Την πεποίθηση ότι η παρούσα κυβέρνηση θα παραδώσει τη Νέα Ανατολική Περιφερειακή Οδός Θεσσαλονίκης ή αλλιώς FlyOver, που αναμένεται να ολοκληρωθεί σε μια τετραετία από σήμερα (σ.σ. στο τέλος του 2026), εξέφρασε, από τη συμπρωτεύουσα, ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, κατά την τελετή υπογραφής της σύμβασης, προϋπολογισμού 373,2 εκατ. ευρώ.
«Το έργο αυτό σχεδιάστηκε, μελετήθηκε, συμβασιοποιήθηκε και θα ξεκινήσει να κατασκευάζεται από την κυβέρνηση της ΝΔ και πιστεύω ότι η κυβέρνηση της ΝΔ είναι αυτή που θα το παραδώσει» υπογράμμισε ο κ. Μητσοτάκης, ο οποίος χαρακτήρισε το FlyOver ως ένα έργο καινοτόμο από πολλές απόψεις, όχι μόνο τεχνικά, αλλά και χρηματοδοτικά, καθώς είναι το πρώτο οδικό αυτής της έκτασης, που γίνεται με ΣΔΙΤ και αξιοποιεί το εργαλείο των πληρωμών διαθεσιμότητας.
Σύμφωνα με το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων, ο πρωθυπουργός υπενθύμισε ακόμα ότι μετά την ολοκλήρωση της κατασκευής του και για 26 χρόνια ο ανάδοχος θα αναλάβει τη συντήρηση του νέου δρόμου, o οποίος θα ανακουφίσει κυκλοφοριακά και θα κάνει πιο ασφαλή μια οδική αρτηρία που ήταν κορεσμένη σχεδόν από τη στιγμή που σχεδιάστηκε.
Ζήτησε δε από το σχήμα των ανάδοχων εταιρειών (ΑΒΑΞ-Μυτιληναίος) να παραδώσουν το FlyOver νωρίτερα από τον συμβατικό χρόνο παράδοσης, κάτι για το οποίο είπε ότι παρά τις τεχνικές προκλήσεις του έργου δεν έχει καμία αμφιβολία ότι θα το καταφέρουν.
Ο πρωθυπουργός αναφέρθηκε ακόμα στο μετρό Θεσσαλονίκης, κάνοντας λόγο για πάλη της κυβέρνησης με κατεστημένα συμφέροντα και αντιλήψεις, «που δεν ήθελαν το έργο να κατασκευαστεί με τον τρόπο που κατασκευάστηκε», ενώ επανέλαβε ότι στο τέλος του 2023 – αρχές του 2024 η πόλη θα έχει «και μετρό και αρχαία».
Για τον Οργανισμό Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΟΑΣΘ), είπε ότι η τρέχουσα αναβαθμισμένη κατάστασή του δεν έχει καμία σχέση με αυτή που παρελήφθη το 2019 από τη σημερινή κυβέρνηση.
Υπενθυμίζεται ότι, η Νέα Ανατολική Περιφερειακή Οδός Θεσσαλονίκης ή αλλιώς FlyOver αναμένεται να δώσει μεγάλη «ανάσα» για το κυκλοφοριακό πρόβλημα της Θεσσαλονίκης.
Η Νέα Ανατολική Περιφερειακή Οδός Θεσσαλονίκης αποτελεί έναν νέο, υπερσύγχρονο εναέριο αυτοκινητόδρομο, που εκτιμάται ότι θα εξασφαλίσει οριστική λύση στο κυκλοφοριακό πρόβλημα της πόλης.
Το έργο αφορά στην κατασκευή μιας υπερυψωμένης ταχείας λεωφόρου (ΥΤΛ, το λεγόμενο FlyOver), μήκους περίπου 13,5 χιλιομέτρων, εκ των οποίων τα 4 χλμ. σε συνεχή γέφυρα, με 4 λωρίδες, δύο συν λωρίδα έκτακτης ανάγκης (ΛΕΑ), ανά κατεύθυνση.
Στα στοιχεία του έργου περιλαμβάνονται, επίσης, εννέα ανισόπεδοι κόμβοι, οκτώ νέες γέφυρες και τρεις νέες σήραγγες.
«Δημιουργείται έτσι ένας οδικός άξονας υψηλών προδιαγραφών που θα επιτρέπει την ταχεία και ασφαλή παράκαμψη του αστικού ιστού, μειώνοντας τον όγκο των αυτοκινήτων που θα κυκλοφορούν στο κέντρο της πόλης», αναφέρουν στελέχη του υπουργείου Μεταφορών.