Το ΤΑΙΠΕΔ, εταιρεία μέλος του Υπερταμείου, ανακοίνωσε ότι υποβλήθηκαν έξι προσφορές στη διαγωνιστική διαδικασία αναφορικά με την ανάθεση σύμβασης παραχώρησης υπηρεσιών για τη χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση της Αττικής Οδού για χρονικό διάστημα 25 ετών.
Ειδικότερα, προσφορές υπέβαλαν τα εξής επενδυτικά σχήματα (με αλφαβητική σειρά):
- ABERTIS INFRAESTRUCTURAS S.A.
- ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε.
- Ένωση προσώπων BRISA – AUTO ESTRADAS de PORTUGAL S.A. – RUBICONE MIDCO, B.V. –INTRAKAT A.E.
- Ένωση προσώπων MACQUARIE ASSET MANAGEMENT MOTORWAY HOLDINGS S.ar.l. – FINCOP INFRASTRUCTURE LTD
- Ένωση προσώπων VINCI HIGHWAYS S.A.S. – VINCI CONCESSIONS S.A.S. – ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ Α.Ε. – MOBILITY PARTNER S.A.S.
- Ένωση προσώπων ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ Α.Ε. – ΑΒΑΞ Α.Ε. – MERIDIAM EASTERN EUROPE INVESTMENTS 4 S.A.S.
Η διαδικασία αξιολόγησης των προσφορών σύμφωνα με τους όρους της πρόσκλησης υποβολής δεσμευτικών προσφορών θα εκκινήσει άμεσα.
Οι οικονομικές προσφορές των επενδυτών που πληρούν τους όρους του διαγωνισμού θα αποσφραγιστούν σε μελλοντική συνεδρίαση του Διοικητικού Συμβουλίου του Ταμείου, ακολουθώντας όλες τις προβλεπόμενες διαδικασίες.
Η Αττική Οδός
Η Αττική Οδός είναι ένας σύγχρονος αυτοκινητόδρομος μήκους περίπου 70 χλμ. που κατασκευάστηκε τη δεκαετία του 1990 με τη μέθοδο της παραχώρησης. Αποτελεί τον περιφερειακό οδικό άξονα της ευρύτερης μητροπολιτικής περιοχής της Αθήνας και βασικό τμήμα του οδικού δικτύου του Νομού Αττικής.
Πρόκειται για κλειστό αυτοκινητόδρομο με δύο ή τρεις λωρίδες κυκλοφορίας και μία λωρίδα έκτακτης ανάγκης (ΛΕΑ) ανά κατεύθυνση.
Σε ορισμένα τμήματα στο μέσον του οδικού άξονα, σε ειδικά διαμορφωμένο χώρο, κινείται ο προαστιακός σιδηρόδρομος, που δεν αποτελεί μέρος της σύμβασης παραχώρησης της Αττικής Οδού.
Περαιτέρω, ο αυτοκινητόδρομος της Αττικής Οδού αποτελεί τον συνδετικό κρίκο του οδικού άξονα ΠΑΘΕ (Πάτρα – Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Εύζωνοι), καθώς συνδέει την Εθνική Οδό Αθηνών – Λαμίας με την Εθνική Οδό Αθηνών – Κορίνθου, παρακάμπτοντας το κέντρο της Αθήνας.
Ο αυτοκινητόδρομος έχει ελεγχόμενες προσβάσεις και αποτελείται από δύο κάθετα, διασταυρούμενα μεταξύ τους, τμήματα, την Ελεύθερη Λεωφόρο Ελευσίνας – Σταυρού – Σπάτων, μήκους περίπου 52 χλμ., και τη Δυτική Περιφερειακή Λεωφόρο Υμηττού, μήκους περίπου 13 χλμ. Στην Αττική Οδό εντάσσεται και τμήμα της Δυτικής Περιφερειακής Λεωφόρου Αιγάλεω, μήκους περίπου 5 χλμ.
Στα 67 εκατ. τα καθαρά κέρδη του 2022
Τα 2022, τα έσοδα από την εκμετάλλευση του αυτοκινητόδρομου έφθασαν τα 197.297 χιλ. ευρώ έναντι 176.779 χιλ. ευρώ της χρήσεως του 2021 και τα καθαρά κέρδη στα 66.968 χιλ. ευρώ έναντι 56.373 χιλ. ευρώ το 2021.
Πρόσφατα, το Διοικητικό Συμβούλιο πρότεινε ως μέρισμα το συνολικό ποσό των 66.500 χιλ. ευρώ περίπου, ήτοι 28,10 ανά μετοχή.
«Οι προοπτικές για το μέλλον παρουσιάζονται ευοίωνες και αναμένεται ότι τα έσοδα της εταιρείας για το 2023, σε σχέση με το 2022, θα αυξηθούν κατά 3%.
Το 2022 η οικονομική δραστηριότητα σταδιακά επέστρεψε στο προ πανδημίας επίπεδό της, ευνοούμενη από την άρση των περιοριστικών μέτρων για τον κορωνοϊό, ωστόσο στις περισσότερες χώρες, οποιεσδήποτε εκτιμήσεις σχετικά με τη διάρκειά της υπόκεινται σε αβεβαιότητα, καθώς το φαινόμενο βρίσκεται ακόμα σε εξέλιξη.
Η ελληνική οικονομία, όπως και η παγκόσμια, εξακολουθεί να είναι αντιμέτωπη με τις επιπτώσεις της πανδημίας παρά το ότι έχουν αμβλυνθεί σημαντικά τα μέτρα αντιμετώπισής της, σε σχέση με τα προηγούμενα δύο έτη, καθώς το 2022 παρατηρήθηκε ύφεσή της με θετικές για την οικονομία επιπτώσεις», αναφέρει, μεταξύ άλλων, ο Δ.Σ. της εταιρείας, Γιώργος Συριανός.
Οι διελεύσεις οχημάτων στην Αττική Οδό ήταν αυξημένες κατά 0,3% έναντι του 2019 και 12,5% έναντι του 2021, με την κυκλοφορία να ανακάμπτει ολοένα και περισσότερο προς το τέλος του έτους.
Συγκεκριμένα, η μέση ημερήσια κίνηση στην Αττική οδό, το 2022, ανήλθε σε 237 χιλ. οχήματα έναντι 210 χιλ. το 2021, 180 χιλ. το 2020 και 236 χιλ. το 2019.