Στο καθορισμό και σήμανση των οδών, οι οποίες χρησιμοποιούνται παραπλεύρως και εναλλακτικά των αυτοκινητοδρόμων και των οδών ταχείας κυκλοφορίας και στις οποίες επιβάλλεται απαγόρευση της κυκλοφορίας των φορτηγών, προχώρησε το υπουργείο Μεταφορών.
Το υπουργείο τονίζει ότι η απαγόρευση οφείλεται στην προάσπιση της οδικής ασφάλειας, υπογραμμίζοντας ότι, παρά την γενική απαγόρευση, δίδονται συγκεκριμένες εξαιρέσεις για τη χρήση του παράπλευρου οδικού δικτύου.
Από την άλλη πλευρά, οι ομοσπονδίες των ΦΔΧ υποστηρίζουν ότι η εν λόγω απαγόρευση, η οποία συνοδεύεται από «τσουχτερά» πρόστιμα, κινείται στα… όρια της (αντι)συνταγματικότητας.
Μάλιστα, αρκετοί ιδιοκτήτες φορτηγών υποστηρίζουν ότι «το υπουργείο Μεταφορών μας αναγκάζει να χρησιμοποιήσουμε αποκλειστικά τους ιδιωτικοποιημένους αυτοκινητοδρόμους προς όφελος των εταιρειών παραχώρησης», σχολιάζοντας ότι οι εν λόγω απαγορεύσεις τους οδηγούν σε «οικονομικό στραγγαλισμό».
Πάντως, με την ολοκλήρωση των αυτοκινητοδρόμων, φαίνεται ότι ωριμάζουν οι συνθήκες για μια πιο «γενναία» εμπορική πολιτική των αυτοκινητοδρόμων έναντι των ελληνικών φορτηγών, τα οποία αποτελούν σημαντικούς χρήστες τους και πλήττονται από την «ανομία» των αλλοδαπών.
Αναλυτικά, για τον κατάλογο των παραδρόμων που απαγορεύεται η κυκλοφορία των φορτηγών, πατήστε εδώ.