Ολοένα και ενισχύεται η ανταγωνιστικότητα της Ελλάδας στις Υποδομές και τις Μεταφορές, σχολίασε ο υπουργός Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης, στο συνέδριο του Economist για τις Υποδομές.
Ο υπουργός Μεταφορών αναφέρθηκε στην ολοκλήρωση των οδικών αξόνων και του σιδηροδρομικού δικτύου, αλλά και στην εξέλιξη μεγάλων διαγωνισμών, όπως του Θριασίου ΙΙ και του ΒΟΑΚ.
Επίσης, ο κ. Σπίρτζης υπογράμμισε την σημασία της σύνταξης του Εθνικού Στρατηγικού Σχεδίου Μεταφορών, το οποίο περιλαμβάνει σειρά δράσεων, με ορίζοντα υλοποίησης το 2037.
Ειδικότερα, ο υπουργός Μεταφορών αναφέρθηκε στην ολοκλήρωση του σιδηροδρομικού άξονα Πάτρα – Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Ειδομένη / Προμαχώνα, τονίζοντας ότι ο ΟΣΕ κοινοποίησε προς τις σιδηροδρομικές εταιρείες ότι είναι πλήρως ηλεκτροκινούμενη η γραμμή Αθήνα – Θεσσαλονίκη.
Στη συνέχεια, αναφέρθηκε στους διαγωνισμούς για τα εμπορευματικά κέντρα στο Θριάσιο και τη Θεσσαλονίκη, αλλά και στην σιδηροδρομική σύνδεση των λιμένων της Β. Ελλάδας με τρία λιμάνια της Βουλγαρίας.
Για τα οδικά έργα που είναι σε εξέλιξη, υπογράμμισε ότι είναι ο ΒΟΑΚ, η παράκαμψη Χαλκίδας, το Καλαμάτα – Πύλος – Μεθώνη, το Άκτιο – Αμβρακία, η υποθαλάσσια Σαλαμίνας κ.α.
Παράλληλα, στάθηκε υπέρ της επέκτασης του φυσικού αντικειμένου των 5 συμβάσεων των αυτοκινητόδρομων που είναι υπό παραχώρηση, με ταυτόχρονη μείωση διοδίων, αλλά και την εκτέλεση των απαραίτητων περιβαλλοντικών έργων που δεν είχαν μπει στον αρχικό σχεδιασμό.
Τέλος, για τις «πράσινες» αστικές μεταφορές τόνισε ότι ολοκληρώνεται ο διαγωνισμός για την γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας, το έργο του Μετρό της Θεσσαλονίκης και της επέκτασης προς Καλαμαριά, καλώντας την ΕΤΕπ να υποστηρίξει το έργο για την επόμενη φάση της Γραμμής 4 από το Γουδή μέχρι το Μαρούσι.
Για τα 750 αστικά λεωφορεία, τόνισε ότι ξεκινά ο διαγωνισμός για την προμήθεια τους με χρηματοδότηση από την ΕΤΕπ, ενώ στοιχείο του διαγωνισμού είναι ότι περιλαμβάνεται η συντήρηση και τα ανταλλακτικά.
Η χώρα θα πρέπει να είναι φιλική στις επενδύσεις, σχολίασε ο Κωστής Χατζηδάκης
«Αν συνεχιστεί το πρόβλημα με επενδύσεις, όπως το Ελληνικό, οι Σκουριές και ο Πειραιάς, που έχουν καταστεί πλέον διεθνή θέματα, τότε ό,τι και να σχεδιάσει κανείς σε επίπεδο υποδομών, δεν θα καταφέρει τίποτα», ανέφερε, από την πλευρά του, ο αντιπρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας Κώστας Χατζηδάκης, τονίζοντας:
«Η χώρα θα πρέπει να πείσει ότι είναι φιλική στις επενδύσεις. Αυτή θα είναι και η αξία της επικείμενης πολιτικής αλλαγής».
Ο κ. Χατζηδάκης εξέφρασε την πεποίθηση ότι η Ελλάδα βρίσκεται σε ιδανική θέση, ώστε να καταστεί κόμβος στους τομείς των μεταφορών και της ενέργειας.
Στο πλαίσιο αυτό, μίλησε για την ανάγκη ενός σχεδίου μακράς πνοής, το οποίο θα ενταχθεί στον ευρύτερο αναπτυξιακό σχεδιασμό της χώρας, με τις απαραίτητες ενέργειες για τη διασφάλιση χρηματοδότησης.
Αναφερόμενος σε επιμέρους ζητήματα, χαρακτήρισε ατελέσφορη τη λύση που προωθεί η κυβέρνηση στην ιδιωτικοποίηση του ΑΔΜΗΕ, επισημαίνοντας τη θέση της αξιωματικής αντιπολίτευσης για ιδιωτικοποίηση με πλειοψηφικό πακέτο 66%.
Επιπλέον, μίλησε για την ηλεκτρική διασύνδεση της Κρήτης ως προτεραιότητα, «ώστε να σταματήσουμε να δίνουμε 800 εκατ. ευρώ τον χρόνο».
Για τα λιμάνια, υπογράμμισε ότι η ΝΔ είναι θετική «στην επέκταση της προσπάθειας σε Καβάλα, Αλεξανδρούπολη, Ηγουμενίτσα, Βόλο και Ηράκλειο».
Ο ίδιος μίλησε για την ανάγκη επενδύσεων 10 δισ. ευρώ στις υποδομές, εκτιμώντας ότι τα 4 δισ. ευρώ θα είναι διαθέσιμα από το ΕΣΠΑ, και άρα θα πρέπει να αξιοποιηθούν οι συμβάσεις παραχώρησης και οι ευκαιρίες για συμπράξεις δημόσιου και ιδιωτικού τομέα.
«Η επέκταση της Αττικής Οδού θα δώσει φρέσκο χρήμα στο Δημόσιο», παρατήρησε ο κ. Χατζηδάκης.