Στο 90% είναι κατασκευασμένη η Ολυμπία Οδός (Ελευσίνα – Κόρινθος – Πάτρα), σύμφωνα με στελέχη του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών. Η λειτουργική ολοκλήρωση του αυτοκινητοδρόμου, των 201,5 χλμ., θα συντελεστεί στα τέλη Μαρτίου και, κατά 100%, το φθινόπωρο.
Του Φώτη Φωτεινού
Στα μικρά τμήματα, που δεν θα έχουν ολοκληρωθεί, η κυκλοφορία θα εξυπηρετείται μέσω κυκλοφοριακών ρυθμίσεων (τοπικών παρακάμψεων ή στενώσεων).
Πρόκειται για συνολικά 9 χλμ. σε τέσσερα σημεία από την Κόρινθο μέχρι την Πάτρα: Δερβένι, Καμάρες, Αραχωβίτικα και Α/Κ Ρίου.
Στο μεσοδιάστημα, η Ολυμπία Οδός θα παραδίδει σε λειτουργία κάθε τμήμα του έργου, που είναι δυνατό να λειτουργεί αυτόνομα.
Τέλη Φεβρουαρίου παραδίδονται οι σήραγγες της Παναγοπούλας
Χθες ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης επιθεώρησε τα σχετικά εργοτάξια, υποστηρίζοντας ότι «κατά την επιθεώρηση των έργων της Ολυμπίας Οδού, διαπιστώθηκε ότι είμαστε σύμφωνα με τον προγραμματισμό, δηλαδή τα έργα που υπολείπονται, με την υπερπροσπάθεια που γίνεται από όλους τους συντελεστές, μπορούν να ολοκληρωθούν μέχρι τέλος Μαρτίου.
Βρισκόμαστε στη σήραγγα της Παναγοπούλας αυτή τη στιγμή. Είναι δυο σήραγγες που ανήκουν στην οδοποιία στην Ολυμπία Οδό και δυο σήραγγες που ανήκουν στο έργο του σιδηρόδρομου, στη σιδηροδρομική υποδομή. Είναι ένα από τα πολύ δύσκολα σημεία, είναι ένα από τα σημεία που υπήρχε από τους κακόπιστους κριτική ότι δεν θα ολοκληρωθεί.
Όπως βλέπετε είναι ολοκληρωμένη. Είμαστε στη φάση των ελέγχων του ηλεκτρομηχανολογικού εξοπλισμού για να αδειοδοτηθούν και γίνεται μια μεγάλη προσπάθεια, ώστε και η Παναγοπούλα και ο δρόμος μέχρι το Ξυλόκαστρο, μέχρι το τέλος Φεβρουαρίου, να δοθεί προς χρήση στους πολίτες.
Και όποιο άλλο σημείο είναι έτοιμο, θα παραδίδεται τμηματικά. Πιστεύουμε ότι ο στόχος που έχουμε βάλει, θα ικανοποιηθεί. Το Πάσχα οι Έλληνες θα κυκλοφορήσουν στους νέους αυτοκινητόδρομους».
Στην Ολυμπία Οδό κατασκευάζονται 12 σήραγγες, συνολικού μήκους 16 χλμ.
Στην Ολυμπία Οδό κατασκευάζονται 12 σήραγγες, συνολικού μήκους 16 χλμ. Οι τέσσερις από αυτές, μήκους 8,2 χλμ., αποτελούν ένα σύμπλεγμα σηράγγων στην περιοχή της Παναγοπούλας, μεταξύ Αιγίου και Ρίου. Εκεί κατασκευάζεται και η μεγαλύτερη σήραγγα του αυτοκινητόδρομου, μήκους 4 χιλιομέτρων, η οποία είναι η τρίτη μεγαλύτερη στη χώρα.
«Το σύμπλεγμα των σηράγγων της Παναγοπούλας αποτελεί κατασκευαστική πρόκληση, καθώς λόγω της ιδιαίτερης γεωμορφολογίας της περιοχής, χρειάστηκαν ειδικές μελέτες για την κατασκευή τους.
Μια ακόμη ιδιαιτερότητα της περιοχής αυτής είναι ότι παράλληλα, πολύ κοντά και κάτω από τις σήραγγες του αυτοκινητοδρόμου, κατασκευάζονται και οι σήραγγες του σιδηρόδρομου, κάνοντας το έργο τεχνικά ακόμη πιο δύσκολο», αναφέρουν στελέχη της Ολυμπίας Οδού.
Οι σήραγγες διαθέτουν δύο λωρίδες κυκλοφορίας, πέντε πάρκινγκ ανά κατεύθυνση και 10 συνδετήριες σήραγγες (πέντε πεζών και πέντε οχημάτων).
Πέντε οι μετωπικοί σταθμοί διοδίων, στο 1,5 δις. το κατασκευαστικό κόστος
Σήμερα λειτουργούν 4 μετωπικοί σταθμοί διοδίων: Ελευσίνα, Ισθμός, Ζευγολατιό, Ρίο και 3 πλευρικοί: Ν. Πέραμος, Αγ. Θεόδωροι, Πάχη.
Με την ολοκλήρωση: 1 ακόμα μετωπικός στον Ελαιώνα Αιγιάλειας και 6 πλευρικοί: Ζευγολατιό, Κιάτο, Δερβένι, Ακράτα, Καλάβρυτα, Αραχοβίτικα. Με την ολοκλήρωση του άξονα, το κόστος των διοδίων θα φτάσει τα 11,5 ευρώ από 6,4 ευρώ σήμερα.