Οι πωλήσεις νέων αυτοκινήτων στην ΕΕ αυξήθηκαν κατά 10,1% τον περασμένο Φεβρουάριο, με το μερίδιο αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων να παραμένει σταθερό στο 12%.
Αντίστοιχα, σε επίπεδο διμήνου, οι ταξινομήσεις κατέγραψαν άνοδο 11,2%.
Επιμέλεια: Β. Βεγιάζη
Αναλυτικότερα, όπως προκύπτει από την ACEA, τον Φεβρουάριο του 2024, η ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου σημείωσε άνοδο 10,1% σε σύγκριση με το 2023, φτάνοντας τις 883.608 μονάδες.
Μεταξύ των τεσσάρων μεγάλων αγορών της Γηραιάς Ηπείρου, η Γαλλία (13%) και η Ιταλία (12,8%) σημείωσαν διψήφια αύξηση, με την Ισπανία (9,9%) και τη Γερμανία (5,4%) να έπονται.
Την περίοδο Ιανουαρίου – Φεβρουαρίου 2024, οι πωλήσεις αυτοκινήτων αυξήθηκαν κατά 11,2% σε 1,7 εκατομμύρια μονάδες. Οι μεγάλες αγορές της ΕΕ κατέγραψαν σταθερή ανάπτυξη, με τη Γερμανία (11,8%), την Ιταλία (11,7%), τη Γαλλία (11,2%) και την Ισπανία (8,7%) να καταγράφουν αύξηση.
Οι πωλήσεις ανά πηγή ενέργειας
Τον περασμένο Φεβρουάριο, τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα κατείχαν μερίδιο αγοράς 12% (σταθερό σε σύγκριση με τον Φεβρουάριο του 2023), ενώ τα υβριδικά ηλεκτρικά (HEV) κατέλαβαν σχεδόν το 29%.
Στον αντίποδα, το συνολικό μερίδιο αγοράς των αυτοκινήτων βενζίνης και ντίζελ διαμορφώθηκε στο 48,4% κατά τον εξεταζόμενο μήνα, καταγράφοντας οριακή μείωση, έναντι 51,9% πέρυσι.
Ηλεκτρικά αυτοκίνητα
Τον Φεβρουάριο του 2024, οι πωλήσεις αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων (BEV) αυξήθηκαν κατά 9% σε 106.187 μονάδες, διατηρώντας σταθερό μερίδιο αγοράς 12%.
Μεταξύ των τεσσάρων μεγαλύτερων αγορών, το Βέλγιο (+66,9%), η Γαλλία (+31,8%) και η Ολλανδία (+20,9%) σημείωσαν σημαντικά διψήφια κέρδη, ενώ οι πωλήσεις στη Γερμανία μειώθηκαν κατά 15,4%.
Οι πωλήσεις νέων υβριδικών ηλεκτρικών αυτοκινήτων αυξήθηκαν κατά 24,7%, λόγω της σημαντικής ανάπτυξης σε Γαλλία (+41,5%), Ισπανία (+26,5%), Γερμανία (+16,4%) και Ιταλία (+16,1%), που αντιπροσωπεύουν συνολικά πάνω από το 70% των πωλήσεων στην Ευρώπη.
Σύμφωνα με την ACEA, οι πωλήσεις ανήλθαν σε 255.511, αντιπροσωπεύοντας το 28,9% της αγοράς.
Οι ταξινομήσεις plug-in υβριδικών ηλεκτρικών αυξήθηκαν επίσης κατά 11,6%, στις 64.351 μονάδες, λόγω της σταθερής ανάπτυξης σε βασικές αγορές, όπως η Γερμανία (+22,3%), το Βέλγιο (+21,8%) και η Γαλλία (+11,8%).
Τα plug-in υβριδικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα αντιπροσωπεύουν πλέον το 7,3% των πωλήσεων αυτοκινήτων στην ΕΕ.
Αυτοκίνητα βενζίνης και ντίζελ
Τον περασμένο Φεβρουάριο, η ευρωπαϊκή αγορά βενζινοκίνητων αυτοκινήτων αυξήθηκε κατά 6,1%, κυρίως λόγω της ανόδου σε τέσσερις μεγαλύτερες αγορές, ιδίως στην Ιταλία (+33,4%), μαζί με την Ισπανία (+3,7%), τη Γερμανία (+2,3%) και Γαλλία (+2,1%).
Αν και η βενζίνη παραμένει η πιο δημοφιλής πηγή ενέργειας μεταξύ των αγοραστών, το μερίδιο αγοράς της μειώθηκε από 36,9% σε 35,5% εφέτος.
Στον αντίποδα, η αγορά ντιζελοκίνητων οχημάτων συρρικνώθηκε κατά 5,1% τον Φεβρουάριο. Πτώση καταγράφηκε σε αρκετές αγορές, μεταξύ των οποίων η Γαλλία (-30,5%), η Ισπανία (-17,4%) και η Ιταλία (-11,8%). Η Γερμανία απέκλινε από αυτή την τάση, με τις πωλήσεις ντίζελ να αυξάνονται κατά 9,7%.
Συνολικά, οι πωλήσεις οχημάτων ντίζελ ανήλθαν στις 113.891 μονάδες, αντιπροσωπεύοντας μερίδιο αγοράς 12,9% έναντι 15% τον Φεβρουάριο του 2023.