Έκκληση προς την Κομισιόν για άμεσες ενέργειες ώστε να αποτραπεί η επιβολή φόρο στα ηλεκτρικά οχήματα που διακινούνται μεταξύ ΕΕ – Ηνωμένου Βασιλείου από το 2024, απευθύνει η Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA).
Επιμέλεια: Β. Βεγιάζη
Όπως σημειώνεται, «εάν η Κομισιόν δεν δράσει, θα επιβληθεί δασμός 10% στις εξαγωγές ηλεκτρικών οχημάτων της ΕΕ στο Ην. Βασίλειο – τον μεγαλύτερο εμπορικό εταίρο της Ένωσης. Αυτό θα μπορούσε να κοστίσει στους κατασκευαστές οχημάτων της 4,3 δισ. ευρώ τα επόμενα τρία χρόνια, μειώνοντας πιθανώς την παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων κατά περίπου 480.000 μονάδες, που ισοδυναμεί με την παραγωγή δύο εργοστασίων αυτοκινήτων μεσαίου μεγέθους».
Σύμφωνα με τους περιοριστικούς «κανόνες προέλευσης» που πρόκειται να ισχύσουν από τον προσεχή Ιανουάριο, ο μόνος τρόπος για να αποφευχθεί η δασμολόγηση είναι η προμήθεια όλων των εξαρτημάτων μπαταριών και κρίσιμου υλικού μπαταρίας στην ΕΕ/ΗΒ. «Αυτό είναι πρακτικά αδύνατο να επιτευχθεί σήμερα», σύμφωνα με την ACEA .
«Η αύξηση των τιμών καταναλωτή των ευρωπαϊκών ηλεκτρικών οχημάτων, την ίδια στιγμή που πρέπει να αγωνιστούμε για μερίδιο αγοράς ενόψει του σκληρού διεθνούς ανταγωνισμού, δεν είναι η σωστή κίνηση – ούτε από επιχειρηματική ούτε από περιβαλλοντική σκοπιά», δήλωσε ο Luca de Meo, πρόεδρος της ACEA και διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Renault. «Θα παραδώσουμε ουσιαστικά ένα κομμάτι της αγοράς σε παγκόσμιους κατασκευαστές», είπε.
«Η Ευρώπη θα πρέπει να υποστηρίζει τη βιομηχανία της στη μηδενική μετάβαση, όπως κάνουν άλλες περιοχές – όχι να την εμποδίζει», πρόσθεσε ο de Meo. «Υπάρχει μια πολύ απλή και απλή λύση: να παρατείνετε την τρέχουσα περίοδο σταδιακής εισαγωγής για τους κανόνες μπαταρίας κατά τρία χρόνια. Καλούμε την Κομισιόν να κάνει το σωστό», είπε.