Ξεχωριστή θυγατρική εταιρεία, με αντικείμενο τις παραχωρήσεις σχεδιάζει να λειτουργεί, έως το καλοκαίρι του 2021, ο όμιλος της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.
Επιμέλεια: Φώτης Φωτεινός
Αυτό αναφέρθηκε, μεταξύ άλλων, στη χθεσινή γενική συνέλευση μετόχων του ομίλου, στην οποία εγκρίθηκαν τα οικονομικά αποτελέσματα του 2019 και παρουσιάστηκαν οι προοπτικές του 2020.
Στη θυγατρική εταιρεία για τις παραχωρήσεις, με τίτλο «ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Παραχωρήσεις» θα συμπεριληφθούν οι εταιρείες Νέα Οδός και Κεντρική Οδός, στις οποίες ο όμιλος μετέχει κατά 100%, η συμμετοχή από την εταιρεία διαχείρισης του αεροδρομίου στο Καστέλι της Κρήτης (ο όμιλος μετέχει σε ποσοστό 32,5%), η συμμετοχή στην Ολυμπία Οδό (17%), κ.α.
Εάν υπολογιστούν οι ταμειακές ροές και από το Καστέλι, η νέα εταιρεία δύναται να αποφέρει στον όμιλο ετήσια μερίσματα 90 εκατ. ευρώ, ενώ χωρίς το Καστέλι 60 εκατ. ευρώ.
Στον τομέα των παραχωρήσεων, τα έσοδα του ομίλου της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ διαμορφώθηκαν πέρσι σε 187 εκατ. ευρώ, έναντι 197 εκατ. ευρώ το 2018 και η λειτουργική κερδοφορία στα 103,6 εκατ. ευρώ, έναντι 92,9 εκατ. ευρώ το προηγούμενο έτος
Κατά τη διάρκεια της χθεσινής γενικής συνέλευσης, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Γιώργος Περιστέρης, αφού πρώτα υπογράμμισε την επιτυχία έκδοσης του ομολόγου των 500 εκατ. ευρώ και στο επενδυτικό πλάνο έως 4 δις ευρώ του ομίλου, στη συνέχεια αναφέρθηκε στην αναγκαιότητα της βέλτιστης αξιοποίησης των πόρων του Ταμείου Ανάκαμψης και του νέου ΕΣΠΑ.
«Η χώρα μας έχει μπροστά της μια τεράστια ευκαιρία, αλλά και μια πολύ δύσκολη πρόκληση. Οι πόροι που θα εισρεύσουν στην Ελλάδα μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης, του νέου ΕΣΠΑ, κι άλλων χρηματοδοτικών εργαλείων μαζί με την μόχλευση με ιδιωτικά κεφάλαια, αθροίζουν ένα πρωτοφανές πακέτο που ξεπερνά τα 60 δις. ευρώ.
Αυτό αποτελεί ένα μεγάλο στοίχημα που πρέπει οπωσδήποτε να κερδίσουμε για να αλλάξουμε σελίδα, να αφήσουμε πίσω την πολυετή κρίση και να διαμορφώσουμε ένα νέο σύγχρονο κράτος, που θα προσφέρει μεγάλες ευκαιρίες και δυνατότητες στους πολίτες του αλλά και ασφάλεια κι ευημερία στις επόμενες γενιές», ανέφερε ο κ. Περιστέρης.
Σημειώνεται ότι, πέρσι, ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών του ομίλου υποχώρησε κατά 17,5% σε 1,156 δισ. ευρώ, ως αποτέλεσμα της μείωσης των εσόδων του κατασκευαστικού τομέα κατά 269 εκατ. ευρώ, ωστόσο τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους αυξήθηκαν κατά 55%, σε 55,7 εκατ. ευρώ.
Αν αφαιρεθούν και τα δικαιώματα μειοψηφίας, η καθαρή κερδοφορία ανήλθε σε 23,5 εκατ. ευρώ, ενισχυμένη κατά 422%, χάρις και στη θετική επιρροή των αποτιμήσεων δευτερογενών παραγώγων.
Σχόλια 1