Σίγουρος για τη λειτουργική ολοκλήρωση των οδικών αξόνων, το Μάρτιο του 2017, εμφανίστηκε ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας, στο πλαίσιο των εγκαινίων της παράδοσης 20 χλμ. της «Ολυμπίας Οδού», εξαγγέλλοντας – για ακόμη μια φορά – σειρά μεγάλων έργων.
Ο πρωθυπουργός, ο οποίος χαρακτήρισε απολύτως επιζήμιες για το ελληνικό δημόσιο τις συμβάσεις των περιόδων 2006-07 και 2013 – 14, υποστήριξε ότι η επαναδιαπραγμάτευση, επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ, απέφερε την εξοικονόμηση 765 εκατ., έναντι των διεκδικήσεων των παραχωρησιούχων.
Πέρα από την Ολυμπία και την Ιόνια Οδό, ο Αλ. Τσίπρας αναφέρθηκε σε δυο ακόμη οδικά έργα:
-Το πρώτο αφορά το νότιο τμήμα του οδικού άξονα Κεντρικής Ελλάδας – Ε65, δηλαδή το τμήμα από τη Λαμία στην Ξυνιάδα, κόστους 310 εκατ. ευρώ, με διασφαλισμένη χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ 2014-2020.
Με την ολοκλήρωση του τμήματος αυτού, το 2020, ο Ε65 θα συνδέεται με τον ΠΑΘΕ, εντασσόμενος έτσι λειτουργικά στο δίκτυο αυτοκινητοδρόμων της χώρας. Έτσι, η απόσταση Αθήνα – Τρίκαλα από 4 – 4,5 ώρες, που είναι σήμερα, θα μειωθεί σε λιγότερο από 3 ώρες. Θα συνδεθούν πόλεις της Θεσσαλίας, τα Τρίκαλα, η Καρδίτσα, με την πρωτεύουσα.
-Το δεύτερο είναι το Πάτρα-Πύργος. Μέχρι σήμερα έχουν δημοπρατηθεί τρία υποτμήματα του έργου, η διαδικασία για το τέταρτο ολοκληρώνεται στις 27/9, ενώ μέσα στο φθινόπωρο και μέχρι το τέλος του 2016 θα έχει ολοκληρωθεί η σειρά των δημοπρατήσεων και θα έχουν αναδειχθεί ανάδοχοι. Το έργο είναι ύψους 475 εκατομμυρίων και θα ολοκληρωθεί στο σύνολό του το 2021, με διασφαλισμένη χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ 2014-2020.
Πέρα από τα ανωτέρω έργα, ο πρωθυπουργός αναφέρθηκε στη δημοπράτηση του νέου αεροδρομίου στο Καστέλι Κρήτης, στον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης, στη Γραμμή 4 του Μετρό Αθήνας και στην επέκταση του Τραμ προς το Κερατσίνι και το Πέραμα. Άξιο αναφοράς είναι ότι, από όλα τα παραπάνω έργα, μόνο το Καστέλι έχει δημοπρατηθεί, ενώ τα υπόλοιπα «αγνοούνται».
Από την πλευρά του, ο υπουργός Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης ανέφερε ότι «για εμάς και για τον ελληνικό λαό σήμερα είναι μια ιδιαίτερη μέρα. Βρισκόμαστε εδώ, όχι για την τυπική διαδικασία εγκαινίων, ούτε για τη σήραγγα στο Δερβένι, ούτε για τη σήραγγα στην Κλόκοβα που πραγματικά είναι αξιοθαύμαστος ο χρόνος που ολοκληρώθηκε και είναι ένα έργο που περιμένουν οι Έλληνες πολίτες για πολλές 10ετίες.
Ούτε για το τμήμα μέχρι το Κιάτο, αλλά για να δούμε μαζί σας την πρόοδο των εργασιών σε όλα τα εργοτάξια και να διαπιστώσουμε από κοινού τη μεγάλη προσπάθεια όλων των συντελεστών για τη μεγάλη και λειτουργική ολοκλήρωση των έργων το Μάρτιο του 2017».
Αντίστοιχα, ο γενικός γραμματέας Υποδομών Γιώργος Δέδες επισήμανε ότι οι αυτοκινητόδρομοι θα ολοκληρωθούν, λειτουργικά, το Μάρτιο του 2017. Παράλληλα, για την «Ολυμπία Οδό» υποστήριξε ότι θα εφαρμοστεί αναλογικό σύστημα διοδίων και ήδη βρίσκεται σε εξέλιξη σχετική μελέτη.
Τέλος, ο Παναγιώτης Παπανικόλας, διευθύνων σύμβουλος της «Ολυμπίας Οδού», αναφέρθηκε στις δυσκολίες του αυτοκινητοδρόμου, τονίζοντας την ιδιαιτερότητα κατασκευής του οδικού άξονα, σε συνθήκες πραγματικής λειτουργίας.