Δόθηκε το «πράσινο φως» για την κατασκευή του νότιου τμήματος του Ε65 (Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδας), στο Ελεγκτικό Συνέδριο οδεύει η σύμβαση, σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες του metaforespress.gr.
Του Φώτη Φωτεινού
Στο υπουργείο Μεταφορών μετέβη σήμερα ανώτατο στέλεχος της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, το οποίο ενημερώθηκε για την αίσια κατάληξη των διαπραγματεύσεων με την ΕΕ και την αποστολή του φακέλου της σύμβασης στο Ελεγκτικό Συνέδριο.
Είχαν προηγηθεί, στις αρχές Οκτωβρίου, σχετικές δηλώσεις του υπουργού Μεταφορών Χρήστου Σπίρτζη, ο οποίος, στο πλαίσιο της επίσκεψης στην Ελλάδα της Ευρωπαίας Επιτρόπου Περιφερειακής Πολιτικής Κορίνα Κρέτσου, δήλωσε ότι «έχουν λυθεί τα προβλήματα που υπήρχαν με τον Ε65 και σύντομα αναμένεται να ξεκινήσουν οι εργασίες».
Το νότιο τμήμα, μήκους περί τα 32 χλμ., αναφέρεται στο τμήμα Λαμία – Ξυνιάδα. Το τμήμα αυτό, όπως το βόρειο τμήμα (Τρίκαλα – Εγνατία Οδός) χαρακτηρίστηκαν «αναβαλλόμενα» και περικόπηκαν, το 2013, στις διαπραγματεύσεις επανεκκίνησης των έργων στους 5 υπό παραχώρηση οδικούς άξονες.
Στο νότιο τμήμα και σύμφωνα με παλαιότερες εκτιμήσεις, από 0 χλμ. έως και 14 χλμ. η πρόοδος κατασκευής ανέρχεται στο 55%.
Από 14 χλμ. έως 26 χλμ. έχουν ολοκληρωθεί οι απαλλοτριώσεις σε κάποια τμήματα και αναμένονται οι εξελίξεις για τα υπολειπόμενα.
Σε αυτό το τμήμα, υπάρχει η σήραγγα Τ2, μήκους 3 χλμ. ανά κλάδο, στην οποία έχει ολοκληρωθεί διάνοιξη 500 μ. εκατέρωθεν.
Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα κατασκευής, το σύνολο του τμήματος, όταν ξεκινήσουν οι κατασκευαστικές εργασίες, θα ολοκληρωθεί σε δυο χρόνια.
Το μεσαίο τμήμα του αυτοκινητοδρόμου, το Ξυνιάδα –Τρικάλα έχει ήδη παραδοθεί, ενώ αναμένονται οι αποφάσεις για το βόρειο τμήμα, το Τρίκαλα – Εγνατία Οδός.
Υπενθυμίζεται ότι, στα τέλη του 2016, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών είχε ανακοινώσει ότι η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, έναντι 305,75 εκατ., πρόκειται να αναλάβει την κατασκευή του νότιου τμήματος.
Πληροφορίες αναφέρουν ότι μειώθηκε λίγο η εγκεκριμένη χρηματοδότηση, όχι όμως το φυσικό αντικείμενο.