Σημαντικές παραμένουν οι διαφωνίες μεταξύ του υπουργείου Μεταφορών και των Θεσμών για την παραχώρηση της Εγνατίας Οδού.
Στη χθεσινή συνάντησή τους, οι Θεσμοί εξέφρασαν τη δυσαρέσκειά τους για τη μη εγκατάσταση και λειτουργία των σταθμών διοδίων, τη μετάταξη των εργαζομένων της Εγνατίας στο υπουργείο Μεταφορών και σε άλλες ΔΕΚΟ του υπουργείου και για τον πιθανό τρόπο διαχείρισης των ταμειακών διαθεσίμων του αυτοκινητοδρόμου, υποστηρίζοντας ότι το υπουργείο καθυστερεί την αποκρατικοποίηση.
Σύμφωνα με παρατηρητές της αποκρατικοποίησης, τα έργα συντήρησης που απαιτούνται για τη διετία 2018 – 2019 ξεπερνούν τα 150 εκατ., ενώ υπάρχουν εκτιμήσεις ότι οι συνολικές παρεμβάσεις που απαιτούνται στον αυτοκινητόδρομο ανέρχονται σε κάποια… δισεκατομμύρια.
Από την άλλη πλευρά, το υπουργείο Μεταφορών υποστηρίζει ότι η μεταφορά αποθεματικών της Εγνατίας, η οποία δεν πωλείται (αυτός που παραχωρείται είναι ο αυτοκινητόδρομος) στον μελλοντικό ανάδοχο του ΤΑΙΠΕΔ, είναι παράνομη.
Τα σχήματα που διεκδικούν τον αυτοκινητόδρομο
Επτά επενδυτικά σχήματα έχουν περάσει στο δεύτερο στάδιο του διαγωνισμού, τα οποία είναι τα εξής:
-ANAS International Enterprise S.p.A.
-FREYJA HOLDINGS SARL [Macquarie European Infrastructure Fund 5 L.P. / Macquarie European Infrastructure Fund 5 SCSp]
-ROADIS Transportation Holding S.L.U. – ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ Α.Ε.
-SICHUAN COMMUNICATIONS INVESTMENT GROUP CO., LTD – DAMCO ENERGY S.A.
-VINCI HIGHWAYS S.A.S – VINCI CONCESSIONS S.A.S – MYTILINEOS HOLDINGS S.A.
-ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε. – EGIS PROJECTS S.A.
-ΔΙΟΛΚΟΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΙΚΗ ΑΤΕ.