Στις προοπτικές του 2023, σε συνδυασμό με την αποτίμηση του 2022 αναφέρθηκε χθες η διοίκηση της ΑΒΑΞ κατά τη διάρκεια της ετήσιας γενικής συνέλευσης μετόχων.
Του Φώτη Φωτεινού
Σύμφωνα με στελέχη της διοίκησης της κατασκευαστικής εταιρείας, το 2023 ο κύκλος εργασιών εκτιμάται ότι θα αυξηθεί 15% – 25% και 30% – 40% το 2024, με παράλληλα μείωση του δανεισμού.
Το ανεκτέλεστο υπόλοιπο των υπογεγραμμένων συμβάσεων της ΑΒΑΞ, μη λαμβάνοντας υπόψη την εκτέλεση έργων εντός του 2023, ανέρχεται στα 2,9 δισ. ευρώ, εκ των οποίων τα 2,8 δις. ευρώ είναι υπογεγραμμένα.
Όπως αναφέρθηκε χθες, η εταιρεία προχώρησε στην υπογραφή νέων έργων, συνολικής αξίας 875 εκατ. το 2022, ενώ εντός του 2023 έχει υπογράψει συμβάσεις για νέα έργα, αξίας 928 εκατ.
Τα, υπό διεκδίκηση, νέα οδικά έργα
Η ΑΒΑΞ διεκδικεί πολλά σημαντικά οδικά έργα, όπως τη νέα, 25ετή παραχώρηση του υφιστάμενου άξονα της Αττικής Οδού, τις επεκτάσεις της Αττικής Οδού (σε Ραφήνα, Λαύριο και Νότια Προάστια, σε συνεργασία με ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις) και το τμήμα Ηράκλειο – Χανιά του ΒΟΑΚ.
Ασφαλώς, το μεγαλύτερο κατασκευαστικό έργο που έχει σε εξέλιξη είναι η γραμμή 4 του μετρό της Αθήνας, με την εταιρεία να διεκδικεί και την επέκταση στο Ίλιον.
Σημειώνεται ότι, το 2022, η ΑΒΑΞ παρουσίασε έσοδα 402,7 εκατ. ευρώ, κέρδη μετά φόρων από συνεχιζόμενες και διακοπείσες δραστηριότητες 39,9 εκατ., EBITDA 58,2 εκατ. ευρώ, καθαρή θέση 154,9 εκατ. ευρώ (από 110 εκατ. το 2021), σύνολο δανεισμού 307 εκατ. (από 442,4 εκατ. το 2021) και καθαρό δανεισμό 220,4 εκατ. ευρώ (από 328,3 εκατ. το 2021).