Πραγματοποιήθηκε η πρώτη ευρεία συνάντηση μεταξύ των ομοσπονδιών Φορτηγών Δημοσίας Χρήσης, των εταιρειών εκμετάλλευσης των αυτοκινητοδρόμων και του υπουργείου Μεταφορών, με θέμα την επίτευξη πιο ανταγωνιστικών διοδίων για τους Έλληνες αυτοκινητιστές.
Του Φώτη Φωτεινού
Το υπουργείο Μεταφορών και ειδικότερα, ο υπουργός Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης κατέθεσε πρόταση, σύμφωνα με την οποία τυχόν αύξηση της κυκλοφορίας των φορτηγών στους αυτοκινητοδρόμους, θα σημάνει σχεδόν αντίστοιχες μειώσεις στα διόδια. Μάλιστα, ως σενάριο βάσης, τέθηκε η υπάρχουσα κυκλοφορία.
Από την πλευρά του, ο πρόεδρος του ΠΣΧΕΜ Πέτρος Σκουλικίδης, όπως και οι υπόλοιποι αυτοκινητιστές, δήλωσαν ότι η ανωτέρω πρόταση, σε πρώτη φάση, κινείται προς τη σωστή κατεύθυνση.
Αντίστοιχα, οι εταιρείες εκμετάλλευσης των αυτοκινητοδρόμων, οι οποίες εκπροσωπήθηκαν στην συνάντηση με τους διευθύνοντες συμβούλους, αναγνώρισαν ότι τα φορτηγά αποτελούν σημαντικούς χρήστες των οδικών αξόνων (π.χ. στον «Αυτοκινητόδρομο Αιγαίου» τα φορτηγά αντιστοιχούν στο 25% της κίνησης και στην «Ολυμπία Οδό» στο 12%).
Ωστόσο, οποιαδήποτε αλλαγή της τιμολογιακής πολιτικής, θα πρέπει να είναι σύμφωνη με τα χρηματοοικονομικά μοντέλα / παραμέτρους των συμβάσεων παραχώρησης.
Συνοπτικά, τα φορτηγά, τα οποία έχουν συμπιέσει αρκετά τα κόμιστρά τους, πιέζουν για άμεση μείωση διοδίων, εξαιτίας και της εφαρμογής του μέτρου της απαγόρευσης κυκλοφορίας στο παράπλευρο δίκτυο, με τα «τσουχτερά» πρόστιμα των 1.000 + 1.000 ευρώ (ιδιοκτήτης και οδηγός).
Ακολούθως, οι παραχωρησιούχοι θέλουν πρώτα να ολοκληρωθούν οι αυτοκινητόδρομοι (Μάρτιος 2017) και μετά, ίσως προβούν σε αλλαγές στις τιμές των διοδίων.
Ωστόσο, εάν διαπιστώσουν μαζική είσοδο φορτηγών, εξαιτίας της εφαρμογής του μέτρου της απαγόρευσης στο παράπλευρο δίκτυο, τότε ίσως προχωρήσουν σε μειώσεις, στο άμεσο διάστημα.
Νέα συνάντηση θα πραγματοποιηθεί την επόμενη εβδομάδα. Εάν εξευρεθεί η «χρυσή φόρμουλα», τότε θα υπογραφεί, στο άμεσο μέλλον, εμπορική συμφωνία μεταξύ των ελληνικών ομοσπονδιών ιδιοκτητών ΦΔΧ με τους παραχωρησιούχους.