Μεγάλη ήταν η μείωση και στην αγορά επαγγελματικού αυτοκινήτου στην Ευρώπη το 2020, λόγω της πανδημίας του Covid – 19.
Της Βάσως Βεγιάζη
H αγορά των επιβατικών αυτοκινήτων μειώθηκε κατά 23,7%, η αγορά του επαγγελματικού αυτοκινήτου κατά 18,9%, σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσίευσε σήμερα η ACEA.
Η αγορά επαγγελματικών οχημάτων έφτασε πέρσι τις 1,7 εκατ. μονάδες. Παρά τα θετικά αποτελέσματα τον Σεπτέμβριο και τον Νοέμβριο, ο αντίκτυπος των lockdown κατά το πρώτο εξάμηνο του έτους συνέχισε να επηρεάζει την απόδοση ολόκληρου του έτους.
Όλες οι αγορές της ΕΕ σημείωσαν διψήφιες μειώσεις το 2020, με εξαίρεση τη Δανία. Από τις τέσσερις μεγάλες αγορές, η Ισπανία είχε τις μεγαλύτερες απώλειες (-26,1%), ακολουθούμενη από τη Γαλλία (-16,9%), την Ιταλία (-15,1%) και τη Γερμανία (-14,8%).
Στην Ελλάδα, η μείωση ανήλθε στο 11,8%, καθώς πωλήθηκαν 7.733 επαγγελματικά οχήματα, έναντι 8.764 οχήματα το 2019.
Νέα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα (LCV) έως 3,5t
Οι εγγραφές νέων μικρών φορτηγών στην ΕΕ μειώθηκαν πέρσι κατά 17,6%, συνολικά στις 1,4 εκατομμύρια μονάδες.
Η Ισπανία σημείωσε πτώση (-26,5%), ενώ οι απώλειες ήταν πιο περιορισμένες στη Γαλλία (-16,1%), στην Ιταλία (-15,0%) και στη Γερμανία (-12,2%). Στην Ελλάδα, η πτώση της αγοράς ανήλθε στο 13,9%.
Νέα βαρέα επαγγελματικά οχήματα (HCV) άνω των 16 τόνων
Παρά τα θετικά αποτελέσματα τους τελευταίους δύο μήνες του έτους, το 2020 έληξε αρνητικά για την κατηγορία βαρέων φορτηγών, με τις εγγραφές να πέφτουν κατά 27,3% σε 198.352 καθ ‘όλη τη διάρκεια του έτους.
Διψήφιες πτώσεις καταγράφηκαν σε όλες τις αγορές της ΕΕ το 2020, με τρεις από τις τέσσερις βασικές αγορές να παρουσιάζουν απώλειες άνω του 20%: Γερμανία (-26,0%), Γαλλία (-25,8%) και Ισπανία (-22,1%). Στην Ελλάδα παρουσιάστηκε αύξηση 25,6%.
Νέα μεσαία και βαρέα επαγγελματικά οχήματα (MHCV) άνω των 3,5 τόνων
Πέρυσι, 247.499 νέα φορτηγά ταξινομήθηκαν συνολικά σε ολόκληρη την ΕΕ, μείωση κατά 25,7% σε σύγκριση με το 2019.
Μεταξύ των βασικών αγορών της ΕΕ, η Γαλλία (-24,1%), η Γερμανία (-24,0%) και η Ισπανία (-21,7%) δημοσίευσαν ισχυρές απώλειες, ενώ η μείωση ήταν μικρότερη στην Ιταλία (-14,0%). Στην Ελλάδα παρουσιάστηκε αύξηση 31,1%.
Νέα μεσαία και βαρέα λεωφορεία και πούλμαν (MHBC) άνω των 3,5 τόνων
Συνολικά το 2020, η ζήτηση στην ΕΕ για λεωφορεία και πούλμαν μειώθηκε κατά 20,3%, υπολογίζοντας συνολικά 29.147 νέες ταξινομήσεις.
Η Ισπανία (-35,9%), η Ιταλία (-24,9%) και η Γαλλία (-10,8%) έκλεισαν το έτος σε αρνητικό έδαφος.
Η Γερμανία ήταν η μόνη σημαντική αγορά που κατάφερε να σημειώσει μικρή ανάπτυξη (+ 0,4%). Στην Ελλάδα παρουσιάστηκε μείωση 15,7%.