Έως τα τέλη του έτους αναμένεται να προκηρυχτεί ο διαγωνισμός για τα ηλεκτρονικά αναλογικά διόδια, προσφέροντας τη δυνατότητα – μεταξύ άλλων – της πληρωμής των διοδίων και με πιστωτική / χρεωστική κάρτα.
Επί του παρόντος, κάθε αυτοκινητόδρομος διαθέτει τη δική του εμπορική και εκπτωτική πολιτική, αλλά το υπουργείο Μεταφορών επιθυμεί να εγκαθιδρύσει τα ηλεκτρονικά / αναλογικά διόδια, σε πρώτη φάση στην Εγνατία Οδό.
Συγκοινωνιολόγοι επισημαίνουν ότι τα ηλεκτρονικά διόδια δεν θα έχουν μεγάλες διαφορές, σε επίπεδο κομίστρου, με τα σημερινά, ενώ για την πληρωμή με κάρτα σημειώνουν ότι η ανωτέρω πρόβλεψη δεν υπήρχε στις συμβάσεις παραχώρησης.
“Θα έχουμε μια συσκευή ή μια εφαρμογή στο κινητό, με την οποία θα χρεωνόμαστε για τα χιλιόμετρα που διανύουμε
Η συσκευή ή η εφαρμογή θα φορτίζεται με κάποιο ποσό, από το οποίο στη συνέχεια θα αφαιρούνται τα χρήματα ανάλογα με τα διόδια που έχει κάποιος διανύσει”, ανέφερε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρ. Σπίρτζης στον ΑΝΤ1, υποστηρίζοντας ότι ενδέχεται να καταργηθούν οι σταθμοί διοδίων, με τη σημερινή μορφή τους.
Όπως είπε, το σύστημα θα μπει υποχρεωτικά και με κάποιο μικρό κόστος στα επαγγελματικά οχήματα, στα οποία θα τοποθετηθεί και GPS, ώστε να παρακολουθείται η πορεία τους και να μην μπαίνουν στους παραδρόμους των Εθνικών Οδών.
Σχετικές δηλώσεις, οι οποίες ακολουθούν, έκανε και χθες στην ΕΡΤ1.
Το απόσπασμα για τα διόδια
Β. ΠΕΤΟΥΡΗ: Κατάλαβα. Οι τηλεθεατές μας τώρα το ανοίγουν το θέμα το διευρύνουν, και λένε μετά την ερώτηση γιατί δεν υπάρχει POS στα ταξί που εσείς είπατε ότι θα μπει, γιατί δεν υπάρχουν POS στα διόδια. Λόγω της κάρτας; Λόγο του e-pass;
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Γιατί είχαν φροντίσει σε όλες αυτές τις κατηγορίες έργων να υπάρχουν άλλου είδους προβλέψεις αυτές που υπάρχουν σε όλη την υπόλοιπη Ευρώπη. Και εμείς όταν δεσμευόμαστε σε κάτι το κάνουμε το τηρούμε, γι’ αυτό και μέσα στη χρονιά θα βγει ο διαγωνισμός για ένα ενιαίο ηλεκτρονικό αναλογικό σύστημα διοδίων, που θα μπορεί ο κάθε πολίτης…
Β. ΠΕΤΟΥΡΗ: Νέο μέτωπο;
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Όχι δεν είναι νέο μέτωπο, το έχουμε πει. Έχουμε κάνει και την Υπηρεσία η οποία τρέχει αυτό το διαγωνισμό, τις προδιαγραφές. Επομένως έχει ολοκληρωθεί και η μελέτη στην πρώτη της φάση, είμαστε στην τελική για να βγει ο διαγωνισμός.
Άρα θα μπορεί ο πολίτης επιτέλους από το e-banking που έχει με την Τράπεζά του ή από την κάρτα του το ηλεκτρονικό του εισιτήριο ή την κάρτα των διοδίων το transmitter που θα έχει, ή μέσω του κινητού του τηλεφώνου, να μην στέκεται στις ουρές των Τραπεζών.
Β. ΠΕΤΟΥΡΗ: Εδώ οι τηλεθεατές μας είναι ταχύτατοι. Λέει «τι θα κάνετε με τη χιλιομετρική απόσταση;». Πως θα το εφαρμόσετε; Πως θα την υπολογίσετε; Πως θα υπολογιστεί το αντίτιμο;
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Μιλάτε για τα διόδια ή για το εισιτήριο;
Β. ΠΕΤΟΥΡΗ: Για τα διόδια. Εγώ καταλαβαίνω ότι οι ερωτήσεις αυτές είναι για τα διόδια.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Μη το λέτε αυτό, γιατί και στο εισιτήριο μπορεί να αλλάξει η τιμολογιακή πολιτική.
Β. ΠΕΤΟΥΡΗ: Για τα διόδια είναι. Ωραία πείτε μας και για το εισιτήριο, να προλάβατε άλλα e-mail, εδώ υπάρχει καταιγισμός.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Για τα διόδια, γιατί υπάρχει έλλειψη σοβαρής ενημέρωσης και δεν έχουμε εμείς την ευθύνη γι’ αυτό.
Β. ΠΕΤΟΥΡΗ: Γι’ αυτό είστε εδώ κ. Υπουργέ, για να λύσετε όλες τις απορίες και τις δικές μας και των τηλεθεατών.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Ευχαριστώ πολύ. Για τα διόδια θα μετράει η απόσταση που έχει διανύσει κάποιος και με την τιμή του χιλιομέτρου που ισχύει και σήμερα και φαντάζομαι ότι με τις προσπάθειες που έχουμε κάνει θα μειωθεί και πάρα πολύ, θα πληρώνει ακριβώς γι’ αυτή την απόσταση χιλιομέτρων από την είσοδό του σε μια εθνική οδό, μέχρι την έξοδό του.
Δεν θα πληρώνει δηλαδή πρόσθετα χιλιόμετρα από σταθμό σε σταθμό που έχουν προβλεφθεί σήμερα.
Αλλά αυτό έχει επέκταση και στο ηλεκτρονικό εισιτήριο κα Πετούρη, διότι θα μπορείς να έχεις μια άλλη τιμολογιακή πολιτική για ένα πολίτη που μετακινείται για δυο στάσεις και όχι για κάποιο …