Τη συνέχιση της χρηματοδότησης για την κατασκευή ασφαλών και προστατευμένων χώρων στάθμευσης φορτηγών και επαγγελματικών οχημάτων (SSTPAs) στην ΕΕ, την περίοδο 2025-2027, ζητούν από την Κομισιόν επιχειρήσεις, φορείς εκμετάλλευσης χώρων στάθμευσης (parking) και οργανισμοί.
Επιμέλεια: Β. Βεγιάζη
Τα παραπάνω υποστηρίζουν σε κοινή τους επιστολή προς την Επίτροπο Μεταφορών της ΕΕ Αντίνα Βαλεάν, η Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Εργαζομένων στις Μεταφορές (ETF), η Διεθνής Ένωση Οδικών Μεταφορών (IRU) και ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Ασφαλούς Στάθμευσης (ESPORG).
Όπως επισημαίνεται, η δημιουργία ενός ασφαλούς και προστατευμένου δικτύου χώρων στάθμευσης είναι μια στρατηγική «απάντηση» στην αντιμετώπιση της έλλειψης οδηγών στην Ευρώπη, καθιστώντας το επάγγελμα ελκυστικότερο και πιο βιώσιμο για τους σημερινούς και τους μελλοντικούς οδηγούς.
Επίσης, η ασφαλής στάθμευση είναι απαραίτητη για τη βελτίωση της ευημερίας των οδηγών, διασφαλίζοντας ότι έχουν την υποστήριξη και την υποδομή που απαιτούνται για να ευδοκιμήσουν επαγγελματικά.
Οι τρεις οργανισμοί υποστηρίζουν τον περαιτέρω εκσυγχρονισμό και την ανάπτυξη νέων, πιο βιώσιμων και συνδεδεμένων SSTPAs, που θα συμβάλουν στη δημιουργία ενός γνήσιου Ευρωπαϊκού δικτύου.
Οι δηλώσεις
Ο General Manager της ESPORG, Dirk Penasse, δήλωσε: «Καλούμε την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να συνεχίσει τις προσπάθειές της για συγχρηματοδότηση των SSTPAs, καθώς και να αναπτύξει ένα μεσοπρόθεσμο και μακροπρόθεσμο όραμα σε συνεργασία με βασικούς ενδιαφερόμενους του κλάδου».
«Αυτές οι προσπάθειες θα πρέπει να συνδυαστούν με την προσαρμογή των κανόνων επιλεξιμότητας, συμπεριλαμβανομένων των προγραμμάτων προώθησης και κατάρτισης, για να επιτρέψουν σε όλους τους ενδιαφερόμενους, ιδιαίτερα τους μικρότερους επενδυτές, χώρους στάθμευσης και ενδιαφερόμενες εταιρείες οδικών μεταφορών, να επωφεληθούν από τη χρηματοδότηση της ΕΕ», πρόσθεσε.
Η EU Advocacy Director της IRU, Raluca Marian, δήλωσε: «Αν και είμαστε ενθαρρυμένοι από την πρόσφατη κατανομή της χρηματοδότησης της ΕΕ για ασφαλείς και προστατευμένους χώρους στάθμευσης φορτηγών, υπάρχει μια σημαντική ευκαιρία να επεκταθεί αυτό το δίκτυο σε ολόκληρη την ΕΕ».
«Οι οδικές μεταφορές είναι η ραχοκοκαλιά της βιομηχανίας της ΕΕ. Η προσέλκυση και η διατήρηση ειδικευμένων οδηγών είναι ζωτικής σημασίας για τη βιωσιμότητα και την αποτελεσματικότητα του κλάδου. Η εξασφάλιση ελάχιστων προτύπων ασφάλειας και υγιεινής στους χώρους στάθμευσης είναι ζωτικής σημασίας για την προστασία της υγείας και της ευημερίας των επαγγελματιών οδηγών, βελτιώνοντας έτσι τις συνθήκες εργασίας τους και καθιστώντας το επάγγελμα πιο ελκυστικό», πρόσθεσε.
«Προτρέπουμε τα κράτη-μέλη, τις περιφερειακές και τοπικές αρχές να δώσουν προτεραιότητα στις συνθήκες εργασίας των οδηγών μας, καθώς και στην ασφάλεια και προστασία του εμπορεύματος. Είμαστε αισιόδοξοι ότι ο επόμενος Επίτροπος Μεταφορών της ΕΕ θα συνεχίσει να βασίζεται στην ισχυρή υποστήριξη του Επιτρόπου Vălean και να ενισχύσει περαιτέρω τις προσπάθειές μας για τη βελτίωση αυτών των βασικών εγκαταστάσεων», κατέληξε.
Η επικεφαλής των Χερσαίων Μεταφορών του ETF, Cristina Tilling, δήλωσε: «Οι ασφαλείς χώροι στάθμευσης είναι εξαιρετικά σημαντικοί για την ευημερία των οδηγών. Οι οδηγοί χρειάζονται επαρκή ανάπαυση και εγκαταστάσεις για αποτελεσματική αποκατάσταση, ειδικά δεδομένου του διαδεδομένου ζητήματος της κόπωσης του οδηγού, το οποίο αποτελεί σημαντικό κίνδυνο για την οδική ασφάλεια».
«Η δέσμευση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής σε ένα μακροπρόθεσμο πολιτικό όραμα SSTPAs υψηλών προδιαγραφών θα συμβάλει σημαντικά στη βελτίωση των συνθηκών εργασίας και στη διασφάλιση καλύτερων προτύπων ασφάλειας», πρόσθεσε.