Στα 6,98 δισ. ευρώ ανήλθε η τελική κατασκευαστική δαπάνη των 5 αυτοκινητοδρόμων (Ολυμπία Οδός, Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου, Ιόνια Οδός, Ε65 και Μορέας), σύμφωνα με τα όσα ανέφερε ο Γ.Γ. Υποδομών του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών Γιώργος Δέδες, στο πλαίσιο του 1ου Συνεδρίου Υποδομών και Μεταφορών.
Σύμφωνα με τον κ. Δέδε, η δαπάνη κατασκευής κατά την προσφορά των 5 αυτοκινητοδρόμων έφτασε τα 4,97 δισ. ευρώ, το τελικό κατασκευαστικό κόστος τα 6,27 δισ. ευρώ και η τελική κατασκευαστική δαπάνη τα 6,98 δισ.
Μάλιστα, οι εθνικοί πόροι που απαιτήθηκαν συμπληρωματικά για την ολοκλήρωση των έργων, εξαιτίας των καθυστερήσεων στα αρχικά χρονοδιαγράμματα προσέγγισαν τα 1,27 δισ. ευρώ, εκ των οποίων για την Ολυμπία Οδό 579 εκατ., στον Αυτοκινητόδρομο Αιγαίου τα 24,4 εκατ, στη Νέα Οδό τα 243,3 εκατ., στον Ε65 τα 155,4 εκατ. και στον Μορέα τα 270,6 εκατ.
«Συντελέστηκαν πολλά μικρά θαύματα με την συμβολή του υπουργείου Υποδομών, ώστε να επιτευχθεί έγκαιρα ο εθνικός στόχος της παράδοσης των οδικών αξόνων, οι οποίοι αντιμετώπιζαν κίνδυνο επιστροφής κοινοτικών κονδυλίων, ωστόσο το ελληνικό δημόσιο πέτυχε την εξοικονόμηση εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ στην επανεκκίνηση των έργων», υπογράμμισε ο Γ.Γ. Υποδομών, σημειώνοντας ότι, ενώ οι απαιτήσεις των παραχωρησιούχων και των κατασκευαστών ανέρχονταν στα 1,6 δισ. ευρώ, η τελική συμφωνία έκλεισε στα 676 εκατ.
Τέλος, ο κ. Δέδες αναγνώρισε την ανάγκη μόχλευσης πόρων από την ιδιωτική οικονομία, προκειμένου να χρηματοδοτηθεί η νέα γενιά έργων.
Η αναλυτική παρουσίαση του γ.γ. Υποδομών: DEDESAUTOKINHTODROMOI