Χαμηλή παραμένει η διείσδυση των αμιγών ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ελλάδα. Σύμφωνα με στοιχεία του metaforespress.gr από το μητρώο του υπουργείου Μεταφορών, ο συνολικός στόλος αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων οχημάτων είναι 397.
Της Βάσως Βεγιάζη
Αντίστοιχα, ο συνολικός αριθμός εγκατεστημένων συσκευών φόρτισης συσσωρευτών ηλεκτρικών οχημάτων υπολογίζονται στους 46, εκ των οποίων οι δηλωμένοι, δημοσίως προσβάσιμοι, είναι 3.
Για την ταξινόμηση των ηλεκτροκίνητων οχημάτων στη χώρας μας ισχύει, στο σύνολό της, η ειδική περί ταξινόμησης οχημάτων νομοθεσία.
Αυτό σημαίνει ότι είναι δυνατή η ταξινόμηση στη χώρα α) καινούριων ηλεκτροκίνητων οχημάτων που έχουν έγκριση τύπου ΕΕ, βάσει της οδηγίας 2007/46/ΕΚ και β) μεταχειρισμένων ηλεκτροκίνητων οχημάτων που έχουν άδεια κυκλοφορίας, είτε από άλλο κράτος-μέλος της ΕΕ ή τρίτη χώρα.
Δεν υφίσταται διαδικασία για την, εκ των υστέρων, τοποθέτηση ηλεκτροκινητήρα στα μηχανοκίνητα οχήματα, διότι επί του παρόντος, δεν έχει εκδοθεί κάποια διεθνής νομοθεσία (Οδηγία ΕΕ, Κανονισμός ΕΕ ή Κανονισμός UNECE), μέσω την οποίας να καθορίζεται η διαδικασία για την εκ των υστέρων τοποθέτηση ηλεκτροκινητήρα σε συμβατικό όχημα, σε αντίθεση με ότι συμβαίνει στην, εκ των υστέρων, τοποθέτηση άλλων συστημάτων, όπως υγραεριοκίνησης και κίνησης με φυσικό αέριο, όπου έχουν εκδοθεί τρεις κανονισμοί (Καν. 67, 110 και 115).
Κατά συνέπεια μια τέτοια διασκευή οχήματος που στερείται τεκμηρίωσης (πιστοποιητικά και αποτελέσματα μελετών), αναφορικά με την ορθότητα και την ασφάλειά της, δεν ρυθμίζεται από την εθνική νομοθεσία.
Πράγματι δεν προβλέπεται διαδικασία νέας αδειοδότησης ως ηλεκτρικό σε συμβατικό όχημα που μετατράπηκε σε ηλεκτρικό.
Αλλά η πρακτική της μετατροπής συμβατικών σε ηλεκτρικά είναι συχνή πραγματικότητα σε Ηπα κι Ευρώπη και Αυστραλία, ειδικά σε κλασσικής αισθητικής οχήματα και πολλά πιλοτικά προγράμματα απέδειξαν πρακτικά και στην Ελλάδα τη δυνατότητα αυτή.
Τα τελευταία παραδείγματα μετατροπών σε ηλεκτρικά είναι απο μεγάλες εταιρίες όπως η Jaguar που μετέτρεψε ένα κλασσικό E-Type: https://youtu.be/PnPArmzTSjw
Και η Aυστριακή Kreisel Electric μετέτρεψε σε ηλεκτρικό άλλο ένα 4X4 του Άρνολντ Σβαρτζενέγκερ (ένα Hummer Η1):
http://www.kreiselelectric.com/en/blog/kreisel-electric-and-arnold-schwarzenegger-present-the-worlds-first-electrified-hummer-h1/
Οι μετατροπές αυτές βασίζονται σε ήδη πιστοποιημένα αμαξώματα κι έτσι το μόνο που χρειάζεται είναι έλεγχος απο ΚΤΕΟ για έκδοση νέας άδειες ως ηλεκτρικά.
Στην Ελλάδα δεν μας παίρνει πλέον να πνιγόμαστε σε διαδικασίες πιστοποιητικά και αδειοδοτήσεις και πρέπει να επιταγχύνουμε τα πράγματα αφού 4 χρόνια πριν υπήρξαν τέσσερις Ελληνικότατες εταιρίες πρόθυμες να ασχοληθούν.