«Γκάζι πάτησαν» οι πωλήσεις νέων φορτηγών (ελαφρών και βαρέων) και λεωφορείων, σύμφωνα με τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και την επεξεργασία του ΣΕΑΑ.
Αναλυτικότερα, οι ταξινομήσεις καινούργιων οχημάτων τον περασμένο μήνα και από την αρχή του 2023 έχουν ως εξής:
Σεπτέμβριος 2023 | Σεπτέμβριος 2022 | Μεταβολή 2023/2022 | |
Καινούργια επιβατικά | 11.406 | 8.606 | +32,5% |
Καινούργια φορτηγά (ελαφρά και βαρέα) | 951 | 772 | +23,2% |
Καινούργια λεωφορεία | 31 | 12 | +158,3% |
Ιανουάριος – Σεπτέμβριος 2023 | Ιανουάριος – Σεπτέμβριος 2022 | Μεταβολή 2023/2022 | |
Καινούργια επιβατικά | 104.516 | 82.936 | +26% |
Καινούργια φορτηγά (ελαφρά και βαρέα) | 8.476 | 7.734 | +9,6% |
Καινούργια λεωφορεία | 218 | 163 | +33,7% |
Σύμφωνα με πρώτους υπολογισμούς, η πρόοδος στα segments επιβατικών και στην κατανομή ανά καύσιμο, έως το Σεπτέμβριο, έχει ως ακολούθως:
Segment | Σεπτέμβριος 2023 | Σεπτέμβριος 2022 | Διαφορά (μονάδες μεριδίου) | Ιανουάριος – Σεπτέμβριος 2023 | Ιανουάριος – Σεπτέμβριος 2022 | Διαφορά (μονάδες μεριδίου) |
A | 7,0% | 6,0% | +1,0 | 7,8% | 7,5% | +0,2 |
A-SUV | 3,0% | 2,0% | +1,0 | 2,3% | 1,8% | +0,5 |
A TOTAL | 10,0% | 8,1% | +1,9 | 10,1% | 9,4% | +0,7 |
B | 26,9% | 21,2% | +5,8 | 27,4% | 25,1% | +2,2 |
B-SUV | 23,2% | 24,3% | -1,0 | 25,4% | 24,8% | +0,6 |
B TOTAL | 50,2% | 45,4% | +4,7 | 52,7% | 49,9% | +2,8 |
C | 7,6% | 8,3% | -0,7 | 8,3% | 10,3% | -2,0 |
C-SUV | 23,1% | 27,1% | -4,1 | 20,8% | 22,3% | -1,5 |
C TOTAL | 30,7% | 35,4% | -4,7 | 29,2% | 32,6% | -3,5 |
D | 1,9% | 1,9% | -0,0 | 1,4% | 1,2% | +0,2 |
D-SUV | 5,6% | 7,3% | -1,8 | 4,9% | 4,9% | +0,0 |
D TOTAL | 7,5% | 9,2% | -1,8 | 6,3% | 6,1% | +0,2 |
E | 0,1% | 0,0% | +0,0 | 0,1% | 0,1% | -0,0 |
E-SUV | 0,6% | 0,7% | -0,0 | 0,4% | 0,4% | -0,1 |
E TOTAL | 0,7% | 0,7% | +0,0 | 0,4% | 0,5% | -0,1 |
F-G | 0,1% | 0,1% | +0,0 | 0,1% | 0,1% | +0,0 |
F-G-SUV | 0,3% | 0,2% | +0,1 | 0,3% | 0,3% | -0,0 |
F-G TOTAL | 0,4% | 0,3% | +0,1 | 0,4% | 0,4% | -0,0 |
SPORTS | 0,3% | 0,3% | +0,0 | 0,3% | 0,2% | +0,1 |
MPV | 0,0% | 0,1% | -0,1 | 0,0% | 0,0% | +0,0 |
MPV-M/COMBI | 0,3% | 0,5% | -0,3 | 0,6% | 0,8% | -0,2 |
100,0% | 100,0% | 0,0 | 100,0% | 100,0% | 0,0 | |
(Εκ των οποίων SUV | 55,8% | 61,6% | -5,8 | 54,1% | 54,6% | -0,5) |
Σεπτέμβριος 2023 | Σεπτέμβριος 2022 | Διαφορά (μονάδες μεριδίου) | Ιανουάριος – Σεπτέμβριος 2023 | Ιανουάριος – Σεπτέμβριος 2022 | Διαφορά (μονάδες μεριδίου) | Μερίδιο αγοράς στην ΕΕ Ιαν.-Αυγ. ‘23 | |
Βενζίνη | 40,2% | 35,7% | +4,5 | 43,2% | 46,0% | -2,9 | 36,5% |
Πετρέλαιο | 11,5% | 22,4% | -10,9 | 13,7% | 16,0% | -2,3 | 14,2% |
Υβριδικά (HEV) | 29,1% | 30,5% | -1,3 | 29,9% | 27,5% | +2,4 | 24,9% |
Επαναφορτιζόμενα (BEV-PHEV) | 16,2% | 7,7% | +8,5 | 10,5% | 7,1% | +3,4 | 21,4% |
Φυσικό αέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου) | 0,2% | 0,7% | -0,5 | 0,3% | 0,6% | -0,3 | 3,0% |
Υγραέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου) | 2,8% | 3,1% | -0,3 | 2,4% | 2,7% | -0,3 |
Σε επίπεδο ΕΕ, με βάση τα στοιχεία του Ευρωπαϊκού Συνδέσμου Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), η αγορά των επιβατικών κινήθηκε για τον Αύγουστο ως εξής:
Αύγουστος 2023 | Αύγουστος 2022 | Μεταβολή | Ιανουάριος- Αύγουστος 2023 | Ιανουάριος- Αύγουστος 2022 | Μεταβολή | |
ΕΕ(1) | 787.626 | 650.806 | +21,0% | 7.078.464 | 6.001.819 | +17,9% |
ΕΕ 14(2) | 686.309 | 555.556 | +23,5% | 6.216.615 | 5.239.043 | +18,7% |
ΕΕ(1) + EFTA(3) | 818.852 | 680.530 | +20,3% | 7.337.645 | 6.243.519 | +17,5% |
Ελλάδα | 10.368 | 8.658 | +19,8% | 93.110 | 74.330 | +25,3% |
(1) ΕΕ των 27.
(2) Μέλη της ΕΕ ως το 2004.
(3) Νορβηγία, Ισλανδία και Ελβετία.