Μια νέα ανάλυση δεδομένων από την Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) δείχνει μια εντελώς «μη ισορροπημένη» εικόνα όσον αφορά την εξάπλωση σημείων φόρτισης για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση.
Το 70% όλων των σταθμών φόρτισης της ΕΕ συγκεντρώνονται σε τρεις μόνο χώρες της Δυτικής Ευρώπης: τις Κάτω Χώρες (66.665), τη Γαλλία (45.751) και τη Γερμανία (44.538). Μαζί, αυτές οι χώρες αποτελούν μόνο το 23% της συνολικής επιφάνειας της ΕΕ. Αντίθετα, το υπόλοιπο 30% των υποδομών είναι διασκορπισμένο στο υπόλοιπο 77% της περιοχής.
Για να διαπιστώσει κανείς πόσο ασύμμετρη είναι η κατανομή των φορτιστών, η Ρουμανία – περίπου έξι φορές μεγαλύτερη από την Ολλανδία – μετρά μόνο 493 σημεία φόρτισης ή 0,2% του συνόλου της ΕΕ!
Επίσης, το χάσμα μεταξύ της Γερμανίας, της τρίτης χώρας (που αντιπροσωπεύει το 19,9% όλων των σημείων φόρτισης στην ΕΕ) και της τετάρτης Ιταλίας (5,8%) είναι ήδη τεράστιο.
Καθώς η Ευρωπαϊκή Επιτροπή προετοιμάζεται να αναθεωρήσει την οδηγία για την υποδομή εναλλακτικών καυσίμων σε δύο εβδομάδες από τώρα, η ACEA ζητά δεσμευτικούς στόχους – όχι μόνο για σημεία φόρτισης για ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αλλά και για σταθμούς υδρογόνου για αυτοκίνητα κυψελών καυσίμου – για κάθε κράτος μέλος της ΕΕ.
Με βάση τους υπολογισμούς της Επιτροπής, μια περαιτέρω μείωση των εκπομπών CO2 των αυτοκινήτων σε -50% το 2030 θα απαιτούσε περίπου 6 εκατομμύρια διαθέσιμα στο κοινό σημεία φόρτισης.
Με λιγότερα από 225.000 διαθέσιμα σήμερα, αυτό μεταφράζεται σε μια εντυπωσιακή αύξηση 27 φορές σε λιγότερο από μια δεκαετία.