Τη δυνατότητα λειτουργίας σταθμών αυτοκινήτων βαρέων οχημάτων, δημοσίας ή ιδιωτικής χρήσης, διευρύνοντας τις δυνατότητες ανάπτυξης των υποδομών στάθμευσης οχημάτων της κατηγορίας αυτής στην χώρα μας, δίνει η Υπουργική Απόφαση του υπουργείου Μεταφορών.
Όπως τονίζει το υπουργείο, η Απόφαση, που τιτλοφορείται «Καθορισμός των αρμοδίων οργάνων, των όρων και προϋποθέσεων ίδρυσης και λειτουργίας πάσης φύσεως σταθμών αυτοκινήτων εντός και εκτός εγκεκριμένων σχεδίων πόλεων, καθώς και των όρων και προϋποθέσεων για την κυκλοφοριακή σύνδεση των ανωτέρω εγκαταστάσεων και επιχειρήσεων με εθνικές, επαρχιακές, δημοτικές και κοινοτικές οδούς», έρχεται να καλύψει την έλλειψη κανονιστικής διάταξης στον τομέα αυτόν.
Αναλυτικότερα, μεταξύ άλλων, καθορίζονται η διαδικασία έκδοσης άδειας λειτουργίας, οι όροι και οι προϋποθέσεις για την κυκλοφοριακή σύνδεση με το οδικό δίκτυο, η χωροθέτηση των σταθμών, οι απαιτούμενες παροχές και λοιπές υποδομές εξυπηρέτησης οχημάτων, καθώς και οι τεχνικές προδιαγραφές και λεπτομέρειες του κατάλληλου σχεδιασμού των χώρων, συμπεριλαμβανομένων και ενδεικτικών σκαριφημάτων.
Δίνεται λύση στο χρόνιο πρόβλημα της ανεξέλεγκτης στάθμευσης των λεωφορείων, των διαφόρων τύπων φορτηγών, βυτιοφόρων αλλά και των αυτοκινούμενων και ρυμουλκούμενων τροχόσπιτων, στο πλαίσιο προστασίας του περιβάλλοντος.
Ωστόσο, δίνεται η δυνατότητα συμμόρφωσης εντός 18 μηνών με τα οριζόμενα στην απόφαση αυτή, των υφιστάμενων σταθμών βαρέων οχημάτων που δραστηριοποιούνται σήμερα, προκειμένου να διατηρήσουν τη λειτουργία τους.
Τέλος, όλοι οι Σταθμοί Βαρέων Οχημάτων θα υπόκεινται πλέον σε επιθεώρηση από τις αρμόδιες Δ/νσεις Μεταφορών και Επικοινωνιών των Περιφερειών.