Αντίθετοι στην παραχώρηση της Εγνατίας Οδού είναι οι εργαζόμενοι. Για την τεκμηρίωση των απόψεών τους, κατέθεσαν μελέτη που εκπόνησε ο Σύλλογος Εργαζομένων της «Εγνατία Οδός Α.Ε.» (ΣΕΤΕΟ), σε συνεργασία με οικονομολόγους και η οποία, όπως υποστηρίζουν, αποδεικνύει ότι η παρούσα δημόσια διαχείριση του αυτοκινητόδρομου είναι αυτή που εξυπηρετεί με τον καλύτερο τρόπο το δημόσιο συμφέρον.
Σημειώνεται ότι αύριο είναι προγραμματισμένη η κατάθεση των δεσμευτικών προσφορών για την 35ετή παραχώρηση του αυτοκινητοδρόμου, με 7 σχήματα να έχουν το δικαίωμα κατάθεσης προσφορών.
Η ανακοίνωση του ΣΕΤΕΟ
Στο τέλος της τρέχουσας εβδομάδας, δηλαδή στις 11.12.2020 παραχωρείται ο μεγαλύτερος αυτοκινητόδρομος της χώρας, η Εγνατία Οδός και οι Κάθετοι Άξονες, έργο τεράστιας γεωπολιτικής και στρατηγικής σημασίας, που κόστισε στους Έλληνες και Ευρωπαίους πολίτες 7 δις. ευρώ.
Η παραχώρηση αυτή είναι ενάντια στο Δημόσιο συμφέρον για τους παρακάτω λόγους:
-Το έργο είναι πλήρως κατασκευασμένο και λειτουργικό ήδη από το 2010 και αποπληρώνει τμήμα του Δημόσιου Χρέους.
-Παρά το χαμηλότερο τίμημα διοδίων από όλους τους άλλους αυτοκινητοδρόμους, παράγει έσοδα τα οποία καλύπτουν πλήρως τα έξοδα λειτουργίας και συντήρησής του, ενώ εξασφαλίζει και υπερβάλλον κεφάλαιο που μπορεί να διατεθεί σε άλλα έργα ή επενδύσεις.
Αναρωτιόμαστε, σε ένα έργο που έχει ήδη ολοκληρωθεί, ποιο θα ήταν το εύλογο τίμημα παραχώρησης, ώστε να μην θεωρηθεί «ξεπούλημα» δημόσιας περιουσίας.
Αναρωτιόμαστε πάλι, λόγω της κλειστής διαδικασίας που ακολουθήθηκε, εάν στα τεύχη του διαγωνισμού έχουν αφαιρεθεί οι εργασίες συντήρησης που έχουν εκτελεστεί ή εάν περιλαμβάνεται και επιδότηση του υποψήφιου παραχωρησιούχου για παρόμοιες εργασίες.
Αναρωτιόμαστε τέλος, ποιος νοήμων άνθρωπος μπορεί να πει ότι οι συνθήκες της σταθερά μειωμένης κυκλοφορίας που φτάνουν στο 50% και των αντίστοιχα μειωμένων εσόδων διοδίων, αποτελούν κατάλληλη στιγμή για τη διαμόρφωση οικονομικών προσφορών, οι οποίες βασίζονται στην πρόβλεψη μελλοντικών εσόδων.