Ο πιο «πολύπαθος» αυτοκινητόδρομος της Ελλάδας ολοκληρώνεται. Το Ελευσίνα – Κόρινθος – Πάτρα ή αλλιώς, η «Ολυμπία Οδός» των 201,5 χλμ. έχει ολοκληρωθεί σε ποσοστό άνω του 88%.
Κεντρική επιδίωξη αποτελεί, την άνοιξη του 2017, να λειτουργεί ο αυτοκινητόδρομος σε όλο το μήκος, εκτός συγκεκριμένων σημείων, τα οποία θα ολοκληρωθούν το φθινόπωρο του ίδιου χρόνου.
Στα μικρά αυτά τμήματα η κυκλοφορία θα εξυπηρετείται μέσω κυκλοφοριακών ρυθμίσεων (τοπικών παρακάμψεων ή στενώσεων).
Πρόκειται για συνολικά 9 χλμ. σε τέσσερα σημεία από την Κόρινθο μέχρι την Πάτρα: Δερβένι, Καμάρες, Αραχωβίτικα και ο Α/Κ Ρίου.
Στο μεσοδιάστημα, η Ολυμπία Οδός θα παραδίδει σε λειτουργία κάθε τμήμα του έργου, που είναι δυνατό να λειτουργεί αυτόνομα, προκειμένου να ανακουφίζονται οι οδηγοί από την κουραστική οδήγηση σε μία λωρίδα.
Πέντε οι μετωπικοί σταθμοί διοδίων, στο 1,5 δις. το κατασκευαστικό κόστος
Σήμερα λειτουργούν 4 μετωπικοί: Ελευσίνα, Ισθμός, Ζευγολατιό, Ρίο και 3 πλευρικοί: Ν. Πέραμος, Αγ. Θεόδωροι, Πάχη.
Με την ολοκλήρωση: 1 ακόμα μετωπικός στον Ελαιώνα Αιγιάλειας και 6 πλευρικοί: Ζευγολατιό, Κιάτο, Δερβένι, Ακράτα, Καλάβρυτα, Αραχοβίτικα. Με την ολοκλήρωση του άξονα, το κόστος των διοδίων θα φτάσει τα 11,5 ευρώ από 6,4 ευρώ σήμερα.