Σε έως 2 εβδομάδες τίθεται σε δημόσια διαβούλευση ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας, όπως ανέφερε χθες, στο πλαίσιο της ημερίδας «Μαζί σχεδιάζουμε τον Νέο Συγκοινωνιακό Χάρτη της Αττικής», ο υφυπουργός Μεταφορών, Βασίλης Οικονόμου, απαντώντας σε σχετική ερώτηση.
Σύμφωνα με πρόσφατες δημόσιες τοποθετήσεις του υφυπουργού Μεταφορών:
-Ένα από τα πολύ βασικά στοιχεία του νέου Κ.Ο.Κ. είναι η προστασία των μοτοσικλετιστών, καθώς επιδιώκουμε την μεγαλύτερη ασφάλεια των αναβατών με την, καθολική χρήση του κράνους.
Το κράνος αποτελεί βασικό μέσο προστασίας, και η χρήση του για εμάς είναι αδιαπραγμάτευτη.
-Επιπλέον, νομιμοποιούμε τη διείσδυση, δηλαδή την κυκλοφορία της μοτοσικλέτας ανάμεσα στα αυτοκίνητα που κινούνται με ταχύτητα 25 χλμ και κάτω και τη δυνατότητα να προπορεύονται στα φανάρια, ώστε να διευκολύνεται η κυκλοφορία. Πάνω από 25 χλμ απαγορεύονται οι «σφήνες».
-Παράλληλα, προχωράμε στη μείωση της ταχύτητας στον αστικό ιστό. Είναι σημαντικό να γίνει κατανοητό ότι η ταχύτητα πρέπει να μειωθεί, καθώς τα περισσότερα ατυχήματα συμβαίνουν στις πόλεις, με το 74% αυτών να προκαλούν νεκρούς ή τραυματίες.
Η μείωση της ταχύτητας είναι ένα κρίσιμο μέτρο για τη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων. Προσοχή όμως, μιλάμε για το όριο ταχύτητας εντός αστικού ιστού και όχι σε δρόμους ταχείας κυκλοφορίας ή αυτοκινητόδρομους.
-Ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας παράλληλα θα προβλέπει τον εξορθολογισµό, την οµαδοποίηση και τη διαβάθµιση των ποινών για τις παραβάσεις οδικής ασφάλειας, χωρίς ωστόσο να επιδεικνύει έναν στείρα τιµωρητικό χαρακτήρα.
Στόχος είναι η εξοικείωση των οδηγών και η ενσυνείδητη αποδοχή από αυτούς ενός σύγχρονου πλαισίου οδικής ασφάλειας, η οποία αφορά τόσο τους ίδιους όσο και τους πεζούς, η επιβολή δίκαιων ποινών, που να αντιστοιχούν στην επικινδυνότητα της κάθε παράβασης, και η επακόλουθη διασφάλιση της συµµόρφωσης µε τα πρόστιµα, αλλά και της είσπραξης αυτών.
-Ο νέος ΚΟΚ πρεσβεύει ταυτόχρονα, εκτός κάποιων λίγων εξαιρέσεων, την απενοχοποίηση των οχηµάτων και την υπευθυνότητα του οδηγού.
-Δημιουργούμε ασφαλείς και εκτεταμένους ποδηλατόδρομους και πεζόδρομους στον αστικό και περιαστικό ιστό των πόλεων, ενθαρρύνοντας τις ήπιες μορφές μετακίνησης με περπάτημα, ποδήλατο, τροχοσανίδες και πατίνια, έχοντας φυσικά δημιουργήσει όσο το δυνατόν ασφαλέστερες συνθήκες. O Νέος ΚΟΚ υποστηρίζει τη μικροκινητικότητα αλλά θέτει συγχρόνως και όρια στην κίνηση των προσωπικών οχημάτων, έτσι ώστε να διασφαλιστεί η ασφάλεια των οδηγών τους. Σε ότι αφορά τα ηλεκτρικά πατίνια μιλάμε για ταχύτητα έως 25 km/h με απαραίτητο το κράνος και απαράβατη τήρηση όλων των κανόνων ασφαλείας.