Σχεδόν στην ολοκλήρωσή του βρίσκεται το νότιο τμήμα του Ε65 – Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδας, ενώ οδεύει στα μισά το βόρειο τμήμα.
Το νότιο τμήμα, το Λαμία – Ξυνιάδα έχει ολοκληρωθεί στο 97,5%, ενώ το βόρειο τμήμα, το Τρίκαλα – Εγνατία Οδός στο 41%.
Το έργο παραχώρησης του Αυτοκινητοδρόμου Κεντρικής Ελλάδος – Ε65 αφορά στην κατασκευή του ομώνυμου αυτοκινητόδρομου, από ημικόμβο με τον υφιστάμενο αυτοκινητόδρομο Α.Θ.Ε. (στο 203ο χλμ.) έως τον ανισόπεδο κόμβο με Εγνατία Οδό (πλησίον των Γρεβενών), καθώς και στη συντήρηση, λειτουργία και διαχείριση του τμήματος του αυτοκινητοδρόμου Α.Θ.Ε. από τη Σκάρφεια μέχρι τις Ράχες Φθιώτιδας.
Ο αυτοκινητόδρομος Ε65, που κατασκευάζει η ΤΕΡΝΑ Α.Ε. μήκους 181,5 χλμ. και συνολικού προϋπολογισμού 1,3 δισ. ευρώ είναι ένα από τα σημαντικότερα εθνικά έργα.
Διαθέτει την αναγκαία χωρητικότητα, ενός σύγχρονου αυτοκινητόδρομου 2 λωρίδων κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση συν Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης και κατασκευάζεται εξ ολοκλήρου σε νέα χάραξη, συνδέοντας την Ανατολική με την Δυτική Ελλάδα
Σήμερα σε λειτουργία βρίσκονται:
Α) τα 14,2 χλμ. του νότιου τμήματος από τη σύνδεση του Ε65 με τον αυτοκινητόδρομο Α.Θ.Ε, έως και τον Ανισόπεδο Κόμβο Καρπενησίου στην περιοχή Λιανοκλαδίου. Το τμήμα αυτό εξυπηρετεί τις διαδρομές προς Μακρακώμη και Καρπενήσι
Β) το σύνολο των περίπου 80 χλμ. του τμήματος από τον Α/Κ Ξυνιάδας (32,5ο χλμ.) έως και τον Α/Κ Τρικάλων (112ο χλμ.). Αυτά τα περίπου 80 χλμ., σύγχρονου, ασφαλούς αυτοκινητοδρόμου, σε συνδυασμό με το νέο συνδετήριο κλάδο μήκους 10 χλμ., με τον υφιστάμενο άξονα Λαμίας – Καρδίτσας, έχουν δώσει από τον Δεκέμβριο του 2017, νέα μορφή στα ταξίδια από Αθήνα προς Τρίκαλα, Καρδίτσα, Καλαμπάκα και προς όλους τους δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς της Δυτικής και Κεντρικής Θεσσαλίας. Βασική βελτίωση για όλους τους οδηγούς, είναι ότι παρακάμπτονται οι γνωστές για την επικινδυνότητά τους στροφές στο Δομοκό, ενώ η διάρκεια του ταξιδιού προς Τρίκαλα και Καρδίτσα, μειώθηκε περισσότερο από 30 λεπτά.
Υπό κατασκευή από την ΤΕΡΝΑ Α.Ε. βρίσκονται τα υπολειπόμενα 18,3 χλμ του Νότιου τμήματος καθώς και το Βόρειο τμήμα, συνολικού μήκους 70,5 χλμ. από Α/Κ Τρίκαλων έως και σύνδεση με Εγνατία Οδό δυτικά των Γρεβενών.
Με την ολοκλήρωσή του, ο αυτοκινητόδρομος Ε65, θα συμβάλλει καθοριστικά στην ανάπτυξη της ελληνικής περιφέρειας και ειδικά των περιοχών της Θεσσαλίας καθώς και της Δυτικής Μακεδονίας, ενόψει μάλιστα και του εγχειρήματος της απολιγνιτοποίησης και της μετάβασης της περιοχής αυτής σε μια βιώσιμη ανάπτυξη.
Με αυτά τα 181,5 χλμ. σύγχρονου ασφαλούς αυτοκινητοδρόμου, θα συνδέεται το λιμάνι της Ηγουμενίτσας -που λειτουργεί ως πύλη της Ελλάδας προς την Κεντρική Ευρώπη- με το λιμάνι του Βόλου, ενώ θα μειωθεί κατά περίπου 2 ώρες το συνολικό ταξίδι από το λιμάνι του Πειραιά προς τα δυτικά Βαλκάνια. Η επιρροή στις μεταφορές θα είναι εξαιρετικά σημαντική.
Τέλος, ιδιαίτερη αναφορά πρέπει να γίνει και στην αναπτυξιακή ώθηση που θα προσφέρει ο Ε65 σε πολλούς τουριστικούς προορισμούς της χώρα μας, που με την ολοκλήρωσή του θα είναι προσβάσιμοι, γρήγορα, εύκολα και με ασφάλεια. Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι συνολικά το ταξίδι από Λαμία έως και Εγνατία Οδό, μέσω του Ε65 θα διαρκεί 1 ώρα και 45 λεπτά, από 3 ώρες και 15 λεπτά σήμερα.
Η διάρκεια των αποστάσεων μετά την ολοκλήρωση του Ε65 | |
Λαμία – Εγνατία Οδός | 01:45 (από 03:15 σήμερα) |
Αθήνα – Γρεβενά | 04:00 |
Αθήνα – Μέτσοβο | 04:00 |
Αθήνα – Καστοριά | 04:35 |
Αθήνα – Κοζάνη | 04:30 |
Αθήνα – Καρπενήσι | 03:00 |
Αθήνα – Τρίκαλα | <03:00 |
Αθήνα – Καρδίτσα | 02:35’ |