Πρόστιμο 880 εκατ. ευρώ αποφάσισε να επιβάλει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή στην Scania, με την κατηγορία ότι «έσπασε» τους αντιμονοπωλιακούς κανόνες της ΕΕ. Όπως έκανε γνωστό η εταιρεία, θα ασκήσει έφεση κατά της απόφασης.
Συγκεκριμένα, προέκυψε ότι, επί 14 χρόνια, έκανε συμφωνίες με πέντε άλλους κατασκευαστές φορτηγών για την τιμολόγηση των φορτηγών και τη μετατόπιση του κόστους των νέων τεχνολογιών, ώστε να εκπληρώνονται οι αυστηρότεροι κανόνες για τις εκπομπές ρύπων.
Τον Ιούλιο του 2016, η Κομισιόν είχε φτάσει σε μια συμβιβαστική απόφαση, αναφορικά με το καρτέλ στα φορτηγά στο οποίο εμπλέκονταν οι εταιρείες MAN, DAF, Daimler, Iveco και Volvo/Renault.
Η Scania αποφάσισε να μην συμμετάσχει στον συμβιβασμό με την Κομισιόν, σε αντίθεση με τις άλλες πέντε εταιρείες.
Ως συνέπεια, η έρευνα της Κομισιόν κατά της Scania διεξήχθη σύμφωνα με τη συνήθη διαδικασία που προβλέπεται για τα καρτέλ.
Η Επίτροπος Ανταγωνισμού της ΕΕ, Margrethe Vestager, δήλωσε: «Η σημερινή απόφαση σηματοδοτεί το τέλος της έρευνάς μας για ένα καρτέλ που λειτουργούσε επί σειρά ετών – 14 χρόνια.
Το καρτέλ αυτό επηρέασε πολύ μεγάλο αριθμό οδικών μεταφορέων στην Ευρώπη, δεδομένου ότι η Scania και οι άλλοι κατασκευαστές φορτηγών που συμμετείχαν στο καρτέλ παράγουν 9 από τα 10 μεσαία και βαρέα φορτηγά που πωλούνται στην Ευρώπη.
Τα φορτηγά αυτά αντιπροσωπεύουν περίπου τα τρία τέταρτα των μεταφορών εμπορευμάτων που γίνονται εντός της Ευρώπης και διαδραματίζουν ζωτικό ρόλο στην ευρωπαϊκή οικονομία.
Αντί να κάνουν συμπαιγνίες στην τιμολόγηση, οι κατασκευαστές φορτηγών θα έπρεπε να ανταγωνίζονται μεταξύ τους – και για περιβαλλοντικές βελτιώσεις».