«Πάτησαν» γκάζι οι ταξινομήσεις νέων φορτηγών (ελαφρών και βαρέων) και λεωφορείων τόσο κατά τον περασμένο Αύγουστο, όσο και σε επίπεδο 8μηνου του 2024, σύμφωνα με βάση τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και την επεξεργασία του ΣΕΑΑ.
Αναλυτικότερα, οι ταξινομήσεις καινούργιων οχημάτων τον περασμένο μήνα και από την αρχή του έτους έχουν ως εξής:
Αύγουστος 2024 | Αύγουστος 2023 | Μεταβολή 2024/2023 | |
Καινούργια επιβατικά | 8.153 | 10.368 | -21,4% |
Καινούργια φορτηγά (ελαφρά και βαρέα) | 794 | 565 | +40,5% |
Καινούργια λεωφορεία | 118 | 21 | +461,9% |
Ιανουάριος – Αύγουστος 2024 | Ιανουάριος – Αύγουστος 2023 | Μεταβολή 2024/2023 | |
Καινούργια επιβατικά | 98.378 | 93.109 | +5,7% |
Καινούργια φορτηγά (ελαφρά και βαρέα) | 7.714 | 7.526 | +2,5% |
Καινούργια λεωφορεία | 660 | 187 | +252,9% |
Σύμφωνα με πρώτους υπολογισμούς, η πρόοδος στα segments επιβατικών και στην κατανομή ανά καύσιμο, ως τον Αύγουστο, έχει ως εξής:
Segment | Αύγουστος 2024 | Αύγουστος 2023 | Διαφορά (μονάδες μεριδίου) | Ιανουάριος – Αύγουστος 2024 | Ιανουάριος – Αύγουστος 2023 | Διαφορά (μονάδες μεριδίου) |
A | 5,2% | 16,2% | -11,0 | 7,1% | 7,9% | -0,8 |
A-SUV | 3,4% | 2,9% | +0,4 | 4,3% | 2,2% | +2,1 |
(A TOTAL) | (8,6%) | (19,2%) | (-10,6) | (11,4%) | (10,1%) | (+1,3) |
B | 22,5% | 24,6% | -2,1 | 24,7% | 27,4% | -2,7 |
B-SUV | 36,1% | 26,8% | +9,4 | 31,0% | 25,7% | +5,3 |
(B TOTAL) | (58,7%) | (51,4%) | (+7,3) | (55,7%) | (53,1%) | (+2,7) |
C | 5,9% | 4,6% | +1,3 | 6,7% | 8,4% | -1,7 |
C-SUV | 18,6% | 17,8% | +0,8 | 18,3% | 20,6% | -2,2 |
(C TOTAL) | (24,5%) | (22,4%) | (+2,2) | (25,1%) | (29,0%) | (-3,9) |
D | 1,7% | 1,5% | +0,2 | 1,6% | 1,3% | +0,3 |
D-SUV | 4,8% | 4,3% | +0,5 | 4,0% | 4,8% | -0,9 |
(D TOTAL) | (6,5%) | (5,8%) | (+0,7) | (5,6%) | (6,2%) | (-0,6) |
E | 0,1% | 0,0% | +0,1 | 0,1% | 0,1% | +0,0 |
E-SUV | 0,4% | 0,3% | +0,1 | 0,4% | 0,3% | +0,1 |
(E TOTAL) | (0,6%) | (0,3%) | (+0,2) | (0,5%) | (0,4%) | (+0,1) |
F-G | 0,1% | 0,1% | +0,0 | 0,1% | 0,1% | -0,0 |
F-G-SUV | 0,3% | 0,2% | +0,0 | 0,3% | 0,3% | -0,0 |
(F-G TOTAL) | (0,3%) | (0,3%) | (+0,0) | (0,4%) | (0,4%) | (-0,0) |
SPORTS | 0,0% | 0,1% | -0,0 | 0,2% | 0,3% | -0,1 |
MPV | 0,0% | 0,0% | +0,0 | 0,0% | 0,1% | -0,1 |
MPV-M/COMBI | 0,7% | 0,5% | +0,3 | 1,2% | 0,6% | +0,6 |
(SUV TOTAL) | (63,7%) | (52,4%) | (+11,3) | (58,3%) | (53,9%) | (+4,4) |
100,0% | 100,0% | 0,0 | 100,0% | 100,0% | 0,0 |
Αύγουστος 2024 | Αύγουστος 2023 | Διαφορά (μονάδες μεριδίου) | Ιανουάριος – Αύγουστος 2024 | Ιανουάριος – Αύγουστος 2023 | Διαφορά (μονάδες μεριδίου) | Μερίδιο αγοράς στην ΕΕ Ιαν.-Ιουλ. ‘24 | |
Βενζίνη | 32,7% | 39,2% | -6,6 | 39,1% | 43,5% | -4,4 | 35,1% |
Πετρέλαιο | 4,2% | 13,0% | -8,8 | 8,4% | 14,0% | -5,6 | 12,8% |
Υβριδικά (HEV) | 48,3% | 35,5% | +12,7 | 40,7% | 30,0% | +10,7 | 29,6% |
Επαναφορτιζόμενα (BEV-PHEV) | 12,3% | 10,0% | +2,2 | 10,2% | 9,8% | +0,4 | 19,4% |
Φυσικό αέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου) | 0,0% | 0,3% | -0,3 | 0,0% | 0,3% | -0,3 | 3,2% |
Υγραέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου) | 2,6% | 1,9% | +0,7 | 1,5% | 2,3% | -0,8 |
Σε επίπεδο ΕΕ, με βάση τα στοιχεία του Ευρωπαϊκού Συνδέσμου Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (www.acea.be), η αγορά των επιβατικών κινήθηκε για τον Ιούλιο ως εξής:
Ιούλιος 2024 | Ιούλιος 2023 | Μεταβολή | Ιανουάριος- Ιούλιος 2024 | Ιανουάριος- Ιούλιος 2023 | Μεταβολή | |
ΕΕ(1) | 852.051 | 850.068 | +0,2% | 6.537.362 | 6.290.388 | +3,9% |
ΕΕ 14(2) | 740.888 | 748.515 | -1,0% | 5.698.261 | 5.530.645 | +3,0% |
ΕΕ(1) + EFTA(3) | 877.773 | 877.460 | +0,0% | 6.751.911 | 6.518.347 | +3,6% |
Ελλάδα | 12.205 | 12.380 | -1,4% | 90.225 | 82.741 | +9,0% |
(1) ΕΕ των 27.
(2) Μέλη της ΕΕ ως το 2004.
(3) Νορβηγία, Ισλανδία και Ελβετία.