Ξεκινά η πιλοτική εφαρμογή του μέτρου του Μεταφορικού Ισοδύναμου στη μεταφορά καυσίμων στα νησιά για το 2022, σύμφωνα με απόφαση των υπουργών Οικονομικών, Ανάπτυξης & Επενδύσεων και Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής.
Επιμέλεια: Βάσω Βεγιάζη
Όπως αναφέρει η ΚΥΑ, το Μεταφορικό Ισοδύναμο Καυσίμων (Μ.Ι. Καυσίμων) συνιστά μέτρο ενίσχυσης της ανάπτυξης στη νησιωτική Ελλάδα, ενώ σκοπός του είναι η αντιστάθμιση του αυξημένου κόστους της θαλάσσιας μεταφοράς καυσίμων στα νησιά σε σχέση με την αντίστοιχη χερσαία.
Οι δικαιούχοι λαμβάνουν το Αντιστάθμισμα Νησιωτικού Κόστους Καυσίμων (Α.ΝΗ.ΚΟ. Καυσίμων), προκειμένου να εξισωθεί το αυξημένο κόστος μεταφοράς υγρών καυσίμων στα νησιά σε σχέση με το αντίστοιχο στην ξηρά, για επιλέξιμα καύσιμα που προμηθεύονται αποκλειστικά και μόνο για την κάλυψη των αναγκών των μελών της ωφελούμενης μονάδας ή της επιχείρησής τους για ιδιόκτητα ή μισθωμένα μέσα (οχήματα, πλωτά μέσα, μηχανήματα, κατοικίες, γραφεία κ.ά.) που διαθέτουν. Για τα μισθωμένα μέσα θα πρέπει να διαθέτουν αντίστοιχα μισθωτήρια.
Σε ποια νησιά θα εφαρμοστεί
Το μέτρο του Μεταφορικού Ισοδύναμου Καυσίμων εφαρμόζεται πιλοτικά:
α. Στα νησιά Αγαθονήσι, Άγιο Ευστράτιο, Αλόννησο, Αμοργό, Ανάφη, Αντίπαρο, Αστυπάλαια, Ίο, Ικαρία, Κάρπαθο, Κάσο, Κέα, Κίμωλο, Κύθηρα, Κύθνο, Λειψούς, Λέρο, Μεγίστη, Μήλο, Νίσυρο, Πάτμο, Σαμοθράκη, Σέριφο, Σίκινο, Σίφνο, Σκιάθο, Σκόπελο, Σκύρο, Σύμη, Τήλο, Φολέγανδρο, Φούρνους, Χάλκη, Ψαρά, Αγκίστρι, Αμμουλιανή, Ελαφόνησος, Ιθάκη, Κουφονήσια, Μεγανήσι, Παξοί και Σχοινούσα, αναδρομικά από 1-01-2022 έως 31-12-2022.
β. Στα νησιά Αντικύθηρα, Αρκιοί, Γαύδο, Δονούσα, Ερεικούσα, Ηρακλειά, Θύμαινα, Κάλυμνο, Κίναρο, Λέβιθα, Λήμνο, Μαθράκι, Μαράθι, Οθωνοί, Οινούσσες, Τέλενδο και Ψέριμο, ένα μήνα μετά τη δημοσίευση της απόφασης και έως 31-12-2022.
Τα είδη καυσίμων
Στο μέτρο του Μεταφορικού Ισοδύναμου Καυσίμων εντάσσονται τα εξής ήδη καυσίμων:
α. Όλοι οι τύποι αμόλυβδης βενζίνης (unleaded).
β. Όλοι οι τύποι πετρελαίου κίνησης (diesel).
γ. Υγραέριο κίνησης (autogas).
δ. Πετρέλαιο θέρμανσης (diesel θέρμανσης).