Περίπου το ¼ των πωλήσεων, σε σχέση με πέρσι, έχει απολέσει στο 11μηνο η ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου.
Επιμέλεια: Βάσω Βεγιάζη
Σύμφωνα με στοιχεία της ACEA, τον Νοέμβριο του 2020, οι εγγραφές νέων αυτοκινήτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση μειώθηκαν κατά 12,0%, σε 897.692 μονάδες, καθώς αρκετές ευρωπαϊκές κυβερνήσεις εισήγαγαν νέα μέτρα για τον περιορισμό του δεύτερου κύματος της πανδημίας COVID 19.
Ως αποτέλεσμα, οι τέσσερις βασικές αγορές επιβατικών αυτοκινήτων της ΕΕ σημείωσαν πτώση τον περασμένο μήνα.
Η Γαλλία και η Ισπανία υπέστησαν διψήφια πτώση (μείωση 27,0% και 18,7% αντίστοιχα), ακολουθούμενη από την Ιταλία, με πιο μέτρια πτώση (-8,3%). Οι γερμανικές απώλειες περιορίστηκαν στο -3,0%, ενώ η ελληνική αγορά σημείωσε αύξηση 2,4%.
Οι επιδόσεις στο 11μηνο
Από τον Ιανουάριο έως τον Νοέμβριο, η αγορά επιβατικών αυτοκινήτων της ΕΕ συρρικνώθηκε κατά 25,5%, σε περίπου 9 εκατομμύρια μονάδες.
Πρόκειται για μείωση άνω των 3 εκατομμυρίων μονάδων σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πριν από ένα χρόνο.
Ο αντίκτυπος του COVID-19, όπως είναι φυσικό, συνέχισε να επηρεάζει σημαντικά τις σωρευτικές επιδόσεις όλων των αγορών της ΕΕ, συμπεριλαμβανομένων των τεσσάρων σημαντικών.
Η Ισπανία σημείωσε τη μεγαλύτερη πτώση (-35,3%) το 2020, ακολουθούμενη από την Ιταλία (-29,0%), τη Γαλλία (-26,9%) και τη Γερμανία (-21,6%). Στην Ελλάδα, η πτώση της αγοράς στο 11μηνο είναι 30,7%.