Η Αττική Οδός παραμένει ο πιο «χρυσοφόρος» οδικός άξονας.
Χθες η εταιρεία γνωστοποίησε τα οικονομικά αποτελέσματα της χρήσης του 2023, σύμφωνα με τα οποία τα έσοδα ανήλθαν στα 215 εκατ. ευρώ έναντι 197,3 εκατ. ευρώ το 2022 και τα καθαρά κέρδη στα 83,4 εκατ. ευρώ έναντι 66,9 εκατ. ευρώ το 2022.
Επιμέλεια: Φ. Φωτεινός
Η άνοδος των εσόδων το 2023 αποτελεί απόρροια της αύξησης της κυκλοφορίας, η οποία συνεχίζεται το 2024.
Η κυκλοφορία αυξήθηκε στην Αττική Οδό κατά 9,5% το 2023 έναντι του 2022 και κατά 9,9% έναντι του 2019.
Για το 2024 και συγκεκριμένα για το τρίμηνο Ιανουαρίου – Μαρτίου καταγράφεται, σε σχέση με το 2023, αύξηση της κυκλοφορίας κατά 5,07% και αύξηση των εσόδων κατά 7,42%.
Σε σχέση με το 2019, καταγράφεται αύξηση της κυκλοφορίας κατά 14,25% και αύξηση των εσόδων κατά 18,77% (λόγω μίας επιπλέον μέρας του δίσεκτου Φεβρουαρίου).
Οι δικαστικές υποθέσεις
Όπως αναφέρεται στις οικονομικές καταστάσεις της εταιρείας, οι κυριότερες δικαστικές υποθέσεις είναι οι ακόλουθες
📌Στις 24.01.2022, λόγω της χιονόπτωσης και των σφοδρών και ακραίων καιρικών συνθηκών που επικράτησαν, ακινητοποιήθηκαν οχήματα εντός του αυτοκινητοδρόμου της Αττικής Οδού.
Κατόπιν σχετικής διαδικασίας αξιολόγησης αιτημάτων για όσα οχήματα ακινητοποιήθηκαν στον αυτοκινητόδρομο στις 24-25.01.2022, καταβλήθηκε ποσό €7,2 εκατ. μέχρι τις 31.12.2023.
📌Στις 23.03.2022 κοινοποιήθηκαν Υπουργικές Αποφάσεις επιβολής προστίμου στις εταιρείες Αττική Οδός Α.Ε. και Αττικές Διαδρομές Α.Ε., ποσού €1,0 εκατ. για κάθε εταιρεία (το οποίο καταβλήθηκε στις 30.10.2023 και 24.10.2023 αντίστοιχα, με επιφύλαξη κάθε νόμιμου δικαιώματος των εταιρειών) κατά των οποίων (αποφάσεων) ασκήθηκαν προσφυγές ενώπιον του Τριμελούς Διοικητικού Πρωτοδικείου Αθηνών στις 23.05.2022.
Ως δικάσιμοι για τη συζήτηση των προσφυγών αυτών έχουν οριστεί η 11.11.2024 (επί της προσφυγής της «Αττικές Διαδρομές Α.Ε.») και η 14.11.2024 (επί της προσφυγής της «Αττική Οδός Α.Ε.»).
📌Τέλος, μέχρι τις 31.12.2023 είχαν ασκηθεί αγωγές χρηστών ενώπιον των αρμοδίων Δικαστηρίων, ομοίως για το συμβάν της χιονόπτωσης, με τις υποβληθείσες αξιώσεις να ανέρχονται συνολικά σε €12 εκατ.
Στην παρούσα φάση, όπως τονίζεται, δεν είναι εφικτή η εκτίμηση της συνολικής υποχρέωσης που θα προκύψει για την εταιρεία με την ολοκλήρωση όλων των διαδικασιών, λόγω του πρώιμου σταδίου στο οποίο αυτές ευρίσκονται.
Σημειώνεται ότι η Αττική Οδός αναμένεται το 2025 να αλλάξει «χέρια», περνώντας στην κυριότητα της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.