Το 2024, οι πωλήσεις νέων van στην ΕΕ αυξήθηκαν κατά 8,3%, φτάνοντας τις 1.586.688 μονάδες, λόγω των θετικών αποτελεσμάτων και στις τέσσερις βασικές αγορές.
Επιμέλεια: Β. Βεγιάζη
Η Ισπανία προηγήθηκε με αξιοσημείωτη άνοδο 13,7%, ακολουθούμενη από τη Γερμανία με 8,4%, τη Γαλλία με 1,1% και την Ιταλία με 0,9%.
Αντίθετα, οι ταξινομήσεις νέων φορτηγών στην ΕΕ μειώθηκαν κατά 6,3% το 2024, φτάνοντας συνολικά τις 327.896 μονάδες.
Αυτή η μείωση οφείλεται κυρίως στη μείωση κατά 8,5% στις πωλήσεις βαρέων φορτηγών, εν μέρει μετριασμένη από την αύξηση κατά 5,6% στις ταξινομήσεις μεσαίων φορτηγών.
Μεταξύ των τεσσάρων μεγάλων αγορών, η Γερμανία (-6,9%), η Γαλλία (-2,9%) και η Ιταλία (-0,7%) παρουσίασαν πτώση, ενώ η Ισπανία κατέγραψε αξιοσημείωτη αύξηση 12%.
🚨 BREAKING 🚨
📊 🚛 European #truck, bus and van sales figures for 2024 are fresh off the press!
🚚 EU #van sales increased by 8%, with diesel rising by over 10%, and electrically chargeable vans declining by 9%
🚛⚡ Truck sales dropped by 6%, with electrically chargeable… pic.twitter.com/BfXZAj0GfD
— ACEA (@ACEA_auto) January 28, 2025
Τέλος, οι πωλήσεις νέων λεωφορείων στην ΕΕ αυξήθηκαν κατά 9,2% το 2024 σε σύγκριση με το 2023, φτάνοντας συνολικά τις 35.579 μονάδες.
Η Ιταλία κατέγραψε αξιοσημείωτη διψήφια ανάπτυξη 26,7%, η Ισπανία σημείωσε αύξηση 10,3% και η Γαλλία κατά 2,2%.
Από την άλλη πλευρά, η Γερμανία σημείωσε πτώση 2%.
Για αναλυτικές πληροφορίες: Commercial_vehicle_registrations_2024 ACEA