Καμία από τις τρεις πρώτες εργολαβίες του Πάτρα – Πύργος δεν έχει συμβασιοποιηθεί, καθότι εκκρεμεί η τελική έγκριση της ΕΕ, με την οποία αναγνωρίζεται ο οδικός άξονας ως «μεγάλο έργο» και συνάμα, η συγχρηματοδότηση του.
Του Φώτη Φωτεινού
Το Πάτρα – Πύργος δεν είχε ενταχθεί στο ΕΣΠΑ, ήταν να γίνει αρχικά (έστω και τυπικά) με εθνικούς πόρους, μέχρι να ενταχθεί στο ΣΕΣ 2014 – 2020.
Εάν και αρχική επιδίωξη του υπουργείου Υποδομών ήταν η προκήρυξη των υπόλοιπων πέντε εργολαβιών έως τα τέλη του έτους, αυτό ίσως να μην καταστεί εφικτό, αφού οι υπολειπόμενες εργολαβίες θα προκηρυχτούν με βάση το νέο νόμο για τα δημόσια έργα. Για να εφαρμοστεί, όμως, ο νέος νόμος χρειάζεται να καταρτιστούν οι πρότυπες διακηρύξεις, κάτι που εκκρεμεί.
Υπενθυμίζεται ότι, στις 3 πρώτες εργολαβίες, δόθηκαν υψηλές εκπτώσεις και τα έργα κατακυρώθηκαν στην ίδια κοινοπραξία («Τοξότης – Ομάδα Κατασκευών»).
Σύμφωνα με στελέχη της κατασκευαστικής αγοράς, οι υψηλές εκπτώσεις στο Πάτρα – Πύργος έχουν να κάνουν με το γεγονός ότι κάποια υποτμήματα είχαν κατασκευαστεί από την «Ολυμπία Οδό» και οι απαλλοτριώσεις ήταν σε προχωρημένο στάδιο.
Πάντως, για τουλάχιστον μία εκ των τριών εργολαβιών, στην οποία μειοδότης είναι η ανωτέρω κοινοπραξία, το υπ. Υποδομών έχει ζητήσει αιτιολόγηση της υψηλής έκπτωσης και το ίδιο θα πράξει και για τις υπόλοιπες δύο, προκειμένου να μην «κολλήσει» το έργο στο Ελεγκτικό Συνέδριο, που είθισται να ζητά αιτιολόγηση των υψηλών εκπτώσεων.