Οι leaders στην κατασκευή αυτοκινήτων της Ευρώπης ζητούν από τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής της ΕΕ και τις εθνικές κυβερνήσεις να ενισχύσουν τη στήριξη στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας, ο οποίος συνεχίζει να αντιμετωπίζει πτώση εξαιτίας του COVID-19, ενώ βρίσκεται ήδη σε κρίσιμο «σταυροδρόμι» ως προς την ουδετερότητα του άνθρακα.
Επιμέλεια: Βάσω Βεγιάζη
Σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), η κρίση του κορωνοϊού έχει συγκλονίσει την αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης, με αποτέλεσμα απώλειες παραγωγής πάνω από 4 εκατομμυρίων οχημάτων μέχρι σήμερα (αξίας περίπου 122 δισ. ευρώ).
Αντίστοιχα, οι ταξινομήσεις όλων των τύπων οχημάτων έχουν μειωθεί κατά τα πρώτα τρία τρίμηνα του 2020, με τις πωλήσεις να προβλέπεται να μειωθούν κατά 25% το 2020.
Μιλώντας σε διαδικτυακό συνέδριο, ο πρόεδρος της ACEA και διευθύνων σύμβουλος της Fiat Chrysler Automobiles (FCA), Michael Manley, τόνισε ότι «Η πανδημία του COVID είναι σαφώς ο μεγαλύτερος μοναδικός κίνδυνος που αντιμετώπισε ποτέ η αυτοκινητοβιομηχανία.
Προσθέτει τεράστιες πιέσεις στον τομέα σε μια στιγμή που κινείται σε θεμελιώδεις τεχνολογικές αλλαγές, καθώς και την προοπτική ενός Brexit χωρίς συμφωνία.
Over the first 9 months of 2020, demand for #cars contracted by 2️⃣9️⃣% in the EU. Seven million units were registered from January to September, almost 2.9 million 🚗 less than during the same period last year. | LATEST STATISTICS: https://t.co/qdrKJfwRjf pic.twitter.com/L8qDa1kjAF
— ACEA (@ACEA_eu) October 21, 2020
Πρέπει επειγόντως να βρούμε τρόπους για να τα ξεπεράσουμε με την ελάχιστη ζημιά στις θέσεις εργασίας και τις επενδύσεις, διατηρώντας παράλληλα έντονη εστίαση στην κλιματική πρόκληση».
«Το Πρόγραμμα για το Κλίμα του 2030 (Climate Plan 2030) που προτάθηκε πρόσφατα από την Κομισιόν θα απαιτήσει μαζικές πρόσθετες επενδύσεις από την πλευρά μας σε αυτή τη δύσκολη στιγμή», συνέχισε ο Manley.
«Ωστόσο, οι επενδύσεις μας και μόνο δεν θα είναι ποτέ αρκετές. Εάν θέλουμε η κινητικότητα μηδενικών εκπομπών να γίνει πραγματική επιλογή για τους Ευρωπαίους, χρειαζόμαστε ένα τεράστιο δίκτυο σημείων φόρτισης και σταθμών ανεφοδιασμού σε όλη την ΕΕ, σε συνδυασμό με οικονομικά βιώσιμα κίνητρα» είπε.
Ως εκ τούτου, η ACEA ζητά την υποστήριξη από τα εθνικά σχέδια αποκατάστασης για τον COVID-19 που θα διοχετεύονται σε αυτές τις περιοχές, ενθαρρύνοντας τη ζήτηση για εναλλακτικά αυτοκίνητα, φορτηγά, βαν και λεωφορεία.
Αυτό θα ενισχύσει την οικονομική ανάκαμψη της Ευρώπης, καθώς και τις φιλοδοξίες της για το κλίμα.
Ο Henrik Henriksson, διευθύνων σύμβουλος της Scania και πρόεδρος του Εμπορικού Συμβουλίου Οχημάτων της ACEA πρόσθεσε: «Η βιομηχανία μας έχει δεσμευτεί πλήρως για οδικές εμπορευματικές μεταφορές ουδέτερες από άνθρακα έως το 2050 το αργότερο.
Αυτό θα φέρει ριζικές αλλαγές για τον κλάδο των εμπορικών οχημάτων, καθώς και ολόκληρη την αλυσίδα αξίας στις μεταφορές και την εφοδιαστική. Είμαστε έτοιμοι να οδηγήσουμε αυτόν τον μετασχηματισμό».
«Οι κατασκευαστές επενδύουν σε σημαντικό αριθμό φορτηγών μηδενικών εκπομπών που θα κυκλοφορήσουν στην αγορά τα επόμενα χρόνια. Αυτό που πρέπει να κάνουν τα κράτη-μέλη τώρα είναι να ταιριάξουν με το επίπεδο δέσμευσής μας, αναπτύσσοντας ένα δίκτυο σταθμών φόρτισης κατάλληλων για φορτηγά», προέτρεψε ο Henriksson.
«Υποστηριζόμενο από ένα πλήρως συνεκτικό πλαίσιο πολιτικής, καθιστώντας τα φορτηγά χαμηλών και μηδενικών εκπομπών την καλύτερη επιλογή για τους μεταφορείς, μπορούμε να το κάνουμε αυτό επιτυχές και να μετατρέψουμε τις μνημειακές προκλήσεις που αντιμετωπίζουμε σήμερα σε νέες ευκαιρίες», κατέληξε.