Αισιόδοξος εμφανίστηκε ο υφυπουργός Μεταφορών Γιάννης Κεφαλογιάννης για την κατασκευή του ΒΟΑΚ, αλλά και την έγκαιρη ολοκλήρωση του νέου αεροδρομίου στο Καστέλλι της Κρήτης.
Σε ραδιοφωνική συνέντευξη, ο υφυπουργός Μεταφορών ανέφερε ότι ο ΒΟΑΚ αποτελεί βασική προτεραιότητα, όχι μόνο για το υπουργείο, αλλά και για την ίδια την κυβέρνηση, τονίζοντας ότι θα υπάρξει ένας νέος σχεδιασμός, με στόχευση να γίνει το έργο, όσο το δυνατόν πιο σύντομα, με όσο το δυνατόν πιο οικονομικό τρόπο.
Επίσης, άφηνε ανοιχτό το ενδεχόμενο επιβολής διοδίων, υπογραμμίζοντας ότι σε πολλά σημεία θα ακολουθηθεί η παλιά χάραξη.
Οι αναφορές για τον ΒΟΑΚ
«Υπήρξε μια πολιτική κοροϊδία από την προηγούμενη κυβέρνηση όσον αφορά στον ΒΟΑΚ. Βρισκόμαστε σε πολύ πρώιμο στάδιο, δεν υπάρχει καμία μελέτη, η προηγούμενη διοίκηση έχει αφήσει ένα σκίτσο.Ακόμα και ώριμα έργα,όπως το Πάνορμος – Εξάντης, εγκαταλείφθηκαν. Ο σχεδιασμός των τριών έργων που θα στοίχιζε περισσότερα στον έλληνα πολίτη έχει εγκαταλειφθεί από τη σημερινή ηγεσία.
«Το έργο του Βόρειου Οδικού Άξονα αποτελεί ίσως τη βασική προτεραιότητα όχι μόνο για το Υπουργείο, αλλά και για την ίδια την κυβέρνηση, όπως άλλωστε έχει τονίσει και ο ίδιος ο πρωθυπουργός. Θα υπάρξει ένας νέος σχεδιασμός με στόχευση να γίνει το έργο όσο το δυνατόν πιο σύντομα με όσο το δυνατόν πιο οικονομικό τρόπο».
“Εξετάζονται όλοι οι τρόποι χρηματοδότησης. Είναι πλέον ώριμες οι συνθήκες να μιλήσουμε ακόμα και θέματα ταμπού όπως είναι τα διόδια. Η δική μας κυβέρνηση λέει αλήθειες. Εξετάζουμε και αυτό το ενδεχόμενο με τη μικρότερη δυνατή επιβάρυνση των Κρητικών και Ελλήνων φορολογουμένων. Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ θα επέβαλε σκιώδη διόδια για 30 χρόνια”.
«Το πιθανότερο είναι ότι σε πολλά σημεία θα ακολουθήσουμε την παλιά χάραξη, αλλά με πολλές παρεμβάσεις γιατί υπάρχουν πολλά προβληματικά σημεία. Ο βασικός λόγος που προκρίνεται αυτή η λύση είναι να ότι αν πάμε σε άλλη χάραξη αυτό θα σημαίνει απαλλοτριώσεις σε μεγάλη έκταση και κατά συνέπεια, περαιτέρω καθυστερήσεις».
Οι αναφορές για το Καστέλλι
«Είχα την ευκαιρία στη ΔΕΘ να συναντηθώ με τους αρμόδιους της εταιρείας από την Ινδία, της GMR.
Μου έδωσαν ένα χρονοδιάγραμμα όσον αφορά στην κατασκευή του αεροδρομίου ότι εφόσον ξεκινήσουν οι διαδικασίες μπορεί να είναι και πολύ μικρότερος της πενταετίας.
Υπάρχει μια εκκρεμότητα όσον αφορά στην έναρξη των εργασιών, αλλά υπάρχει αισιοδοξία ότι εντός του 2020 θα μπορεί να ξεκινήσει η κατασκευή του έργου και εντός 4ετίας, 5ετίας να έχει κατασκευασθεί».