Οριακή άνοδο ταξινομήσεων παρουσίασε το 2022 η εγχώρια αγορά αυτοκινήτου, καθώς σύμφωνα με τον ΣΕΑΑ, πέρυσι ταξινομήθηκαν συνολικά 105.283 αυτοκίνητα έναντι 100.911 το 2021, σημειώνοντας άνοδο 4,3%.
Του Φώτη Φωτεινού
Αντίστοιχα και σύμφωνα με στοιχεία της ACEA (Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων), η Ελλάδα συγκαταλεγόταν στις 9 χώρες της ΕΕ, στις οποίες η αγορά αυτοκινήτου σημείωσε άνοδο το 2022, με την ευρωπαϊκή αγορά να κλείνει στο -4,6%.
Σε γενικές γραμμές, η πορεία της εγχώριας αγοράς αυτοκινήτου χαρακτηρίστηκε το 2022 από διακυμάνσεις, καθώς άλλοι μήνες κινούνταν ανοδικά και άλλοι καθοδικά.
Ωστόσο, από τον Αύγουστο και μετά, η αγορά κινήθηκε με διψήφιο ρυθμό ανάπτυξης.
Ειδικότερα, με μείωση ταξινομήσεων έκλεισαν οι ακόλουθοι μήνες: Ο Ιανουάριος με 28,9%, ο Μάρτιος με 6,4%, ο Απρίλιος με 8,9% και ο Ιούνιος με 20,1%.
Αντίθετα, με άνοδο έκλεισαν οι ακόλουθοι μήνες: Ο Φεβρουάριος με 27%, ο Μάιος με 10,5%, ο Ιούλιος με 2,8%, ο Αύγουστος με 39,7%, ο Σεπτέμβριος με 30,2%, ο Οκτώβριος με 23,1%, ο Νοέμβριος με 12,7% και ο Δεκέμβριος με 14,7%.
Σύμφωνα με στοιχεία του ΣΕΑΑ, πρώτη σε προτιμήσεις ήταν η Toyota με μερίδιο αγοράς 14,1%, δεύτερη η Hyundai με 8,7%, τρίτη η Peugeot με 8,6%, τέταρτη η VW με 7,3% και πέμπτη η Opel με 5,5%.
Το αξιοσημείωτο είναι, εκτός από την οριακή αύξηση στις ταξινομήσεις (οι εκτιμήσεις για φέτος αναφέρονται σε άνοδο άνω του 5%), το 54,9% κατευθύνθηκε σε εταιρικές πωλήσεις και το 45,1% στη λιανική.
Το 2020, τα αντίστοιχα ποσοστά ήταν: 49,7% λιανική και 50,3% εταιρικές πωλήσεις.