρικών XC40 και C40, που βάζει την εταιρεία σε τροχιά δυναμικής ανάπτυξης για το μέλλον και βελτιωμένης κερδοφορίας στα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Η εταιρεία προετοιμάζεται επίσης να μετασχηματίσει τις δραστηριότητές της στο Ηνωμένο Βασίλειο, την τρίτη μεγαλύτερη αγορά της σε λιανικές πωλήσεις, μεταβαίνοντας από ένα παραδοσιακό μοντέλο χονδρικής σε ένα μοντέλο απευθείας επαφής με τον πελάτη, μέσω της δημιουργίας μιας εμπειρίας σε κάθε διαθέσιμο κανάλι για τους πελάτες. Με το volvocars.com ως βάση και ως κύριο κανάλι πωλήσεων, η εταιρεία θα εξαλείψει τα διοικητικά βάρη και θα αυξήσει συνολικά την αποτελεσματικότητα του συστήματος, βελτιώνοντας την εμπειρία του πελάτη με μειωμένο κόστος για τον οργανισμό στην πάροδο του χρόνου. Η γνώση που θα προέλθει από τον μετασχηματισμό του Ηνωμένου Βασιλείου θα είναι ζωτικής σημασίας, καθώς η εταιρεία σχεδιάζει την επέκταση της απευθείας επαφής με τον καταναλωτή σε περισσότερες αγορές.
Ωστόσο, παρόλο που η κατεύθυνση της πορείας είναι ξεκάθαρη, η Volvo Cars πορεύεται μέσα σε ένα όλο και πιο ταραγμένο εξωτερικό περιβάλλον. Η συνολική ζήτηση για τα αυτοκίνητά της παραμένει ισχυρή σε παγκόσμιο επίπεδο, αλλά τοπικά παρατηρούνται αποκλίσεις και διακυμάνσεις. Στο σύνολο του, όμως, το βιβλίο παραγγελιών παραμένει σταθερό σε μέγεθος και σε ιστορικά υψηλά επίπεδα. Παρ´ όλα αυτά, καθώς το εξωτερικό περιβάλλον συνεχίζει να είναι ευμετάβλητο και παρουσιάζει πολλές προκλήσεις, η εταιρεία παρακολουθεί προσεκτικά τη ζήτηση και τις τάσεις των τιμών.
Καθώς η Volvo Cars είναι ανάμεσα στους πρωτοπόρους του μετασχηματισμού προς την ηλεκτροκίνηση και την τεχνολογία κεντρικού υπολογιστή που αλλάζει ολόκληρο τον κλάδο, επηρεάστηκε δυσμενώς από την εκτόξευση του κόστους του λιθίου κατά 800% τα τελευταία δύο χρόνια.
Ωστόσο, καθώς τώρα οι τιμές του λιθίου αρχίζουν να υποχωρούν, η εταιρεία αναμένει να βελτιωθεί η υποκείμενη κερδοφορία στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Παρόλο που αυτή η υποχώρηση των τιμών θα γίνει πλήρως αισθητή σε λίγους μήνες από σήμερα, λόγω χρονικής υστέρησης και τιμαριθμικής αναπροσαρμογής, η τάση είναι θετική.
Η παραγωγή επίσης συνέχισε να βελτιώνεται από το τελευταίο τρίμηνο του προηγούμενου έτους και μετά. Κατά τους τρεις πρώτους μήνες του 2023, η εταιρεία κατασκεύασε 9% περισσότερα αυτοκίνητα, συμπεριλαμβανομένων των μοντέλων Polestar, σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2022.
Παρά το ότι ορισμένες ελλείψεις συνεχίζονται και θα εξακολουθήσουν να επηρεάζουν την παραγωγή στο δεύτερο τρίμηνο του τρέχοντος έτους, η εταιρεία είναι συγκρατημένα αισιόδοξη για το 2023.
Εφόσον δεν υπάρξουν απροσδόκητες διαταραχές στην αλυσίδα εφοδιασμού, η Volvo Cars προσδοκά διψήφια αύξηση στις πωλήσεις λιανικής για το έτος και περαιτέρω ανάπτυξη των πωλήσεων των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων, που θα ωθήσουν το μερίδιό της σε ακόμη πιο υψηλό επίπεδο από το 11% του περασμένου έτους.
Το μακροοικονομικό περιβάλλον εξακολουθεί να παρουσιάζει προκλήσεις. Ωστόσο, η Volvo Cars έχει την πεποίθηση ότι μπορεί να αντεπεξέλθει στις αντιξοότητες και να συνεχίσει τον μετασχηματισμό της. Οι προσπάθειες της εταιρείας για την εξοικονόμηση κόστους και τη βελτιστοποίηση πόρων έχουν αρχίσει να υλοποιούνται σε ορισμένα πεδία, συμπεριλαμβανομένης της μεγαλύτερης προσήλωσης στην ανταγωνιστικότητα και τη διάρθρωση κόστους που θα απαιτηθούν για το μέλλον και για τον μετασχηματισμό. Με δεδομένη την ενδεχόμενα μακροπρόθεσμη φύση της αρνητικής συγκυρίας για τον κλάδο, η Volvo Cars σταθμίζει επίσης την ανάγκη για περαιτέρω στοχευμένες ενέργειες όσον αφορά το κόστος, που θα είναι διαχρονικά βιώσιμες και θα συνεισφέρουν στην ανάπτυξη. Η Volvo Cars παραμείνει ακλόνητη όσον αφορά την πρωτοβουλία παραγωγικότητας και την αποδοτικότητα, στοχεύοντας στην ενδυνάμωση μίας νοοτροπίας που έχει επίγνωση της σημασίας του κόστους σε όλο το εύρος της εταιρείας και στη βάση των προμηθευτών της.
Συνοψίζοντας, ο μηχανισμός για τον μετασχηματισμό της Volvo Cars επιταχύνει τη λειτουργία του, καθώς η εταιρεία εστιάζει τις προσπάθειές της στην ανάληψη ηγετικής θέσης στην κινητικότητα επόμενης γενιάς. Το Volvo του μέλλοντος θα είναι αμιγώς ηλεκτρικό, πιο ασφαλές από ποτέ, θα διατίθεται όλο και περισσότερο online, θα βασίζεται σε εξαιρετικά προηγμένους κεντρικούς υπολογιστές, θα τρέχει λογισμικό που αναπτύσσεται εσωτερικά και θα βελτιώνεται με την πάροδο του χρόνου χάρη στις τακτικές ασύρματες (over-the-air) ενημερώσεις.