Επίσκεψη στη Λέσβο πραγματοποιεί ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, ο οποίος επιθεώρησε τα έργα στον οδικό άξονα Καλλονή – Σίγρι και είδε από κοντά το νέο λιμάνι του Σιγρίου, συνοδευόμενος από τον υφυπουργό Υποδομών, Γιώργο Καραγιάννη.
Ο κ. Καραμανλής καταρχάς επισκέφτηκε σκάφος του Λιμενικού Σώματος και ευχαρίστησε τους άνδρες και τις γυναίκες, που προστατεύουν τα ελληνικά σύνορα.
Ο κ. Καραμανλής στη συνέχεια παρευρέθηκε σε σύσκεψη στην αίθουσα του Περιφερειακού Συμβουλίου, με τη συμμετοχή του Περιφερειάρχη Βορείου Αιγαίου, Κώστα Μουντζούρη, των Δημάρχων Μυτιλήνης, Στρατή Κύτελη και Δυτικής Λέσβου, Ταξιάρχη Βέρρου, του βουλευτή Λέσβου της Νέας Δημοκρατίας, Χαράλαμπου Αθανασίου, καθώς και εκπροσώπων των παραγωγικών φορέων και επιμελητηρίων.
Αναφέρθηκε ειδικότερα στο λιμάνι στο Σίγρι, το οποίο παραδόθηκε πριν από μερικές ημέρες σε λειτουργία και τόνισε ότι θέλει να ακούσει τα προβλήματα από τους τοπικούς φορείς.
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών σημείωσε ένα νούμερο: «Τα τελευταία τρία χρόνια υλοποιούμε στο νησί έργα ύψους 170 εκατ. ευρώ. Νομίζω ότι αυτό είναι ένα νούμερο που δείχνει ότι η κεντρική πολιτεία δεν ξεχνά τη νησιωτική Ελλάδα.
Είμαστε μία Κυβέρνηση και είμαστε ένα υπουργείο το οποίο δίνει πάρα πολύ μεγάλη έμφαση στην περιφερειακή ανάπτυξη. Τα έργα υποδομής πρέπει να γίνονται και πρέπει να λειτουργούν προς όφελος του κοινωνικού συνόλου».
Κατά τη διάρκεια της σύσκεψης απαντώντας στις παρατηρήσεις των τοπικών φορέων, ο κ. Καραμανλής σχολίασε ότι ορισμένες φορές το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών γίνεται δυσάρεστο, γιατί δεν εγκρίνει έργα χωρίς σοβαρή μελέτη.
Τόνισε όμως ότι από τη θέση την οποία υπηρετεί πρέπει να σέβεται το δημόσιο χρήμα και αυτό κάνει.
Υπενθύμισε ότι, το λιμάνι στο Σίγρι είχε ξεκινήσει να κατασκευάζεται το 2014 και τα τελευταία τρία χρόνια επιταχύνθηκαν οι εργασίες, ώστε να παραδοθεί, παρά τα γνωστά προβλήματα των δύο προηγούμενων ετών.
Σημείωσε δε, ότι το λιμάνι συνδέεται πλέον με την Καλλονή με σύγχρονο οδικό άξονα, ο οποίος θα ολοκληρωθεί στο τέλος του 2022.
Όσον αφορά στο φράγμα Τσικνιά, ο κ. Καραμανλής υπογράμμισε ότι η διαχείριση των υδάτινων πόρων στη νησιωτική Ελλάδα είναι ένα ζήτημα, το οποίο η χώρα θα αντιμετωπίσει πάρα πολύ έντονα στο μέλλον.
Ανέφερε ότι πρόκειται για την κατασκευή ταμιευτήρα και έργων υδροληψίας και μεταφοράς, ύψους 104 εκατ. ευρώ. Σημείωσε επίσης ότι το έργο έχει ενταχθεί στο Ταμείο Ανάκαμψης, ως εκ τούτου έχει σφιχτό χρονοδιάγραμμα. Ειδικότερα θα ξεκινήσει το 2023 και θα είναι έτοιμο σε τρία χρόνια.
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών αναφέρθηκε επίσης στις δηλώσεις του στο φράγμα στον Τσικνιά, ένα έργο διαχείρισης υδάτινων πόρων, ένα έργο νέας γενιάς, που θα δώσει λύση στο πρόβλημα του νερού, όπως τόνισε.
«Το λιμάνι του Σιγρίου, ο οδικός άξονας Καλλονή – Σιγρίου, όπως και τα υπόλοιπα έργα που γίνονται στην περιοχή της Λέσβου, είναι έργα τα οποία δίνουν μία πραγματικά πολύ μεγάλη προοπτική ανάπτυξης.
Σκεφτείτε ότι πλέον η Λέσβος θα έχει δύο λιμάνια. Θα έχει ένα σύγχρονο αεροδρόμιο. Θα ξεκινήσει – γιατί έχει ενταχθεί στο Ταμείο Ανάκαμψης – και το φράγμα, το οποίο είναι πολύ σημαντικό για τη διαχείριση των υδάτινων πόρων», κατέληξε ο κ. Καραμανλής.
Από την πλευρά του ο υφυπουργός αρμόδιος για τις Υποδομές κ. Γιώργος Καραγιάννης δήλωσε: «Τα έργα που είχε ανάγκη η Λέσβος και τα οποία για χρόνια έμεναν στα χαρτιά πλέον υλοποιούνται και μάλιστα με ταχύτατους ρυθμούς καθώς δύο από αυτά, το λιμάνι στο Σίγρι και ο οδικός άξονας Καλλονή – Σίγρι ολοκληρώνονται το 2022.
Η μέριμνά μας είναι οι κάτοικοι να έχουν ασφάλεια και ταχύτητα στις μετακινήσεις τους, όπως επίσης και τα δυτικά του νησιού που βρίσκονται πιο πίσω σε συνδεσιμότητα να αποκτήσουν μία νέα πύλη εισόδου.
Η συζήτηση που είχαμε στην Περιφέρεια ήταν εποικοδομητική και είχαμε την ευκαιρία να διαπιστώσουμε όλοι ότι και με το έργο της μεταφοράς του νερού στο νησί, η Λέσβος θα γίνει ένας τόπος, με σύγχρονες υποδομές, έτοιμος να βαδίσει σε μία νέα περίοδο ανάπτυξης και ευημερίας.
Έχουμε τη βούληση, το σχέδιο και τη στενή επίβλεψη που απαιτούνται και αποτελούν την εγγύηση για την επίτευξη του στόχου μας».
Το οδικό έργο αφορά στην κατασκευή και αναβάθμιση της οδικής σύνδεσης της Καλλονής με το Σίγρι, σε συνολικό μήκος 46,7 χλμ, εκ των οποίων τα 25,7 χλμ. αφορούν σε νέα χάραξη και τα 21 χλμ αναβάθμιση του υφιστάμενου τμήματος.
Προβλέπεται η διαμόρφωση οκτώ ισόπεδων κόμβων, καθώς και η κατασκευή της γέφυρας Άντισσας.
Υπενθυμίζεται ότι, το λιμάνι του Σιγρίου έχει δοθεί σε εμπορική χρήση από τα μέσα Ιουνίου, ενώ το σύνολο του έργου μαζί με το αλιευτικό καταφύγιο αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί εντός του Σεπτεμβρίου 2022.
Το νέο λιμάνι επίσης θα μπορεί να εξυπηρετεί μελλοντική πιθανή ακτοπλοϊκή σύνδεση του Σιγρίου με τη Ραφήνα.